2013-06-02, 12:29
Medlem
Citat:

Ursprungligen postat av MBoudine
Brottsplatsen är garanterat inte KJ:s lägenhet. Skriken grannen har hört kan vara inspelade - och uppspelade vid en passande tidpunkt.

Låter som en deckare...

Sådan planering verkar inte utmärka detta dåd?

En enkel tolkning kan helt enkelt vara att hon blev ihjälstucken av någon hon kände i dennes lägenhet varvid hon skrek vilket en granne hörde. Ofta är verklighetens mord "banala", vardagssmutsiga och inte alls regisserade av någon verklighetsfrämmande deckarförfattare.
Citera
2013-06-02, 12:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragonessa666
Bry dig inte om dessa larviga kommentarer, det finns inga belägg för deras uttalanden, jag läser psykologi på universitetet och kan med all rätt tala om för samtliga att något vetenskapligt bevis för kläder, spel eller miljö kan inte skapa en mördare allena, det skall mycket till för att en person mördar!

Det skall mycket till, men ett avvikande beteende är en indikation på att personen i fråga inte har alla hönsen på samma pinne. Det i sin tur bör föranleda misstanke om diagnos, vilket det inte är ovanligt att kriminella har. KJ är och har varit intressant från dag ett pga sitt avvikande beteende.
Citera
2013-06-02, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Du glömmer bort att KJ sprang på gatan och viftade med vapen för en tid sedan, och han är inte den första att göra det heller.

Att folk som leker att de tar död på andra personer i våldsamma situationer skulle ha lättare att även kunna göra det på riktigt går ju att fundera på.

Jag vet inte mycket om soft air gun, men samma risk borde med ditt resonemang absolut gälla alla tiotusentals jägare vi har i vårt land i så fall. De tar ju död på rovdjur på riktigt. Snacka om mordiskt.
Citera
2013-06-02, 12:32
Medlem
dragonessa666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Du glömmer bort att KJ sprang på gatan och viftade med vapen för en tid sedan, och han är inte den första att göra det heller.

Att folk som leker att de tar död på andra personer i våldsamma situationer skulle ha lättare att även kunna göra det på riktigt går ju att fundera på.

Att springa på gatan och vifta med vapen är inte samma sak som att styckmörda en kvinna, jag känner inte KJ eller någon annan i boden. Live spel/ roll spel och liknande har folk spelat länge och mig veterligt har ingen korrelation mellan direkt våld i verkligheten utom i vissa enskilda fall som t.ex. en 16 årig pojk som hade ihjäl en pojk på 8 i USA efter att han tittat på filmen the warlock som det skrevs om i media för en massa år sedan.
Citera
2013-06-02, 12:33
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Läs om, läs rätt! Det var VB som inte ville åka med honom för att han druckit en öl. Han, liksom många andra i Norrland, hade nog inga betänkligheter.

Men...VB var ju sannolikt död då. Uppgifterna kommer ju från Misstänkt gärningsman, eh?
Citera
2013-06-02, 12:33
Medlem
dragonessa666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det skall mycket till, men ett avvikande beteende är en indikation på att personen i fråga inte har alla hönsen på samma pinne. Det i sin tur bör föranleda misstanke om diagnos, vilket det inte är ovanligt att kriminella har. KJ är och har varit intressant från dag ett pga sitt avvikande beteende.

Ja men då är det det avvikande beteendet som är triggaren och inte kläderna eller hobbyn.
Citera
2013-06-02, 12:34
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Det har inte framkommit huruvida han begärt specifik advokat eller ej. Hur som helst är advokaten offentlig försvarare, begärd eller ej. Distinktionen är vem som betalar, offentlig försvarare betalas av staten (som huvudregel, viss återbetalningsskyldighet kan åläggas den tilltalade, i mindre mål tom hela advokatkostnaden), privat försvarare betalas av den misstänkte själv. Har dock aldrig hört talas om en person som är misstänkt för riktigt allvarlig brottslighet anlitat privat försvarare, det blir ju snabbt miljonkostnader i mer komplicerade mål. Finns heller ingen anledning då en mordmisstänkt normalt sett får den advokat han begär förordnad som offentlig försvarare.

Det måste ju finnas på tingsrättens dagboksblad om han har begärt en specifik försvarare ...
Citera
2013-06-02, 12:34
Medlem
Det här med skriken från kj's lägenhet. Hur kan man vara så säker på att det kom just därifrån? Jag kan iaf inte säkert avgöra varifrån i huset som alla ljud kommer.
Citera
2013-06-02, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
Jag ögnade igenom och visst ett mode är mode,men nu menar jag inte alls på detta vis.
Att klä sig privat som en militär,gå omkring med vapen osv är enannan sak,inget mode i mina ögon

Har ha gått runt med vapen som inte har med sporten att göra alltså? Nej, det är inte normalt och dessutom olagligt. Men det har han väl inte gjort?

Jag vet inte var du kommer ifrån, men militärkläder är väldigt vanligt förekommande här i norr då de är rätt bra i det här klimatet och slitstarka. Det är vanliga plagg bland de som gillar att vistas i naturen och inte vill skrämma bort djur.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dragonessa666
intressant

Om nu KJ planerade att mörda VB så är han väl klok nog att fatta att det absolut sämst stället att mörda och stycka henne på är i hans egna hem med alla risker detta medför.
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Jag vet inte mycket om soft air gun, men samma risk borde med ditt resonemang absolut gälla alla tiotusentals jägare vi har i vårt land i så fall. De tar ju död på rovdjur på riktigt. Snacka om mordiskt.

Visst, med det handlar om djur, inte om människor.

Du borde förstå skillnaden om man skjuter en älg eller om man leker att man dödar människor.
Citera
Medlem
KiaWs avatar
Nej men hörrni, barnuppfostran och klädstilar?
Åter till ämnet tack.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in