Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag undrar på riktigt om folk radikaliserat sig själva genom internet och röstar på SD, eller om det handlar om annat som vad dagstidningar publicerar eller att människor diskuterar mera öppet numera. Personligen tror jag mestadels av rösterna kommer ifrån att folk sitter och läser siter som Avpixlat, Fria tider och läser på aftonbladet.se att SD får mycket röster. Jag tror sist på riksdagsdebatter eftersom vanligt folk inte orkar engagerar sig med sådant.
Jag ville mest få en klarar bild av frågan, för jag vet egentligen inte.
Du får ursäkta, men jag läste trådstarten slarvigt.
Jag tror folk dels har lättare att få till sig information genom olika sidor på nätet. Men jag tror den största delen av folket får sina åsikter av att de ser på olika tv-program där de andra politikerna försöker rättfärdiga sina väldigt dåliga beslut rörande flyktingpolitiken.
men framför allt är det på arbetsplatserna, vid fikaborden som folk mer har börjat att prata ut om det här med hur politikerna har handskats med svensk ekonomi och flyktingpolitik. Kommer ifrån och bor i Skåne och här har vi ju alltid setts som lite mer radikala, men jag har märkt en klar ökning av irritation runt omkring mig. Folk har blivit jävligt sura på hur landet har misskötts.
Sedan säger man till Nisse och Lasse vid fikabordet, såg ni partiledardebatten igår, nej säger de då kanske, men då säger man gå in på "tuben" och kolla där. Sedan gör Nisse och Lasse detta och kommer tillbaka morgonen därpå och är lika förbannade som en annan är. Så jag tror att det är många faktorer som spelar in här. Men att bara skylla på internetkrigarna som Herr statsminister gör är till att göra det rätt för sig. Hade han skätt sig bättre (för sämre är ju knappsat möjligt) så kunde internet varit en hjälp även för honom.
Detta är min teori, men jag sitter som sagt säkert inte inne helt med det rätta svaret.