2013-06-07, 20:23
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Om det är ett mönster är det nog ristat i efterhand. Är det inte det så kan det vara tillfogat innan de dödliga huggen.

VI VI VI lika med 666?

Ja det är väl möjligt, men då innefattar det ju tortyr- vilket isf borde vara en av åtalspunkterna vid det här laget. Det mest troliga är väl ändå att de uppkommit efter döden, och det speciellt om motivet till knivhuggen varit sexuella.
Citera
2013-06-07, 20:23
Medlem
Jag kan inte släppa tanken på en kvinnlig MGM (AN??)
Citera
2013-06-07, 20:25
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tittar på huset i bakgrunden. Ett gult enplanshus i tegel med rött tak. Strax NO om KJ:s bostad finns en parkeringsplats och NO om den finns tre villor i rad. Jag tror att bilden visar den mittersta villan. Det visar att skåpbilen står på parkeringsplatsen, dock inte i en ruta.

Vart bor storebror? Har för mig att du kollat upp detta vid något tillfälle.
Citera
2013-06-07, 20:26
Medlem
Chirpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Ja visst det är inte omöjligt. Men hur kan detta isf undgått media?

Är väl inte direkt intressant att spekulera i ett ärende som lagts ner för 3 år sedan och som inte har någonting med VB´s försvinnande att göra. Skulle man skriva en artikel om det så är det väl nästan snudd på smutskastning av den MGM.

Det är ju däremot högst intressant för utredningen att KJ i så fall inte verkar dra sig för att göra impulsiva våldshandlingar, som man väl ändå får betrakta det som.

Men som sagt, för media är det nog tämligen ointressant att ta upp.
Citera
2013-06-07, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vassruggen
Vet ej om detta varit uppe i tråden redan.
Vad är det för bil som man är intresserad av tro?
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7697105

Letar febrilt efter bilder som publicerats, någon som hittat liknande bild och jag tror det skall finnas bild som inte är lika beskuren i sidorna som denna. Där borde man kunna se vilka bilar som står till höger samt möjligen tyda ut vad den vita skåpbilen har för märke.
Citera
2013-06-07, 20:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Letar febrilt efter bilder som publicerats, någon som hittat liknande bild och jag tror det skall finnas bild som inte är lika beskuren i sidorna som denna. Där borde man kunna se vilka bilar som står till höger samt möjligen tyda ut vad den vita skåpbilen har för märke.
Jag lyckades iaf förstora bilden.
Citera
2013-06-07, 20:29
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vassruggen
Vet ej om detta varit uppe i tråden redan.
Vad är det för bil som man är intresserad av tro?
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7697105

Om det är den blekblåa till höger som avses, är det inte en Sonata, även om likheten finns där med svarta plåtfälgar. Det är de svarta listerna som är fel.
Kom han i den bilen då? Det borde fotografen veta, kan man tycka.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dexter65
Jag kan inte släppa tanken på en kvinnlig MGM (AN??)

Haha, Sveriges Twin Peaks.

Nämndes det inte något om att MB har en sån där liten vit skåpbil, eller att den såldes? Stod kanske RÅ FISK på sidan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
AN är väl en person som av allt att döma verkar ha hatat VB nåt otroligt. Tråden har inte haft nån annan kvinna som hatat VB aktuell vad jag kan minnas.

Ja AN vet jag, är som sagt osäker på den andra, men det kan vara jag som minns fel
Citera
2013-06-07, 20:30
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tittar på huset i bakgrunden. Ett gult enplanshus i tegel med rött tak. Strax NO om KJ:s bostad finns en parkeringsplats och NO om den finns tre villor i rad. Jag tror att bilden visar den mittersta villan. Det visar att skåpbilen står på parkeringsplatsen, dock inte i en ruta.

Antingen den blåa varianten eller den vita. Den vita är en VW? Minns iaf att huset som stod till vänster från parkeringen hade den typen av tegel och rött tak. Minns det för jag tänkt prata med en tant som satt och solade vid huset.
Citera
2013-06-07, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chirpa
Mest troligt inte..
Den ser ut att vara på rull och det ser dessutom ut som att NSD har maskat bort en text på sidan av bilen (förmodligen ett företagsnamn). Gissar på antingen den blå bilen (golf?) med baken mot kameran eller den lite ljusare bilen som står längst mot kameran på höger sida.

Suv:en och ljusblåaktiga bilen, troligen en passat. Är dom parkerade front mot front? Eller står dom på varsin sida av en parkeringsplats? Och det går att köra emellan? Svårt att se. Fotografen har ju fotat bilden på rätt långt avstånd.
Den mörk blåa bilen som står lite täckt av den vita skåpbilen är nog också en passat. Lite äldre än den ljusblå aktiga som är närmast fotografen. Men inte omöjligt att det är en golf heller (den mörkblå)
Citera
2013-06-07, 20:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Vart bor storebror? Har för mig att du kollat upp detta vid något tillfälle.
Storebror bor i en villa med egen parkering. Det finns inget rött tak i närheten, enligt flygbilder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in