2013-05-08, 01:27
Medlem
zaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
SD kommer aldrig styra själva. Så den biten behöver du nog inte oroa dig över.

De drivs ju av en fråga liksom, där alla andra frågor de har är för att dra väljare för sin prio1-fråga. Att de ens får en uns av makt i parlamentet är ett misslyckande från föregående regeringars sida. Det är så synd att dagens styre har misslyckats så fatalt med integrationen att svenska folket ens vet vad SD är för något
Citera
2013-05-08, 01:29
Medlem
tungur knifurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaiman
De drivs ju av en fråga liksom, där alla andra frågor de har är för att dra väljare för sin prio1-fråga. Att de ens får en uns av makt i parlamentet är ett misslyckande från föregående regeringars sida. Det är så synd att dagens styre har misslyckats så fatalt med integrationen att svenska folket ens vet vad SD är för något

Det är väl snarare så att folk allmänhet i allt större grad får upp ögonen för det systemfel som gör att vi behöver diskutera begreppet integration överhuvudtaget.
Citera
2013-05-08, 01:30
Medlem
zaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoddlan
Vänta du bara, vi är fler än du tror, och sossigt är väl att dra in massa skit som vi inte kan städa upp?

Helt klart att föregående styren misslyckats med integrationen och hade det funnits ett parti som inte var lika jokerartat och fullt med clowner som SD som har lite politiskt vett så hade de haft mitt stöd.
Citera
2013-05-08, 01:32
Medlem
zaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tungur knifur
Det är väl snarare så att folk allmänhet i allt större grad får upp ögonen för det systemfel som gör att vi behöver diskutera begreppet integration överhuvudtaget.

Och hade det funnits ett parti med politiskt vett som kunnat reparera skadan mer än dagens regering gör så hade de fått mer respekt av andra än knulltörstande flintisar
Citera
2013-05-08, 01:32
Medlem
Snoddlans avatar
Citat:
Helt klart att föregående styren misslyckats med integrationen och hade det funnits ett parti som inte var lika jokerartat och fullt med clowner som SD som har lite politiskt vett så hade de haft mitt stöd.

SD slänger förvisso ut folk till höger och vänster för att fjäska sig in hos allmänheten, men i dagens läge så är det helt klart det bästa partiet.
Citera
2013-05-08, 01:40
Medlem
zaimans avatar
Citat:
SD slänger förvisso ut folk till höger och vänster för att fjäska sig in hos allmänheten, men i dagens läge så är det helt klart det bästa partiet.

Ett parti som har främlingsfientliga röster i partiledningen är ett skämt. Den enda mannen med vett är Jimmie Åkesson och han lyckas nästan övertyga gemene om att SD är ett seriöst parti som kan fullfölja sina intentioner på ett bra och hållbart sätt, även fast han är omringad av idioter.
Tycker personligen att det är väldigt synd att invandringen så totalt har misslyckats men SD är ändå inte rätta vägen att gå eftersom de flesta inom partiet är obildade (reunt ut sagt) rasister
Citera
2013-05-08, 01:42
Medlem
tungur knifurs avatar
Citat:
Och hade det funnits ett parti med politiskt vett som kunnat reparera skadan mer än dagens regering gör så hade de fått mer respekt av andra än knulltörstande flintisar

Skadan består av främlingar och ockupanter i vårt land. Självklart ska skadan repareras utan att någon kommer till skada. Inte ett oöverblickbart problem direkt...

För övrigt så är jag lite fundersam över hållningen du och dina gelikar har gentemot vad jag antar i det här fallet är SD. Du ger dig in i en politisk diskussion och försöker nyansera vissa delar av den samtidigt är retoriken allt annat än ciceronsk emot de enda som konstruktivt försöker diskutera fungerande åtgärder. Detta är precis samma grepp som etablissemanget och övriga partiers företrädare använder sig av. Så länge ni sysslar med massa semantiskt finlir i ena änden av skalan och sen spelar tunga bastoner i dissonans i den andra så kommer ingen lyssna på era tafatta försök att nyansera eran uppfattade verklighet.

Hur vore det om vi hyfsade debatten och bemötte argument istället för att kasta öknamn omkring oss?
Citera
2013-05-08, 01:46
Medlem
zaimans avatar
Citat:
Men eftersom jag är "främlingsfientlig" dvs rasist, så gillar jag det ju.

Precis, och du tillhör tyvärr den få skara trångsynta idioter som vill ta över vårt land för att sedan ruinera det.

Citat:
Ursprungligen postat av tungur knifur
Skadan består av främlingar och ockupanter i vårt land. Självklart ska skadan repareras utan att någon kommer till skada. Inte ett oöverblickbart problem direkt...

För övrigt så är jag lite fundersam över hållningen du och dina gelikar har gentemot vad jag antar i det här fallet är SD. Du ger dig in i en politisk diskussion och försöker nyansera vissa delar av den samtidigt är retoriken allt annat än ciceronsk emot de enda som konstruktivt försöker diskutera fungerande åtgärder. Detta är precis samma grepp som etablissemanget och övriga partiers företrädare använder sig av. Så länge ni sysslar med massa semantiskt finlir i ena änden av skalan och sen spelar tunga bastoner i dissonans i den andra så kommer ingen lyssna på era tafatta försök att nyansera eran uppfattade verklighet.

Hur vore det om vi hyfsade debatten och bemötte argument istället för att kasta öknamn omkring oss?

Och vem är den ensamme talmannen i SD? Jo Jimmie Åkesson, som jag har sisådär hyllat i mina tidigare inlägg. Det jag riktar kritik mot är att partiet som helhet är ett skämt, vilket är synd. Ett parti med bara en prioritetsfråga bör heller inte ha en plats i riksdagen
Citera
2013-05-08, 01:47
Medlem
Ttoclaws avatar
Citat:
Ett parti som har främlingsfientliga röster i partiledningen är ett skämt. Den enda mannen med vett är Jimmie Åkesson och han lyckas nästan övertyga gemene om att SD är ett seriöst parti som kan fullfölja sina intentioner på ett bra och hållbart sätt, även fast han är omringad av idioter.
Tycker personligen att det är väldigt synd att invandringen så totalt har misslyckats men SD är ändå inte rätta vägen att gå eftersom de flesta inom partiet är obildade (reunt ut sagt) rasister

Kan hålla med om att Jimmy verkar vara omringad av mestadels tomtar. Men med tanke på sjuklöverns oansvariga flyktingspolitik känner man att det är dags att sätta ner foten för att markera. Att t ex vi betalar sjukvård till illegala invandrare från alla världens hörn är fasansfullt obegripligt.
Inte skickar vi hem dem heller, tvärt om. Hur i helvete tänker dom?
Finns inte så många partier att välja bland då.
Om SD visar sig vara för light så får man helt enkelt övergå till SvP längre fram.
Citera
2013-05-08, 01:48
Medlem
Scubbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
text
Tror det främst är media som bär ansvaret för den största ökningen.
Citera
2013-05-08, 01:56
Medlem
tungur knifurs avatar
Citat:
Precis, och du tillhör tyvärr den få skara trångsynta idioter som vill ta över vårt land för att sedan ruinera det.

Och vem är den ensamme talmannen i SD? Jo Jimmie Åkesson, som jag har sisådär hyllat i mina tidigare inlägg. Det jag riktar kritik mot är att partiet som helhet är ett skämt, vilket är synd. Ett parti med bara en prioritetsfråga bör heller inte ha en plats i riksdagen

Men vilket annat parti i riksdagen är inte ett skämt? Du hittar nog en procentuell andel väljare som är "knulltörstande flintisar" som motsvarar mandatfördelningen i riksdagen om du ringer statistiska centralbyrån och beställer en undersökning. Det samma gäller Åkessons motsvarigheter i den övriga ansamlingen.

Och jag tror du har missförstått begreppet demokrati. Det är inte du ensam som avgör vem som platsar i riksdagen. Det är det svenska folket, och det svenska folket börjar tröttna på invandringen och invandrarna. De har inte bett om den och inte fått styra över den. Systemfel.

Problemet är inte "rasister" eller "främlingsfientliga" i riksdag eller samhälle. De som du kategoriserar på det sättet är bara svenskar som i sitt eget land värnar om sina egna intressen som skändas dagligen. Skulle du kalla kurder för rasister? Judar eller palestinier? Svarta sydafrikaner? Problemet är invandrarna och det krävs bra många tankevurpor om man inte kommer till den slutsatsen förr eller senare.
Citera
2013-05-08, 01:56
Medlem
Snoddlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scubble
Tror det främst är media som bär ansvaret för den största ökningen.

Vilka då menar du? aftonhoran och expressen? sveriges största sossetidningar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in