2013-06-18, 22:45
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Ja, både bil o gång och cykelväg. Dock så tror jag mer på att om bil använts så är toprgärdanbron garanterat absolut närmsta väg.

Förövrigt en stendöd väg, där du kan köra med 3.5 i promille utan en snut i sikte, bra väg till föräldrahemmet om man är full och el sysslar med nå skumt

Pratar vi om den här sträckan nu?

http://maps.google.se/maps?q=Boden&hl=sv&ll=65.79866,21.697676&spn=0.002 278,0.006899&sll=65.802632,21.727052&sspn=0.036447 ,0.110378&t=h&dirflg=w&hnear=Boden&z=17&layer=c&cb ll=65.798869,21.696472&panoid=3OQMyJyyULrKeOw08qIN 5A&cbp=12,87.05,,0,0

Snälla lägg ut kartor på ställena ni avser, direkt. Blir lättare och betydligt snabbare för oss som läser och inte bor i Boden.
Citera
2013-06-18, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
svartbyträsket?

Finns en bäck på torpgärdan, som går upp emot brandstationen, sen en å från lillavan som också går ut i svartbyträsket. sen lillån som går ut i bodån, om man nu skulle ta VBs väg hem. Eller genom stan för att köpa något.
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Bilväg under

Dock så har du svartbyträsket

Ska kolla kartan till nästa gång.

Men svartbyträsket låter dock som en bra plats att söka efter hennes telefon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ska kolla kartan till nästa gång.

Men svartbyträsket låter dock som en bra plats att söka efter hennes telefon.

Hoppas han använt båt då.
Citera
2013-06-18, 22:47
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Tror snarare då att KJ slog till vid Slipvägen som går förbi brandstationen, runt 16.30 om de blev ovänner snabbt.

Vad händer runt brandstationen?
Citera
Medlem
africancoffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jotnan
KJ ska ha kommit hem till lillebror som bor hemma. Föräldrarna var utanför boden, kommer inte ihåg ifall det var utomlands. Därför kunde ju lillebror spela musik så pass sent!
Jag kan ju inte vara helt hundra på att det inte var en fest där den 4e, men eftersom KJ och lillebror var i huset är det inte någon av dem. Då har vi en bror kvar, med fru och barn, som inte far och festar på natten helt plötsligt och sladdar med bilen. Detta samt att beskrivningen förutom bilen stämmer så bra in på det jag var med på, gör att jag antar att det som står i tidningarna pekar på våran fest. Har också svårt att tro att någon utanför familjen bara skulle komma och festa där den 4e

När såg du föräldrarna till KJ? Tänkte på det du skrev om att de kanske var utomlands eller bortresta?

Var det innan den 4/5? Efter? Var de borta länge? När kom dom isåfall tillbaks?
Citera
Bannlyst
Hoppas inte att detta blir som Marina fallet?

Dom har blodspår både i bil och på hans kläder knappast kan KJ inte skylla på att Bo har så mkt näsblod, var i finns intresse att fundera på detta brott längre? Ärligt menat!

Marina fallet är också över det är och detta fall med Tur det!
Senast redigerad av Bejrut 2013-06-18 kl. 22:51.
Citera
2013-06-18, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Bodens största air freak, fredlig? Menar du att han var lugn och sansad, på vilket vis är han fredlig?

Det är inte normalt att springa runt i kamouflage-kläder och leka krig i 20-årsåldern. I synnerhet inte när man blivit kryssad vid mönstringen och även om man bor i en militärort som Boden.
Självklart har han en störning som förmodligen både kan te sig lugn och sansad och aggressiv. Bi-polär typ.
Grabben sitter häktad för bland de värsta våldsbrott man kan begå så att han är störd kan vi nog vara överens om.
Citera
2013-06-18, 22:48
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ja, både bil o gång och cykelväg. Dock så tror jag mer på att om bil använts så är toprgärdanbron garanterat absolut närmsta väg.

Förövrigt en stendöd väg, där du kan köra med 3.5 i promille utan en snut i sikte, bra väg till föräldrahemmet om man är full och el sysslar med nå skumt

Tack! Då körde han nog bil då, kan vi förutsätta. Moped eller promenad kan vi säkert glömma.

Ca 10-15 min körväg, och polisen sa väl att VB lämnade lägenheten nångång runt nio, eller var det strax innan nio? De nämnde det på presskonferensen den 10:de maj.
Citera
2013-06-18, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
6-10 km/h om du går, går du i 12 km/h så gör du en Maraton på 3h 30 min

precis. när jag är på gymmet och jobbar på bandet brukar jag jogga kring 8-10km/h och då har jag långa ben och kan ta långa steg, men måste ändå jogga. och då är jag redigt svettig efter en 10minuter, typ normaltränad. kanske lite otränad

om jag går i rask takt så tar jag kanske mellan 7-8km/h beroende på allmäntillståndet. normaltakt ligger för mig mellan 5-7km/h
detta kanske är OT, men om vi nu ska disskutera hur lång tid det kan ta att gå denna sväng.
Citera
Medlem
jotnans avatar
Läggdags för mig. Vet inte om jag återkommer imorgon då jag inte har mycket mer att komma med. Godnatt!
Citera
Medlem
kattnattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Jotnan! Jag får inte ihop det.

KJ uppger att VB lämnar Flottiljvägen runt ca 21.00
Du uppger att du tror att KJ kom till lill-brorsan vid 21.00
Om KJ ska ha haft möjlighet att vara vid föräldrahemmet
"ungefär strax efter" att VB lämnat flottiljvägen(runt 21),
så säger det sig självt att han varit utanför lägenheten och
i omnejden - "på väg" med antingen bil eller moppe, samtidigt
som VB enligt KJ:s version, varit på väg hem/försvann

Du ser väl själv att det spretar.
Hur påverkar det dig i din tilltro till KJ?

Fast när de flesta pratar tid, speciellt förfluten tid som man inte haft anledning att kolla exakt, så pratar man väl ungefärligt? Så han _kan_ ju mkt väl ha tänkt att hon lämnade hans lght vid 21 om klockan var 20:45 och brorsan m kompis kan ha tyckt att han kom dit runt 21 om han kom 21:10. Om killen är oskyldig så har han ju inte haft någon anledning att kolla alla klockslag så precist?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in