2013-05-08, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kStreet
man är en o-bildad bonde som är arg när man ser Muhamed gå runt me svenska tjejer man aldrig kan komma nära

De flesta svenska bönder som jag känner följer politiken väldigt bra och har koll, med tanke på att det är kämpigt att vara bonde idag. Hur ofta ser man Muhamed med svenska tjejer på landsbygden btw? pratar vi om samma bönder?

OT: Jag tror att det finns 2 faktorer, SDare börjar stå upp mer och vågar prata allmänt och det finns inga andra parti som vågar stå emot invandringen.
Senast redigerad av almgreenn 2013-05-08 kl. 01:02.
Citera
2013-05-08, 01:02
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoddlan
Jag är sd'are och kvinna, your argument is invalid.

Kvinnor dras till SD för att ni blivit manipulerade och därigenom övertygade om att ni kommer förlora era rättigheter om islam etablerar sig och att det enda botemedlet är att rösta på SD. Det vet ju alla om att ni aldrig varit politiskt intresserade förrän SD:arna började hjärntvätta er.
Citera
2013-05-08, 01:04
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karatekung90
För övrigt så att du ens orkar starta sådana här trådar då du vet att Fb väller av sådanan här liknande trådstarter. Du vet innerst inne om varför svensken är trött på kulturfiaskot, men du startar trådar bara för att reta upp folk.

Jag undrar på riktigt om folk radikaliserat sig själva genom internet och röstar på SD, eller om det handlar om annat som vad dagstidningar publicerar eller att människor diskuterar mera öppet numera. Personligen tror jag mestadels av rösterna kommer ifrån att folk sitter och läser siter som Avpixlat, Fria tider och läser på aftonbladet.se att SD får mycket röster. Jag tror sist på riksdagsdebatter eftersom vanligt folk inte orkar engagerar sig med sådant.

Jag ville mest få en klarar bild av frågan, för jag vet egentligen inte.
Citera
2013-05-08, 01:12
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Knappt 340 000 röstade på SD i valet 2010 - 5,6% av rösterna.
Jag antar att om det vore val idag skulle 600 000 personer rösta på SD - ca 10% av rösterna.

Vad är det som främst gör att människor röstar på SD:
1. Är det internet? (Hur stor andel gör Flashback I&I?)
2. Skriverier i tidningar som Aftonbladet?
3. Partiets debatter i TV?
4. Ökande diskussionen om SD privat och på arbetsplatser?
5. Ett sämre samhällsklimat som högre arbetslöshet?
6. Högre brottslighet?

Kan någon rangordna upp hur ni tror? Ni behöver inte använda min punkter ovan. Det hade varit intressant om människor radikaliserat sig genom fb - men jag tror inte det är avgörande

PS: Valet 2014 tror jag SD får 650 000 röster.

1. Nej, Flashback utgör en minimal andel.
2. Nej och Ja, Aftonbladet är idioter som föder extremister, det går inte att ljuga mer än så!
3. Nej, detta känns enbart temporärt.
4. Nej, eller ja kanske. Kan tänka mig att en del människor nu är förbannade och ger blanka fan i om livet går åt helvete. Det är ju bara att dra på sig lite skokräm och hävda att man söker asyl (i princip) för att få livsuppehållande vård.
5. Ja delvis. Arbetslösheten upplever jag inte som att det är de högutbildade som får stryka på foten (jag kan ha fel).
6. Ja delvis, att vi fått högre brottslighet de senaste 20 åren är väl en no-brainer?

Vad SD får det datum du anger vågar jag inte ens sia om.
Citera
2013-05-08, 01:15
Medlem
karatekung90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag undrar på riktigt om folk radikaliserat sig själva genom internet och röstar på SD, eller om det handlar om annat som vad dagstidningar publicerar eller att människor diskuterar mera öppet numera. Personligen tror jag mestadels av rösterna kommer ifrån att folk sitter och läser siter som Avpixlat, Fria tider och läser på aftonbladet.se att SD får mycket röster. Jag tror sist på riksdagsdebatter eftersom vanligt folk inte orkar engagerar sig med sådant.

Jag ville mest få en klarar bild av frågan, för jag vet egentligen inte.

Du får ursäkta, men jag läste trådstarten slarvigt.

Jag tror folk dels har lättare att få till sig information genom olika sidor på nätet. Men jag tror den största delen av folket får sina åsikter av att de ser på olika tv-program där de andra politikerna försöker rättfärdiga sina väldigt dåliga beslut rörande flyktingpolitiken.
men framför allt är det på arbetsplatserna, vid fikaborden som folk mer har börjat att prata ut om det här med hur politikerna har handskats med svensk ekonomi och flyktingpolitik. Kommer ifrån och bor i Skåne och här har vi ju alltid setts som lite mer radikala, men jag har märkt en klar ökning av irritation runt omkring mig. Folk har blivit jävligt sura på hur landet har misskötts.

Sedan säger man till Nisse och Lasse vid fikabordet, såg ni partiledardebatten igår, nej säger de då kanske, men då säger man gå in på "tuben" och kolla där. Sedan gör Nisse och Lasse detta och kommer tillbaka morgonen därpå och är lika förbannade som en annan är. Så jag tror att det är många faktorer som spelar in här. Men att bara skylla på internetkrigarna som Herr statsminister gör är till att göra det rätt för sig. Hade han skätt sig bättre (för sämre är ju knappsat möjligt) så kunde internet varit en hjälp även för honom.

Detta är min teori, men jag sitter som sagt säkert inte inne helt med det rätta svaret.
Citera
2013-05-08, 01:17
Medlem
1.Arbetslöshet.
2.Minskad välfärd.
3.Bostadsbrist.
4.sämre skola.
5.ökad kriminalitet.
Vilket kan kopplas till massinvandringen vi har idag och de som säger något annat är naiva eller alternativt skiter i hur det går för vårt land bara de har det bra.
Citera
Medlem
Manboiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Kvinnor dras till SD för att ni blivit manipulerade och därigenom övertygade om att ni kommer förlora era rättigheter om islam etablerar sig och att det enda botemedlet är att rösta på SD. Det vet ju alla om att ni aldrig varit politiskt intresserade förrän SD:arna började hjärntvätta er.

http://www.ladda-upp.se/bilder/lodyblyszybwae/

Your argument is invalid

HAH sopa
Citera
Medlem
karatekung90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaiman
Läs mellan raderna på alla främlingsfientliga inlägg så ska du se att de är riktigt butthurt av invandrarna

Men vi sitter ju ialla fall inte i svensk media (läs Debatt i SVT) och gråter ut om den strukturella rasismen i samhället
Citera
2013-05-08, 01:19
Medlem
svampdamps avatar
Jag tänker främst på mina barn och deras framtid. Vi vill Sveriges bästa.
Citera
2013-05-08, 01:21
Medlem
zaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoddlan
Tror att han är piratpartist faktiskt. ingen sossefjant iallafall

Lite sossigt kanske att inte vilja betala för upphovsrättsskyddat material.... Är extremliberal med en del röda influenser, men bara lite. SD är ett fjantparti som inte kommer kuna styra landet Sverige, dock har de riksdagens bästa debattör i mitt tycke - vilket är lite synd
Citera
2013-05-08, 01:22
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Lite sossigt kanske att inte vilja betala för upphovsrättsskyddat material.... Är extremliberal med en del röda influenser, men bara lite. SD är ett fjantparti som inte kommer kuna styra landet Sverige, dock har de riksdagens bästa debattör i mitt tycke - vilket är lite synd

SD kommer aldrig styra själva. Så den biten behöver du nog inte oroa dig över.
Citera
2013-05-08, 01:24
Medlem
Snoddlans avatar
Citat:

Vänta du bara, vi är fler än du tror, och sossigt är väl att dra in massa skit som vi inte kan städa upp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in