Hej hej
Kan säga direkt att jag har googlat på detta fenomen redan från början utan resultat, vet att här på flashback kan man få seriösa och väldigt hjälpsamma svar.
Köpte en Mazda 6 MPS 06a i lördags från en bilförhandlare, allting har ja checkat ut o allting fungerar som det ska MEN....jag upptäckte självklart att efter allting var klart och jag hade rullat iväg hemåt (2 timmar) att jag skulle köra in en skiva o lyssna på lite skön musik, jag försökte ivrig få in cd skivan i skåran som finns men det var som en vägg av metall där.
Tittade runt om i bilen, under sätet, bagageluckan eftersom den har 6cd växelgrejj så borde den kanske sitta någon annanstans än i själva "dashboard" men har inte funnit något. trycker på att mata ut skivan, tänkte om det var nått som satt i, ingenting hände "no cd" får jag fram på displayen. står "waiting" på displayen när jag trycker på "load" knappen och då låter de som att den håller på att växla och byta skiva inne där men fortfarande.... får inte in skivan ? kan hända att man är helt iq befriad eller är bara stereon trasig? nån mazda ägare där ute som känner till detta??
Mvh
Lite halvbesiken ny bilägare.