Citat:
Ursprungligen postat av Ttoclaw
Kan hålla med om att Jimmy verkar vara omringad av mestadels tomtar. Men med tanke på sjuklöverns oansvariga flyktingspolitik känner man att det är dags att sätta ner foten för att markera. Att t ex vi betalar sjukvård till illegala invandrare från alla världens hörn är fasansfullt obegripligt.
Inte skickar vi hem dem heller, tvärt om. Hur i helvete tänker dom?
Finns inte så många partier att välja bland då.
Om SD visar sig vara för light så får man helt enkelt övergå till SvP längre fram.
Inte skickar vi hem dem heller, tvärt om. Hur i helvete tänker dom?
Finns inte så många partier att välja bland då.
Om SD visar sig vara för light så får man helt enkelt övergå till SvP längre fram.
Jag hade tyckt det vore mer fasansfullt att slänga ut de som behöver sjukvård på gatan för att låta de dö. Klart som fan vi ska hjälpa de att bli friska, vi är inte barbarer utan medmänniskor. Tycker dock som du att det är obergripligt att de inte skickas hem faktiskt.
Som liberal hade jag tyckt att man stänger ner gränsen tills vi inte har någon arbetslöshet i landet längre, eller tar in personer som beviljas medborgarskap om de klarar ett visst språkprov som kan liknas vid en lättare version av HPs verbala del.
Citat:
Ursprungligen postat av Snoddlan
Jag, till skillnad från en förrädare som du, försöker faktiskt bevara vårat land.
Är faktiskt blatte själv (det kanske jag inte borde sagt
)
Citat:
Ursprungligen postat av tungur knifur
Men vilket annat parti i riksdagen är inte ett skämt? Du hittar nog en procentuell andel väljare som är "knulltörstande flintisar" som motsvarar mandatfördelningen i riksdagen om du ringer statistiska centralbyrån och beställer en undersökning. Det samma gäller Åkessons motsvarigheter i den övriga ansamlingen.
Och jag tror du har missförstått begreppet demokrati. Det är inte du ensam som avgör vem som platsar i riksdagen. Det är det svenska folket, och det svenska folket börjar tröttna på invandringen och invandrarna. De har inte bett om den och inte fått styra över den. Systemfel.
Problemet är inte "rasister" eller "främlingsfientliga" i riksdag eller samhälle. De som du kategoriserar på det sättet är bara svenskar som i sitt eget land värnar om sina egna intressen som skändas dagligen. Skulle du kalla kurder för rasister? Judar eller palestinier? Svarta sydafrikaner? Problemet är invandrarna och det krävs bra många tankevurpor om man inte kommer till den slutsatsen förr eller senare.
Och jag tror du har missförstått begreppet demokrati. Det är inte du ensam som avgör vem som platsar i riksdagen. Det är det svenska folket, och det svenska folket börjar tröttna på invandringen och invandrarna. De har inte bett om den och inte fått styra över den. Systemfel.
Problemet är inte "rasister" eller "främlingsfientliga" i riksdag eller samhälle. De som du kategoriserar på det sättet är bara svenskar som i sitt eget land värnar om sina egna intressen som skändas dagligen. Skulle du kalla kurder för rasister? Judar eller palestinier? Svarta sydafrikaner? Problemet är invandrarna och det krävs bra många tankevurpor om man inte kommer till den slutsatsen förr eller senare.
Nej jag har verkligen inte missförstått bergreppet demokrati, än mindre är det jag som avgör vem som får och inte får sitta i parlamentet men jag får däremot tycka. Jag tror att de som är trötta på invandringen drivs av just sin trötthet. Resultatet blir att man blir trångsynt och röstar blint på det enda parti som riktar retorik för/emot saken - i detta fallet SD och invandring.
Jag tycker att också blattar är rasister när de misspratar det svenska folket. Som sagt så är jag också trött på den misslyckade invandringen, även fast jag inte påverkas alls av den - men kan ändå känna med de som gör det. Jag är emot ökad invandring, och också emot att inte sänka den. Det gär inte mig till rasist, utan rasister är de som nedvärderar en annan individ på grund utav deras etnicitet, vilket det finns för många av. Hatet har växt sig alltför stark mellan andra generationens invandrare och respektive generationens svenskar, det måste få ett slut men SD är inte kompetenta nog att göra detta om de inte rensar upp i partiet. För så länge de har rasister i partiet och de går får mer inflytande i riksdagen så kommer gapet mellan svenskar och etniska svenskar att växa sig ännu större och det kommer bli allt svårare att integrera oss till ett folk.