2013-05-08, 12:08
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Det var vaktmästaren på skolan som hittade de döda katterna på skolan och i nära anslutning till skolan. En polis partull har varit på plats under förmiddagen.

En av de döda katterna låg i en papperskorg, en låg i en busskur vid skolan och den tredje hade gärningsmannen tryckt in i bibliotekets bokfack där man lämnar in böcker då det är stängt.

Polispatrullen har tagit med sig katterna till polisstationen i Skellefteå. Patrullen har konstaterat att katterna inte har dött naturligt utan har dödats på olika sätt.
http://norran.se/2013/05/arkivet/tre-doda-katter-hittade-vid-bjornakerskolan/
Verkar som att han i Göteborg har fått en "copycat" i Burträsk, nån som känner till nåt mer om den här saken..
Citera
2013-05-08, 12:29
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Tre katter? GM måste hängt kring skolan ett tag om inte katterna dödats annorstädes och transporterats till skolan. Nog tror jag att Högsbo-fallet, och den massmediala uppmärksamheten kring detta, har haft inverkan på GM...
Citera
2013-05-08, 12:34
Medlem
Pendeks avatar
Med tanke på att det är ljust större delen av dygnet så måste någon ha sett något i en sådan liten ort som Burträsk.

Jag hoppas att GM bor i Burträsk. Det skulle vara sjukt om han bor i Skellefteå men åker ut till byarna för att döda katter.
Citera
2013-05-08, 12:36
Medlem
Jisses...Burträsk är en pyttehåla, kan varken finnas särskilt många katter eller människor där.... Verkar som att det kan vara en yngling som bor i någon av byarna omkring och som kanske åker buss, ifall en katt låg vid en busskur vid skolan.
Citera
2013-05-08, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
Med tanke på att det är ljust större delen av dygnet så måste någon ha sett något i en sådan liten ort som Burträsk.

Jag hoppas att GM bor i Burträsk. Det skulle vara sjukt om han bor i Skellefteå men åker ut till byarna för att döda katter.

Jag tror det rör sig om en yngre person, just eftersom fyndplatserna är kring skolan och att han bor i Burträsk eller något annat "träsk" (läs; by) i närheten, det finns ju en hel del småbyar i området. Tror inte en vuxen person åker till byarna och Burträsk för att döda katter.
Citera
2013-05-08, 12:51
Medlem
Pendeks avatar
Det kan vara någon elev från naturbruksgymnasiumet som ligger 3km utanför Burträsk. Jag har alltid haft intrycket att många på den skolan är lite udda. Jag kan dock ha fel. Någon som har gått där? Eller till och med går där?

Skolan erbjuder kvällsaktiviteter mån-tors så GM kan ha varit med på en sådan och sedan gått till Burträsk för att ta bussen.
Citera
2013-05-08, 13:28
Medlem
Newbienews avatar
Gissningsvis går personen själv på Björnåkerskolan och har lämnat de döda katterna på och i anslutning till skolan för att själv på nära håll få ta del av reaktionen.
Pojkarna på skolan är mellan 12-15 år. Tips är att kolla in killarna i årskurs 7-9.
Har någon av dom tidigare händelser av att elda på saker i bagaget ? Ångestanfall ? Osv.
Det bör inte vara särskilt svårt för polisen att lösa detta med tanke på att det är ett så litet område.
Mycket bra av media att uppmärksamma detta så snabbt.
Citera
2013-05-08, 13:34
Medlem
Newbienews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
Skolan erbjuder kvällsaktiviteter mån-tors så GM kan ha varit med på en sådan och sedan gått till Burträsk för att ta bussen.

Vad för typ av kvällsaktiviteter ? För vilken målgrupp ?
Händelsen anmäldes för polisen imorse. Vet du vad det var för typ av kvällsaktiviteter igår, tisdag, kväll ?
Citera
2013-05-08, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stroppknopp
Suck inte nu igen... Vad trött jag blir på alla sneknullade mobbade djurplågarkräk..Spyr.

Nåja till OT. Han är uppenbarligen inspirerad av thai jimmi och Högsbo katterna. En så kallad "Copycat". Han går antagligen i skolan Björnåkerskolan. Han är ung. Det borde ju vara ganska lätt att lösa detta? Kom igen Flashback, ni löste högsbofallet. Ni kan säkert lösa detta med.
Ja verkligen. Om det nu är så att denna GM blivit intresserad av att göra detta tack vare den tidigare tråden så lär han inte outa sig i PM denna gången i alla fall.
Citera
2013-05-08, 14:56
Moderator
v50s avatar
Finns det mer information om det har försvunnit katter tidigare och om de i så fall har återfunnits döda under oklara omständigheter?
Citera
2013-05-08, 15:05
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Ja verkligen. Om det nu är så att denna GM blivit intresserad av att göra detta tack vare den tidigare tråden så lär han inte outa sig i PM denna gången i alla fall.
Skulle kunna sätta min högra kula i pant på att GM. hänger här, antingen nyregad eller nästan..

-Hejdär! se mig, märk mig JAG FINNS!
Nån stackars sjuk unge..

Lär nog komma fram i träskbyn om vem det är.
Skitungarna i Ånäset som lärt sig använda en tvättmaskin gick det ju fort att hitta.
En får klippa gräset eller kratta löv i 50 timmar som straff och den andre var ju inte straffmyndig så det blev inget straff alls.

Det enda och kanske bästa straffet de får är att det de finns på nätet med namn och det går aldrig att sudda ut ALDRIG.
Citera
2013-05-08, 15:06
Medlem
Herrstorpotatiss avatar
Det är ju onekligen intressant att få reda på hur katterna har dödats. Någon som vet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in