2013-05-08, 02:28
Medlem
zaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ttoclaw
Kan hålla med om att Jimmy verkar vara omringad av mestadels tomtar. Men med tanke på sjuklöverns oansvariga flyktingspolitik känner man att det är dags att sätta ner foten för att markera. Att t ex vi betalar sjukvård till illegala invandrare från alla världens hörn är fasansfullt obegripligt.
Inte skickar vi hem dem heller, tvärt om. Hur i helvete tänker dom?
Finns inte så många partier att välja bland då.
Om SD visar sig vara för light så får man helt enkelt övergå till SvP längre fram.

Jag hade tyckt det vore mer fasansfullt att slänga ut de som behöver sjukvård på gatan för att låta de dö. Klart som fan vi ska hjälpa de att bli friska, vi är inte barbarer utan medmänniskor. Tycker dock som du att det är obergripligt att de inte skickas hem faktiskt.
Som liberal hade jag tyckt att man stänger ner gränsen tills vi inte har någon arbetslöshet i landet längre, eller tar in personer som beviljas medborgarskap om de klarar ett visst språkprov som kan liknas vid en lättare version av HPs verbala del.

Citat:
Ursprungligen postat av Snoddlan
Jag, till skillnad från en förrädare som du, försöker faktiskt bevara vårat land.

Är faktiskt blatte själv (det kanske jag inte borde sagt )

Citat:
Ursprungligen postat av tungur knifur
Men vilket annat parti i riksdagen är inte ett skämt? Du hittar nog en procentuell andel väljare som är "knulltörstande flintisar" som motsvarar mandatfördelningen i riksdagen om du ringer statistiska centralbyrån och beställer en undersökning. Det samma gäller Åkessons motsvarigheter i den övriga ansamlingen.

Och jag tror du har missförstått begreppet demokrati. Det är inte du ensam som avgör vem som platsar i riksdagen. Det är det svenska folket, och det svenska folket börjar tröttna på invandringen och invandrarna. De har inte bett om den och inte fått styra över den. Systemfel.

Problemet är inte "rasister" eller "främlingsfientliga" i riksdag eller samhälle. De som du kategoriserar på det sättet är bara svenskar som i sitt eget land värnar om sina egna intressen som skändas dagligen. Skulle du kalla kurder för rasister? Judar eller palestinier? Svarta sydafrikaner? Problemet är invandrarna och det krävs bra många tankevurpor om man inte kommer till den slutsatsen förr eller senare.

Nej jag har verkligen inte missförstått bergreppet demokrati, än mindre är det jag som avgör vem som får och inte får sitta i parlamentet men jag får däremot tycka. Jag tror att de som är trötta på invandringen drivs av just sin trötthet. Resultatet blir att man blir trångsynt och röstar blint på det enda parti som riktar retorik för/emot saken - i detta fallet SD och invandring.

Jag tycker att också blattar är rasister när de misspratar det svenska folket. Som sagt så är jag också trött på den misslyckade invandringen, även fast jag inte påverkas alls av den - men kan ändå känna med de som gör det. Jag är emot ökad invandring, och också emot att inte sänka den. Det gär inte mig till rasist, utan rasister är de som nedvärderar en annan individ på grund utav deras etnicitet, vilket det finns för många av. Hatet har växt sig alltför stark mellan andra generationens invandrare och respektive generationens svenskar, det måste få ett slut men SD är inte kompetenta nog att göra detta om de inte rensar upp i partiet. För så länge de har rasister i partiet och de går får mer inflytande i riksdagen så kommer gapet mellan svenskar och etniska svenskar att växa sig ännu större och det kommer bli allt svårare att integrera oss till ett folk.
Citera
2013-05-08, 02:34
Medlem
tungur knifurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scubble
Folk har inte visat speciellt stor tilltro för medias ihåliga argument, när skandaler för SD inte gör att dom sjunker utan dom ökar kan inte förtroendet för vad media skriver om SD vara speciellt stort. Hade aftonbladet m.fl. försökt tiga ihjäl SD tror jag det hade funkat betydligt bättre och när den riktiga skandalen väl dök upp skulle den haft betydligt större effekt än när de ständigt blev smutskastade sen dag1 över småsaker. Man har gett SD väldigt mycket uppmärksamhet.

Där slår du huvudet på spiken! Varför har media helt plötsligt börjat ge SD en vansinnig mängd uppmärksamhet? Denna förändring skedde långt innan förra valet så riksdagsinträdet är inte orsaken. Då måste man fråga sig varför?

Jag kan ju bara svara för mig men jag ser hur media som ägs av samma krafter som konstruerat mångkulturen bildligen piskar det resulterande missnöjet rakt in i SDs famn. Därifrån är det inte ett särskilt långt steg till vad jag vill kalla för slutsatsen med stort s. Ett litet steg som för att fullföljas kräver att du ifrågasätter precis all modern historia du tvångsmatats med under hela ditt liv. Denna historiebeskrivning vars huvudsakliga källa som av en händelse råkar vara samma medier som har nästan totalt tolkningsföreträde över "sanningen". Jag kallar det för det svenska mediemonopolet™ vilket är något missvisande för det ser likadant ut över hela världen, vilket borde vara en ganska stor varningslampa i sig.

Tänk själv, ifrågasätt allt, även om du håller med.

Citat:
Ursprungligen postat av zaiman
...så kommer gapet mellan svenskar och etniska svenskar att växa sig ännu större och det kommer bli allt svårare att integrera oss till ett folk.

Svenskar och etniska svenskar är samma sak. Invandrare i alla dess former är en annan.
Senast redigerad av tungur knifur 2013-05-08 kl. 02:41.
Citera
2013-05-08, 02:49
Medlem
Snoddlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muppson
Hur bildad är du själv? Ditt sätt att uttrycka dig får mig att misstänka en väldigt begränsad bildning, möjligen i kombination med att du är invandrare?

Haha +1
Citera
2013-05-08, 03:09
Medlem
Eu frågan och Massinvandringen. dessutom gillar jag inte hur dåliga skolorna har blivit i landet.
Citera
2013-05-08, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoddlan
Vi är trötta på att vara som främlingar i vårat eget land.

varför röstar du inte på ett nynazist parti då? SDs grund är inte byggd på att få ut alla med ett påbrå vilket du verkar tro från det man läser i ditt inlägg.
Citera
2013-05-08, 03:59
Medlem
arowanajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kStreet
man är en o-bildad bonde som är arg när man ser Muhamed gå runt me svenska tjejer man aldrig kan komma nära

det är bara män som röstar på SD. de är de som aldrig våggar göra något ute på gatan när nån hotar dem och av-reagerar sig i stället på flashback och lägger sin röst på ett skämt parti

Jag skulle nog våga påstå att nära 90% av bönderna är mer bildad än vad du är.
Ts, personligen så tror jag att media kan ta åt sig äran för en hel del röster. Det drev mot SD gynnar partiet mer, bara för mediahatet.

Personligen tror jag inte att SD får en röst av mig. Tror att jag missnöjesröstar på piratpartiet, eller nått i den stilen.
Citera
2013-05-08, 04:11
Medlem
Välutbildade/intelligenta gör det för att markera missnöje med det politiska systemet. Lågutbildade (avhoppade sosseväljare) gör det för att värna om bidragen och förmånerna åt sig själva, i klassisk egoistisk sosseanda.
Citera
2013-05-08, 05:10
Medlem
Kebabsugers avatar
jag röstar SD eftersom det är ett modernt parti, känns inte som politikerna i SD endast är där.för att få lön som alla andra politiker i andra partier gör.

för att pensionen är helt sjuk, min morsa har hela sitt liv slitit för sitt land och stolt betalat in skatt, "jag älskar att betala skatt" brukade hon säga, men nu när hon ser hur hela hennes liv har varit förgäves (menar så klart inte sina barn) så är hon inte nöjd

stoppa den galna invandringen som pågår innan vi(svenska folket) får göra det med våld

hårdare straff(tex minst 16 år för.grov misshandel, minst 6 år för.våldtäkt etcc..)i sverige och självklart så skall svenska medborgarskapet ryka och utvisning ske.om du inte är.född i sverige eller bott här.i mer är 20 år.

sedan så är väl alla trötta på invandrar gäng som inte sköter sig och andra av dessa som gillar att våldta

off topic
Citat:
Gjorde det så ont när du blev töjd av en stor blattekuk?

blattar har skitsmå kukar, därför dom alltid hänger med platina blonda 12 åringar när dom är 18+
erfarna tjejer skulle skratta ihjäl sig annars, men barn kan dom knulla ju, bara säga
" eyyy normal storlek din bitch"

därför dom gömmer sig som värsta fjanten på allmänna dushar, rädda att någon skall se deras micro kukar

därför dom måste ha kalingar under badshortsen så ingen ser konturen av deras mini kukar
Citera
2013-05-08, 06:28
Medlem
Det gynnar varken dig eller din familj att försörja invandrare med infrastruktur (bostad, vägar, elnät) och samhällstjänster (brandkår, sjukvård, utbildning).

Däremot innebär det att ni behöver arbeta för att bekosta infrastrukturen och samhällstjänsterna.

Ironiskt nog kommer vi som är i tjugoårsåldern antagligen inte kunna pensionera oss med nuvarande politik. Hur blir det då för kommande generationer som dessutom kommer inträda arbetsmarknaden betydligt senare än vad vi gjorde?
Senast redigerad av Darkfield 2013-05-08 kl. 06:41.
Citera
2013-05-08, 06:35
Medlem
TheEvilUnicorns avatar
Folk vill rösta på dom på grund av deras ideologier och politik
Citera
2013-05-08, 07:12
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Knappt 340 000 röstade på SD i valet 2010 - 5,6% av rösterna.
Jag antar att om det vore val idag skulle 600 000 personer rösta på SD - ca 10% av rösterna.

Vad är det som främst gör att människor röstar på SD:
Är det internet? (Hur stor andel gör Flashback I&I?)
Skriverier i tidningar som Aftonbladet?
Partiets debatter i TV?
Ökande diskussionen om SD privat och på arbetsplatser?
Ett sämre samhällsklimat som högre arbetslöshet?
Högre brottslighet?

Kan någon rangordna upp hur ni tror? Ni behöver inte använda min punkter ovan. Det hade varit intressant om människor radikaliserat sig genom fb - men jag tror inte det är avgörande

PS: Valet 2014 tror jag SD får 650 000 röster.

SD är lagom extrema för att folk skall vilja rösta på dem i större antal och de har i princip monopol på en invandringskritisk hållning. Det finns inget annat riksdagsparti som vågar ställa krav eller inta en kritisk hållning i invandringsfrågan. När det råder total konsensus i en fråga bland sju partier så får de som avviker söka sig till ett nytt parti som bäst beskriver deras världsbild.

Det finns ett förakt mot etablerade politiker och media och personer som röstar på sd enbart av denna anledning.

Är det internet? (Hur stor andel gör Flashback I&I?)

Den yngre generationer surfar mer och bryr sig mindre och mindre om gammelmedia.

Högre brottslighet?

Det mångkulturella Sverige har mycket högre och grövre brottslighet än det tidigare etniskt homogena.
Senast redigerad av ValdtaktsSemiten 2013-05-08 kl. 07:19.
Citera
2013-05-08, 07:22
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Lite sossigt kanske att inte vilja betala för upphovsrättsskyddat material.... Är extremliberal med en del röda influenser, men bara lite. SD är ett fjantparti som inte kommer kuna styra landet Sverige, dock har de riksdagens bästa debattör i mitt tycke - vilket är lite synd

Du utgår ifrån att alliansen eller vänsterblocket kan styra landet. De har väl bevisat att ingen av dem kan det. Vem förvandlade Sverige till den vidriga mångkulturella kloak som det idag blivit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in