Citat:
Ursprungligen postat av Vitskugga
Belåna? Menar du typ pantbank av något slag? Hur funkar dom?
Problemet är att jag inte har så mycket av värde.
Jag har övervägt sms-lån men jag har bara hört att man hamnar rakt ner i skiten av dom men jag har inte vågat bekräfta det själv.. Någon som vet om man gör det med ett lån på 500kr?
Jag har en skärm som funkar men det är ett streck rakt över skärmen när den är på, kan man sälja en sån?
Ta absolut inga SMS-lån!! Du kommer ångra dig så sjukt mycket.
Ja precis, pantbanken. Det räcker med att du har ett äkta smycke som sagt, men annars så kan du belåna tavlor, datorer, mobiler, tv-spel -ja precis allt som har ett visst värde. Inte en sänggavel däremot

Du tar bara med dig saken till pantbanken, och så värderar dom den medan du väntar. Det tar bara några minuter och du får pengarna direkt i handen.
Du kan även påverka lånebeloppet själv. Säg att du nu bara vill ha 300.- även om du kan få 3000.-. Du väljer alltså själv, och lånar du då bara dom 300.- så är det ju lättare att hämta ut saken igen när du åter har pengar.
Tror det är 3 månader som lånet gäller, och du kan hämta ut saken när du vill. Du behöver alltså inte vänta 3 månader. Om du däremot inte har råd att hämta ut den efter 3 månader, så kan du "omsätta" lånet (förlänga lånet) -och du betalar då en relativt låg ränta & en avgift. Sedan har du 3 nya månader på dig.