Citat:
Ursprungligen postat av
hemlunda2000
Konspirations teorier med planterade bevis och skumma taxi chaufförer där poliser är inblandade och paret MB har mördat älskarinnan...det låter som en deckare eller en dålig thriller!
Det är Boden vi pratar om inte st Petersburg så ryskamaffian är utesluten här!
Varför hakar så många upp sig på MB när det punkteras lögn efter lögn beträffande KJ:s förehavande???
Vet inte om jag är formad efter att ha erfarenhet av personer med AS och psykiatri men vad jag kan säga är att någon efterbliven person är KJ definitivt inte. Han är smart och beräknande och vill ha kontroll över situationen. Då han inte kan ha kontrollen blir han irriterad. Och slutligen...ja jag tror att han mördade henne...Sannolikheten att han begick brottet och ljuger om det är betydligt högre än att MB skulle vara inblandad.
Finns väl precis lika många saker som pekar på MB om inte mer
1.Varför gjordes ingen husransakan hemma hos MB?
2.Varför gjordes ingen husransakan i MB bil ?
3.Vad stod i de sista sms mellan offret & Mb som man inte lyckats återskapa?
4.sms offret skickade till MB med txt ( vill du verkligen mörda mig )
5.Varför gjorde han av sig med sin bil så snabbt i anslutning till brottet?
6.Alla vet vilken karaktär & vilka drag MB har, kvinnomisshandlare m.m
Ryktas om att MB bytt ut stora delar av avloppet i huset, kort tid efter hennes försvinnande, är inte en nog intressant uppgift för polisen att följa upp? tydligen inte, för dom gjorde inte det
Är alla dessa saker så ointressanta i en mordutredning så man skiter i stort sett att utreda dom?
eller var det just pga MB tränar alla poliser i självförsvar, man ansåg han som en kompis & obekväm att utreda, så man gjorde sitt absolut sämsta & släppte den tråden lite för snabbt.
Hur det än ligger till, så måste idioterna utreda allt & alla in på fingerspetsarna när det gäller en mordutredning & det tycker du att dom gjorde eller?
Mot KJ finns det däremot bara en massa jävla indicer & åklagaren kan inte ens hålla ihop hela indickedjan, inte ett enda konkret bevisa i form av teknisk bevisning kan sätta honom på platsen som mördare.
En nämndeman får gå pga av jäv, för att hon pratat med en reporter, denna nämndeman förstod väl att det var ngt som luktade jävligt skumt i hela denna utredning & hon kunde inte bortse från att det kunde finnas en annan GM
Tycker du att denna utredning är vattentät? & bra skött?
Denna utredning är på gränsen till ett skämt inom rättsväsendet i proportion till Thomas quick aka sture bergwall