Citat:
Ursprungligen postat av
jorgen-s
Det är nog besöksvisum man ska söka...inte turistvisum. Ska man turista så vill dom ha en rätt detaljerad plan och man måste även visa att man har tillräckligt med pengar för uppehållet...runt 450 kr per dag.
Oj!! Jag trodde det var samma sak.
Jag trodde det var ett bara. Men nu när jag tittade, såg jag det var två olika. Sorry my mistake!
Men jag tycker de ser likadana ut. Det enda jag snabbt ser, är en inbjudan behövs vid "besökinbjudan"
Annars är det samma eller jag har fel? Och att tursitvisum är mer invecklat förstås, som du sade.
Men vid besökvisum gäller också försörjning på 450 kr om dan. Att man klarar av det, vilket jag tycker är obegripligt att det ska vara så hög summa. Någon som vet varför det ska vara så hög summa? Det är ju mat för ett helt kompani.