2013-05-07, 12:36
  #1
Medlem
Ingenieurs avatar
Länge har jag stört mig på boxershortsens odugliga och livsförtryckande design! Jämt och ständigt ska de klämma åt pungen! Sen glider de upp och klämmer ännu mer! Känns som om jag stryper mina framtida barn. Sen när man ska rätta till dem var femte minut så tror folk att man FICKRUNKAR!

Nu har jag fått nog, tänkte jag och gick för att leta upp en bra kalsongmodell. Jag tänkte att om det är brett mellan benen på kalsongen, samt att "benen" är ganska långa så borde det finnas bra utrymme för pungen. Vilken jävla lögn, helt omöjligt att hitta! Köpte ett gäng kalsonger i min storlek ändå, för det började tryta i kalsonglådan. Det var på vägen mot kassan som fick se dem. Frihetens underkläder, fruktbarhetens framtid! Men ser de inte lite gubbiga ut? Hur tänker folk om de får se en i dessa kallingar? (är 22 år )
http://www.sunspel.com/us/classic-boxer-short-navy-stripe.html

Ryckte med mig två stycken, provade dem sedan hemma. Min recension:
http://www.youtube.com/watch?v=ZCFCeJTEzNU
Till råga på allt så var de andra kalsongerna jag köpte FÖR SMÅ! Trots att det stod samma storlek på dem som mina andra kalsippor. Detta är givetvis varuhusets taktik för att sälja mer kallefjonger. Ingen skämmer ju ut sig genom att gå och kräva pengarna tillbaks på kalsonger man köpt.

Detta blev droppen, så skulle leda till en stor och livsviktig förändring. Jag ska ha klassiska boxershorts! Köpte sex stycken till och pungen har aldrig varit gladare.

Gubbigt? Trams! Gubbar har ingen anledning att skydda pungen, dessa gentlemansunderkläder är för POTENTA MÄN!!

Detta är den nya folkrörelsen. Dessa underkläder ska beskrivas som "fria", "luftiga", "sexiga" och andra positiva adjektiv.

Varför DU ska skaffa fria och härliga kalsonger:
http://www.vardguiden.se/Tema/Gravid/Befruktning/Mannens-inre-konsorgan/
Citat:
Om man tvingar upp testiklarna mot kroppen med tighta kalsonger kan temperaturen bli för hög och då stannar spermiebildningen av.
http://www.friatider.se/forskare-varnar-for-spermakris-sa-minskar-du-risken-att-drabbas
Citat:
Sedan 80-talet har genomsnittsmannens spermatal fallit med en tredjedel, visar den största undersökningen i ämnet någonsin. Även andelen friska spermier har fallit lika mycket, med ökad risk för ofrivillig barnlöshet som följd.

Citat:
Det klassiska rådet att inte bära tajta kalsonger gäller fortfarande, eftersom spermierna trivs bäst strax under normal kroppstemperatur vilken lättast bibehålls i luftigare underkläder där testiklarna inte pressas uppåt.

Diskussion:
Bär du fria och luftiga underkläder eller tajta potensmördare? Varför?
Känner du igen dig i min beskrivning?
Kan du tänka dig att råda dina vänner att börja använda Fria Underkläder?
Citera
2013-05-07, 12:48
  #2
Medlem
Hajafintens avatar
Jag använder kalsonger av modellen boxer. Tycker att det är bra mycket skönare.
Har aldrig känt att pungen klämts eller liknande. Alla mina boxers är ganska luftiga.

Att använda rätt storlek gör stor skillnad, använder medium och då har jag lite rum kvar för pungen.
Citera
2013-05-07, 12:48
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenieur
Länge har jag stört mig på boxershortsens odugliga och livsförtryckande design! Jämt och ständigt ska de klämma åt pungen! Sen glider de upp och klämmer ännu mer! Känns som om jag stryper mina framtida barn. Sen när man ska rätta till dem var femte minut så tror folk att man FICKRUNKAR!

Nu har jag fått nog, tänkte jag och gick för att leta upp en bra kalsongmodell. Jag tänkte att om det är brett mellan benen på kalsongen, samt att "benen" är ganska långa så borde det finnas bra utrymme för pungen. Vilken jävla lögn, helt omöjligt att hitta! Köpte ett gäng kalsonger i min storlek ändå, för det började tryta i kalsonglådan. Det var på vägen mot kassan som fick se dem. Frihetens underkläder, fruktbarhetens framtid! Men ser de inte lite gubbiga ut? Hur tänker folk om de får se en i dessa kallingar? (är 22 år )
http://www.sunspel.com/us/classic-boxer-short-navy-stripe.html

Ryckte med mig två stycken, provade dem sedan hemma. Min recension:
http://www.youtube.com/watch?v=ZCFCeJTEzNU
Till råga på allt så var de andra kalsongerna jag köpte FÖR SMÅ! Trots att det stod samma storlek på dem som mina andra kalsippor. Detta är givetvis varuhusets taktik för att sälja mer kallefjonger. Ingen skämmer ju ut sig genom att gå och kräva pengarna tillbaks på kalsonger man köpt.

Detta blev droppen, så skulle leda till en stor och livsviktig förändring. Jag ska ha klassiska boxershorts! Köpte sex stycken till och pungen har aldrig varit gladare.

Gubbigt? Trams! Gubbar har ingen anledning att skydda pungen, dessa gentlemansunderkläder är för POTENTA MÄN!!

Detta är den nya folkrörelsen. Dessa underkläder ska beskrivas som "fria", "luftiga", "sexiga" och andra positiva adjektiv.

Varför DU ska skaffa fria och härliga kalsonger:
http://www.vardguiden.se/Tema/Gravid/Befruktning/Mannens-inre-konsorgan/

http://www.friatider.se/forskare-varnar-for-spermakris-sa-minskar-du-risken-att-drabbas



Diskussion:
Bär du fria och luftiga underkläder eller tajta potensmördare? Varför?
Känner du igen dig i min beskrivning?
Kan du tänka dig att råda dina vänner att börja använda Fria Underkläder?


Tajta potensmördare, tycker det är mycket skönare.

Har provat luftiga kallingar men då uppstår två problem: Rövspringa och att kalsongerna åker upp i röven
Citera
2013-05-07, 12:54
  #4
Medlem
stopbitchings avatar
Jag använder båda sorter. Visst är det skönt när den kan hänga fritt, men ibland vill jag att hela paketet ska ligga "på plats." T.ex på vintern om jag ska ha långkalsonger så måste det vara tighta kalsonger under, annars går det inte. Omväxling och variation i vardagen förnöjer.

Edit: Sen behöver man inte köpa en gubbig modell bara för att det är fritt och luftigt, finns ju massa variationer.
http://www.boxer-briefs.net/images/pictures/mansilk-silk-satin-boxer.jpg
http://www.dating-advice.uk.com/ProductImages/Silk_martini_glasses_boxer_sho.jpg
http://myntra.myntassets.com/images/style/properties/Smugglerz-Men-Dark-Purple-and-White-Check-Boxers_835cec35286d818d42b2e418d888bc0e_images_108 0_1440_m ini.jpg
__________________
Senast redigerad av stopbitching 2013-05-07 kl. 13:05.
Citera
2013-05-07, 12:57
  #5
Medlem
Ingenieurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajafinten
Jag använder kalsonger av modellen boxer. Tycker att det är bra mycket skönare.
Har aldrig känt att pungen klämts eller liknande. Alla mina boxers är ganska luftiga.

Att använda rätt storlek gör stor skillnad, använder medium och då har jag lite rum kvar för pungen.

Själv har jag provat större storlek, men då har de blivit alldeles stora och resåren har "glappat" så att säga. Men är du inte rädd för att skada potensen då?
Citera
2013-05-07, 13:37
  #6
Medlem
Beror ju även väldigt mycket på vilket märke av kallingar man köper. Jag föredrar också tightare boxer modeller, har tidigare haft lösa som jag mer eller mindre hatade då de hela tiden skar upp i skrevet som om man gjorde kalsongryck..

Jag kör endast på märkeskallingar(calvin klein, muchachomalo, tiger of sweden mm.) då jag tycker att sömmarma sitter snyggt och skönt och inte skaver så att man måste flytta juvelerna. (y)
Citera
2013-05-07, 13:53
  #7
Medlem
Hajafintens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenieur
Själv har jag provat större storlek, men då har de blivit alldeles stora och resåren har "glappat" så att säga. Men är du inte rädd för att skada potensen då?

Jag är inte direkt rädd att skada potensen. Inte för att vara taskig eller otrevlig men det är nog en hel del skitsnack bakom påståendet att boxerkalsonger skulle skada potensen.

Tror att kosten och miljön är det som har gjort att män har sämre sperma idag.
Citera
2013-05-07, 14:06
  #8
Medlem
Ingenieurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajafinten
Jag är inte direkt rädd att skada potensen. Inte för att vara taskig eller otrevlig men det är nog en hel del skitsnack bakom påståendet att boxerkalsonger skulle skada potensen.

Tror att kosten och miljön är det som har gjort att män har sämre sperma idag.

Fast spermierna vill ju ha lite lägre temp än kroppen, annars dör de. Om kallingarna trycker upp pungen mot kroppen så fungerar ju inte kylmekanismen på samma sätt som om man har luftiga kallsonger...

Sen lär såklart kosten och alla gifter vi får i oss ha en stor påverkan, men många bäckar små...
Citera
2013-05-07, 14:11
  #9
Medlem
OCRnummers avatar
Pungen vill ha så nära samma temperatur som möjligt hela tiden. Därför är den större i bastun än i isvaken.
Så ge pungen lite utrymme och möjlighet att sköta sig själv..
Citera
2013-05-07, 14:43
  #10
Medlem
grasuggan99s avatar
Jag köper boxer med en storlek större än det jag tror är min storlek. På så sätt blir det aldrig för tajt för Pungrackarn och om kalsipperna krymper i tvätten så påverkas inte Byxkobran nämnvärt. Kör på Calvin Kleins boxer då jag anser att de är skonsammast mot Drulen.
Citera
2013-11-17, 22:01
  #11
Medlem
Har också problem med att hitta bra, luftiga kallingar. Mer bekvämt, och snyggare! Tips på några billiga? Finns det på Dressman? HM?
Citera
2013-11-20, 02:41
  #12
Medlem
Resteröds.
Det finns tre kategorier; trend, classic, original.

Trend är dom tighta med lustiga mönster.
Classic är back in the days från 1930-talet.
Original är modernare variant av classic.

Jag kör på Original. Sitter inte tight, enkel design och lite längre ben.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in