2013-05-08, 06:16
Bannlyst
Hej! För snart 2 veckor sedan bröt jag min nagel och med tiden har det bara blivit värre. Jag brukar kunna lägga plåster om den men med det jobbet jag jobbar med krävs det mycket arbete med händerna (därav skadan). Jag har inte tid att sätta mig på någon vårdcentral och vänta då vi har extremt mycket jobb att utföra. Det ända råd jag hittills har fått är att vänta? Nä börjar nageln bli grön som ni ser på bild och jag kan böja den upp och ner hur långt jag vill. Ska jag dra av den eller ska jag klippa ner den så längt det går? Den lär ju inte växa fast igen. Men är rädd att den "nya" nageln som växer ut kommer växa fel på något vis....

Bild: http://www.ladda-upp.se/bilder/ysdpsmkjfihqzk/
Citera
2013-05-08, 07:29
Medlem
Bidragsgivarens avatar
Om du inte har tid med VC så kan du väl ringa 1177 och rådfråga?
Citera
2013-05-08, 07:37
Bannlyst
Ja eller hur ;P kö i 20min+
Men i vilket fall som fungerar den med ett plåster runt om, men de losnar en gång i timmen pga. fukt.
Någon här måste väl haft en bruten nagel?
Senast redigerad av Rotaxz 2013-05-08 kl. 07:40.
Citera
2013-05-08, 08:33
Medlem
lillaliss avatar
Den där nageln kommer trilla av så småning om av sig själv. Den tycks ha släppt från större delen av fingret(?)
Citera
2013-05-08, 09:17
Bannlyst
Visst har den gjort det. Men anledningen till att jag 2 veckor senare börjar bry mig mer om den är att den börjar värka lite. Längst ner i kanten
Citera
2013-05-08, 16:54
Medlem
Raventears avatar
I egenskap av bonnjänta och gammal fotbollsspelare har jag en hel del erfarenhet av brutna naglar.

Lossa försiktigt på nageln så mycket det går med en vass kniv utan att det gör alltför ont.
Ibland kan man få bort hela bara genom att pilla lite, i så fall kan du hoppa över övriga steg.
Ta en stor tygtrasa, hundens bitleksak, träkloss eller vad du nu föredrar i munnen och bit ihop.
Ta ett ordentligt grepp om nageln, gärna med tång och ryck!

Var beredd med kompresser ifall du börjar tokblöda.

Var inte orolig för nästa nagel. Den kanske blir lite ful i framkanten, men det klipper man ju bort så fort den blivit lång nog.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in