2013-05-06, 23:19
Medlem
baconskates avatar
Rubriken är nog lite luddig men ska försöka förklara vad jag menar.
Till saken

Vad tror ni om ideen att ha en funktion som meddelar en direkt om att någon citerat en så länge som man är inloggad på FB, typ ett pling eller nån sorts bubbla likt den som kommer upp i Skype när någon loggar in?

Har ofta tänkt på det att om man inte kollar "Mina citerade inlägg" stup i kvarten så missar man ofta att någon citerat än. Jag tror därför att de kanske skulle vara bra med någon sorts meddelanden som ploppar upp så att man ser det och inte missar något.

Detta ska ju också bara fungera medans man är inloggad då.

Vad tror ni? Vasst eller kasst
Citera
2013-05-06, 23:27
Medlem
Mellanbarnets avatar
Svin bra idé, funderat länge på det.
Citera
2013-05-06, 23:33
Bannlyst
Bra, men frågan är om FBs programmerare/tekniker har lust att skapa en sån funktion..
Senast redigerad av FonnieSaltloek 2013-05-06 kl. 23:36.
Citera
2013-05-06, 23:34
Medlem
Samma typ av pop-up som man kan välja att få när ett nytt PM skickas till en? Det kanske hade varit något men i så fall att man själv kan välja om man vill ha det eller inte, som med PM-funktionen.

Nu kanske jag inte har rätt men om man går in på "Mina citerade inlägg" lyser inte notisen på posten orange då, d.v.s. om citeringen har tillkommit efter att du besökte dina citerade inlägg sist?
Citera
2013-05-06, 23:38
Medlem
svampdamps avatar
Bara lägga till en egen ikon brevid mailikonen.

http://i.imgur.com/8icpwaQ.jpg

Pop-ups kan dra åt helvete.

Inte så svårt att genomföra tekniskt. Bara se till att sätta en flagga vid de citat som är lästa.
Citera
2013-05-06, 23:49
Medlem
micaeles avatar
Den här idéen har kommit upp många gånger. Personligen tycker jag att det är en onödig sak, då jag verkligen inte vill störas av pop-ups eller blinkande ikoner varje gång någon citerar en.
Det räcker gott med menyvalet Verktyg->Mina citerade inlägg så kan jag själv välja när jag vill undersöka saken.
Citera
2013-05-07, 00:03
Medlem
HugSeals avatar
Mitt FB-bokmärke ligger på just citerade inlägg så det ploppar upp när jag surfar hit. En halvlösning när det inte finns en popup
Citera
2013-05-07, 03:30
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Den här idéen har kommit upp många gånger. Personligen tycker jag att det är en onödig sak, då jag verkligen inte vill störas av pop-ups eller blinkande ikoner varje gång någon citerar en.
+1, skulle väl va om det va konfigurerbart.
Citera
2013-05-07, 09:45
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Spontant känns det som att man ska lösa något som redan fungerar. När man klickar på 'Prenumerationer' ser man direkt om någon skrivit i en tråd man själv skrivit i. Läser man då därifrån lär man se det citerade inlägget. Är man ändå fundersam på om man missat något kan man använda funktionen 'Mina citerade inlägg'.
Citera
2013-05-07, 09:59
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baconskate

Har ofta tänkt på det att om man inte kollar "Mina citerade inlägg" stup i kvarten så missar man ofta att någon citerat än. Jag tror därför att de kanske skulle vara bra med någon sorts meddelanden som ploppar upp så att man ser det och inte missar något.

Du menar att man skall köra med både livrem och hängslen när det gäller en funktion som redan är tillgodosedd?
Citera
2013-05-07, 16:57
Medlem
baconskates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Du menar att man skall köra med både livrem och hängslen när det gäller en funktion som redan är tillgodosedd?

Tänkte väl mest att de skulle vart bra att med ett snabbare sätt att få reda på om du blivit citerad bara. Ser de mer som en förbättring av den nuvarande funktionen.
Citera
2013-05-07, 23:40
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baconskate
Tänkte väl mest att de skulle vart bra att med ett snabbare sätt att få reda på om du blivit citerad bara. Ser de mer som en förbättring av den nuvarande funktionen.
Jag kan tänka mig att man uppskattar den funktionen om man inte alls är intresserad av diskussioner utan det handlar om "fråga-svar"...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in