2015-04-17, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utrymningsplan
Hej! Om du är i E3-systemet så har M1 rätt Vilket du är! Så lyssna aldrig på M2orna där ute (om de inte tar ur dig ur E3 vill säga).
Är det kundstjänst du ringer? Jag har numret till Umeå, alternativt ring växeln och be dem koppla dig till Umeå. Det är kortare kö, och jag fick prata med en väldigt trevlig tjej igår.

Enligt den information jag fick, genom att hon på Umeå talade med den handläggare som skickade iväg mitt ärende på intervju (och som jobbar i E3systemet) så jobbar de nu för beslut med ärenden med ansökningsdag i augusti.
Intervjumailen som skickas ut nu verkar ju vara slutet av oktober.
Hon sa till mig att de skulle öppna vårt ärende inom en månad, jag sa då "och om allt ser bra ut, får vi beslut då?", varav hon svarade "ja".

Hoppas det ger dig lite hopp

Då skiljer det väldigt mycket i väntetid på beslut mellan olika enheter isf. Vårt ärende är inskickat i slutet på juni och ligger i Örebro. Konstigt att en del får svar på frågor om väntetiderna medan de alltid har vägrat att ge några svar på någonting varenda gång jag har ringt.
Citera
2015-04-17, 17:23
Medlem
Någon skrev tidigare att ansökningsprocessen nu är helt digitaliserad så det finns inget system att åka ur, enligt denne.

Men vi fortsätter väl gissa och vänta här i forumet.

Jag önskar att alla skrev mail till Bemötandeombudsmannen
Och klagade på allt, varje dag. Sök på Migs sida så hittar ni denne.
Citera
2015-04-18, 07:08
Bannlyst
Min fästmö fick precis UT beviljat!! Vilken fantastisk brölloppspresent tre veckor innan dagen och perfekt timing i jobbsökande. Gör livet så otroligt mycket lättare att bli av med denna osäkerhet!

Civilstatus: Ogift, ej tidigare sambo (4 år tillsammans)
Land: Mexiko
Ansökte: Augusti
Kallad på intervju: Januari (5 månader)
Intervju: Mars
UT beviljat: April (8 månader)
Enhet: Örebro

Tack allihopa! Känns skönt att veta att man inte är ensam!
Citera
2015-04-18, 08:23
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pieni
Min fästmö fick precis UT beviljat!! Vilken fantastisk brölloppspresent tre veckor innan dagen och perfekt timing i jobbsökande. Gör livet så otroligt mycket lättare att bli av med denna osäkerhet!

Grattis! Hoppas då på samma snabba beslut :P
Citera
2015-04-18, 08:41
Medlem
Citat:

Grattis till er!!!!! Förstår vilken lycka ni måste känna!!!!!!!
Citera
2015-04-18, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enok1Halvar
Så mycket bullshits i denna tråd
så ,för det första du behöver inget jävla äktenskapsbevis

för det andra så är migrationsverket sjysta, har du allt i byxorna så e det inga problem

ni som inte blir "godkända" ransaka er vad har ni gjort, har ni ert i brottsregistret, gjort detta förut,är allmänt kända i systemet ,mm?
Fyllos ,knarkarbrott mm?

Själv ogift träffade en filippina 2010 , 2011 var hon här 2012 på UT ,Sedan PUT
Frågor?

Är personerna gifta måste man givetvis skicka in bevis på äktenskapet. Du måste förstå att ens ansökan bygger på hur situationen ser ut. Det är inte en och samma ansökan alla fyller i.
Citera
2015-04-18, 09:28
Medlem
Citat:

Grattis!!!
Då är de äntligen igång igen. Vilket datum i augusti?
Citera
2015-04-18, 09:57
Medlem
Grattis pieni!!

Kollade just mitt ärende- det står plötsligt att ett beslut har tagits.

Vilken chock!

Vi ansökte 4 december.

Men varför får jag inget mail- måste jag ringa dem alltså?

Kan det bli ett avslag redan i detta skede eller är dom skyldiga att kalla på intervju?

Någon som vet?

RÄDD!
Citera
2015-04-18, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexandra30
Grattis pieni!!

Kollade just mitt ärende- det står plötsligt att ett beslut har tagits.

Vilken chock!

Vi ansökte 4 december.

Men varför får jag inget mail- måste jag ringa dem alltså?

Kan det bli ett avslag redan i detta skede eller är dom skyldiga att kalla på intervju?

Någon som vet?

RÄDD!

Det kan kanske stämma eftersom din kille är i ett oroligt land? Kolla ärendenummer igen och ring på måndag för att dubbelkolla. Har migv. börjat arbeta på helgerna, två beslut på en lördag?!

Hoppas du får tag på någon så du kan dubbelkolla och få ro!
Citera
2015-04-18, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minde
Det kan kanske stämma eftersom din kille är i ett oroligt land? Kolla ärendenummer igen och ring på måndag för att dubbelkolla. Har migv. börjat arbeta på helgerna, två beslut på en lördag?!

Hoppas du får tag på någon så du kan dubbelkolla och få ro!

Jag skrev in fel nummer.. oh god.

Status que.

Jag har väl börja hallucinera eller nått..
Senast redigerad av Alexandra30 2015-04-18 kl. 10:46.
Citera
2015-04-18, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexandra30
Jag skrev in fel nummer.. oh god.

Status que.

Jag har väl börja hallucinera eller nått..

Ja men det har hänt folk ganska många gånger innan. Du är inte ensam. Håller tummarna ändå!
Citera
2015-04-20, 14:32
Medlem
Hej

Jag och min fru ansökte om UT 141103 och vi mejl om intervju 150417. Kontaktat ambassaden idag och dem skulle återkomma med datum inom 1-2 dagar via mejl.

Min fråga är, kommer vi får information i själva mejlet dem skickar vilka typ dokument som behövs tas med och vad som behövs vara original? Samt läste något om någon frågeformulär på ambassadens hemsida.

Vet någon vad det är för frågeformulär det handlar om? Har inte hört något om detta tidigare.
Jag vet att jag svarade på frågor via en sådan frågeformulär i början av ansökan. Är det den dem syftar på eller kommer det vara någon frågeformulär för frugan på själva intervjun? Vet någon vilka typ av frågor som dyker upp på intervjun? Är det enbart muntligt eller är det även skriftligt? Jag är nog mer nervös än frugan.

Tacksam för svar och jag håller er uppdaterade hur det går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in