2013-12-13, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det handlar inte om vem som skulle vinna - utan om att alla riskerade att förlora om inte ödehuset och VB:s likdelar förvandlades till aska. Hittills är det bara KJ som drabbats av oturen ..

Men som Remark skriver, benen behövde upptäckas för att undvika en dammsugning hos MB?

Förlåt Remark, om jag drar in dig så här i mitt inlägg men du har en intressant tanke i det du skriver för även om tanken var att bränna alltihop, varför gjordes inte det på direkten istället för att vänta i över två veckor?
Citera
2013-12-13, 02:17
Medlem
Citat:
Det handlar inte om vem som skulle vinna - utan om att alla riskerade att förlora om inte ödehuset och VB:s likdelar förvandlades till aska. Hittills är det bara KJ som drabbats av oturen ..

Jag förstår inte logiken.
Citera
2013-12-13, 02:23
Medlem
christerys avatar
Citat:
Varför brände man i så fall inte händerna också om man var rädd för dna-spår under naglarna. Dna-spår lär ju inte gå att hitta om ödehuset och VB:s likdelar förvandlats till en askhög. Planen var att bränna alltihop. Hade man lyckats hade mordet varit olösligt. Men det sprack, och där sitter KJ. Två pesos.

Edit: Men KJ lär få sällskap. Två pesos till.

Jag håller med om att forsla alla likdelar till huset och tutta eld på allt verkar vara ett troligt tänkt scenario. Men det måste hänt nåt.

Orkar man kasta in benen så satt kanske händerna kvar. Och sen händer nåt som gör att GM måste avbryta.

Behöver ju inte vara en yttre störning, kan vara att det går upp för GM vad som gjorts. Panikgömmer resterande delar av torso osv. Men det förklarar inte varför händerna är borta.

Men att fiskarna gnager på dom och att ryggsäcken+kniv gick samma väg är väl inte otroligt.
Citera
2013-12-13, 02:26
Medlem
Citat:
Du verkar inte ha en enda indian kvar i kanoten .. Du vet ju inte ens om det var KJ som placerade benen i ödehuset.

Eftersom jag anser det är KJ som är skyldig och som inte har någon mgm
kan det bara vara han som lagt dem där.
Senast redigerad av moa-tove 2013-12-13 kl. 02:56.
Citera
2013-12-13, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Men som Remark skriver, benen behövde upptäckas för att undvika en dammsugning hos MB?

Förlåt Remark, om jag drar in dig så här i mitt inlägg men du har en intressant tanke i det du skriver för även om tanken var att bränna alltihop, varför gjordes inte det på direkten istället för att vänta i över två veckor?

Helt Ok Det förundrar mig också.
Citera
2013-12-13, 02:29
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

Jag betvivlar att man tänkte så långt.

Vet man med absolut säkerhet när VB mördades ? Eller inom vilket tidspann ? Och vad grundar man det på i så fall ?
Citera
2013-12-13, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Helt Ok Det förundrar mig också.

Kan det ha dragit ut på tiden dessa två veckor för att span sattes in? Kan det vara det som gjorde att inget blev som det var tänkt från början i planeringen? KJ är inblandad på nåt sätt men han är inte själv och när span fanns på KJ, var det väl fritt fram för ev. mgm att agera i kulisserna med planen som fanns där från början?
Så varför hände inte det? Störde span på KJ den ev. mgm på nåt sätt trots att det egentligen borde varit ganska fritt fram, eller någorlunda i alla fall?

För sen hittades ju benen....

Edit: Plus att denna tråden var enormt aktiv den här perioden med inlägg om egna sök lite här och var, tips om ditten och att kolla datten och avrapporteringar om var man kollat och gått osv. Kanske stannade planeringen upp pga allt det här? Det blev därför ingen brasa av ödehuset?
Senast redigerad av TheSkeptiker 2013-12-13 kl. 02:42.
Citera
2013-12-13, 02:34
Medlem
Citat:
Jag betvivlar att man tänkte så långt.

Vet man med absolut säkerhet när VB mördades ? Eller inom vilket tidspann ? Och vad grundar man det på i så fall ?

Rättsläkaren gjorde tydligen ett uttalande i FUP kring maginnehållet hos VB, att hon mest troligt avlidit inom ett dygn från det hon försvann.
Minns inte vem som skrev det men det finns i inlägg nån sida bakåt.
Citera
2013-12-13, 02:38
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag förstår inte logiken.

Logiken är att om INTE brandplanen lyckades, med konsekvens att likdelarna hittas, är gärningspersonerna rökta. Hittills är det bara KJ som lagts på röken, men samtliga medbrottslingar kommer att gå samma öde tillmötes - det är bara en fråga om tid.
Citera
2013-12-13, 02:41
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Rättsläkaren gjorde tydligen ett uttalande i FUP kring maginnehållet hos VB, att hon mest troligt avlidit inom ett dygn från det hon försvann.
Minns inte vem som skrev det men det finns i inlägg nån sida bakåt.

Vad har maginnehållet vid obduktionen med dödstidpunkten att göra ? Kan hon inte hållits vid liv och fått åtminstone kaffe och mackor under den tid hon varit inspärrad ?
Citera
2013-12-13, 02:44
Medlem
Citat:
Vad har maginnehållet vid obduktionen med dödstidpunkten att göra ? Kan hon inte hållits vid liv och fått åtminstone kaffe och mackor under den tid hon varit inspärrad ?

Jag är absolut ingen rättsläkare med såna kunskaper men nåt måste ju väl fått läkaren att yttra sig på det sättet? Har inte FUP framme så jag kan inte kolla upp själv vad hon sade.
Citera
2013-12-13, 02:53
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Jag håller med om att forsla alla likdelar till huset och tutta eld på allt verkar vara ett troligt tänkt scenario. Men det måste hänt nåt.

Orkar man kasta in benen så satt kanske händerna kvar. Och sen händer nåt som gör att GM måste avbryta.

Behöver ju inte vara en yttre störning, kan vara att det går upp för GM vad som gjorts. Panikgömmer resterande delar av torso osv. Men det förklarar inte varför händerna är borta.

Men att fiskarna gnager på dom och att ryggsäcken+kniv gick samma väg är väl inte otroligt.

Den enda paniksituation som jag tror avbrytandet av samtliga likdelar i ödehuset gav upphov till är att man var hårfint nära att upptäckas av någon, och att man därför tvingades överge brandplanen. Det hade aldrig gått att lösa det här mordet om brandplanen lyckats - helt övertygad om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in