2013-05-07, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
Gå ut och leta upp 300 burkar och panta.

Jag hinner inte för jag jobbar så knepiga tider.

Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
Några gamla prylar har du väl som du kan sälja?

I övrigt har jag lagt ut en annons och frågat kollegor och vänner om någon vill köpa en sänghuvudgavel värd 2900 för 2000-2500kr helt oöppnad och oanvänd men inget svar än.

Sen har jag försökt sälja en gammal trumpet men vet inte vad den är värd eftersom märket inte görs nå mer.

Och jag har inget guld eller så att sälja..

Citat:
Ursprungligen postat av WCJ123
Spela hos Betsson.

Ang. Betsson så vill jag som sagt inte riskera att förlora det lilla jag har kvar..
Citera
2013-05-07, 00:09
Medlem
hashish-boys avatar
med pengar kan man skapa pengar men allt köp billigt sälj dyrt mm går bort eftersom du inte har några pengar. finns det något du kan göra som är värt 300kr? kanske finns det någon pensionär eller annan som skulle kunna behöva ett gäng handtag värt den summan pengar?
Citera
2013-05-07, 00:12
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitskugga
Jag hinner inte för jag jobbar så knepiga tider.

I övrigt har jag lagt ut en annons och frågat kollegor och vänner om någon vill köpa en sänghuvudgavel värd 2900 för 2000-2500kr helt oöppnad och oanvänd men inget svar än.

Sen har jag försökt sälja en gammal trumpet men vet inte vad den är värd eftersom märket inte görs nå mer.

Och jag har inget guld eller så att sälja..

Ang. Betsson så vill jag som sagt inte riskera att förlora det lilla jag har kvar..

Leta pantflaskor kan du göra när som helst på dygnet.

En gavel "värd" 2900 kan du på sin höjd sälja för 1500 privat på blocket om du vill ha snabb affär.

Lägg ut trumpeten på tradera med 1 krona i utgångspris så kommer folk buda på den.

Det var många invändningar för en person som påstår sig vara i behov av pengar, behovet kan inte vara så stort eftersom du hittade anledningar till att precis varenda förslag inte gick att genomföra...
Citera
2013-05-07, 00:14
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Om du bor i lägenhet, så kan du ju sätta upp en lapp där du erbjuder dig att putsa fönster. Många som behöver det nu när solen börjat skina.

I vissa städer så finns det butiker som gärna köper dina gamla CD-skivor. Kolla det.

Och har du inte guld att belåna, så kan du ju som sagt belåna något annat. Du har säkert något av värde hemma.
Citera
2013-05-07, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Leta pantflaskor kan du göra när som helst på dygnet.

En gavel "värd" 2900 kan du på sin höjd sälja för 1500 privat på blocket om du vill ha snabb affär.

Lägg ut trumpeten på tradera med 1 krona i utgångspris så kommer folk buda på den.

Det var många invändningar för en person som påstår sig vara i behov av pengar, behovet kan inte vara så stort eftersom du hittade anledningar till att precis varenda förslag inte gick att genomföra...

Även om jag kan leta pantburkar så har jag för lite tid mellan att jag kommer hem från jobbet och tills jag ska åka till jobbet igen med sömn inräknat där.

Dom i butiken sa att jag kunde sälja den för mellan 2000-2500kr så därför antog jag att det skulle räcka.

Och jag skulle kunna lägga ut trumpeten för 1kr men då riskerar jag också att den säljs för en krona..

Och behovet har jag redan skrivit.. Det är för att jag ska ha råd med en present eller åtminstone en tårta åt min fästmö som fyller år på torsdag..
Citera
2013-05-07, 01:03
Medlem
linnros24s avatar
Hej, har de löst sig? Jag ger dig gärna pengarna. Alla killar ska kunna ge deras tjejer något fint på bemärkelsedagen. PM!

Pay it forward..
Citera
2013-05-07, 01:03
Medlem
BraSmas avatar
Om du kan spela något instrument kan du ju alltid köra ett litet gatuframträdande. Skinnflöjt inkluderas ej.

Du kan slå vad med en polare om att springa naken genom ICA om 300 spänn.

Annars, om allt skiter sig, kan du alltid ge henne en fin kostnadsfri present. En romantisk kväll med tända ljus, massage och uppvaktning slår väl aldrig fel? Om man tänker efter så är ju faktiskt såna presenter både roligare att ge bort och att ta emot än att någon skulle betala för en tårta.

Lycka till.

/BraSma
Senast redigerad av BraSma 2013-05-07 kl. 01:06.
Citera
2013-05-07, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Om du bor i lägenhet, så kan du ju sätta upp en lapp där du erbjuder dig att putsa fönster. Många som behöver det nu när solen börjat skina.

I vissa städer så finns det butiker som gärna köper dina gamla CD-skivor. Kolla det.

Och har du inte guld att belåna, så kan du ju som sagt belåna något annat. Du har säkert något av värde hemma.

Jag skulle göra det men många är inte pigga på att ha en främling i sitt hem 23 på natten eller mellan 6-9 på morgonen.. Det är dom intervallerna jag har som jag kan göra något praktiskt.

Hade jag haft cd-skivor hade jag sålt dom..

Belåna? Menar du typ pantbank av något slag? Hur funkar dom?

Problemet är att jag inte har så mycket av värde.

Jag har övervägt sms-lån men jag har bara hört att man hamnar rakt ner i skiten av dom men jag har inte vågat bekräfta det själv.. Någon som vet om man gör det med ett lån på 500kr?

Jag har en skärm som funkar men det är ett streck rakt över skärmen när den är på, kan man sälja en sån?
Citera
2013-05-07, 01:17
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:

Belåna? Menar du typ pantbank av något slag? Hur funkar dom?

Problemet är att jag inte har så mycket av värde.

Jag har övervägt sms-lån men jag har bara hört att man hamnar rakt ner i skiten av dom men jag har inte vågat bekräfta det själv.. Någon som vet om man gör det med ett lån på 500kr?

Jag har en skärm som funkar men det är ett streck rakt över skärmen när den är på, kan man sälja en sån?

Ta absolut inga SMS-lån!! Du kommer ångra dig så sjukt mycket.

Ja precis, pantbanken. Det räcker med att du har ett äkta smycke som sagt, men annars så kan du belåna tavlor, datorer, mobiler, tv-spel -ja precis allt som har ett visst värde. Inte en sänggavel däremot
Du tar bara med dig saken till pantbanken, och så värderar dom den medan du väntar. Det tar bara några minuter och du får pengarna direkt i handen.
Du kan även påverka lånebeloppet själv. Säg att du nu bara vill ha 300.- även om du kan få 3000.-. Du väljer alltså själv, och lånar du då bara dom 300.- så är det ju lättare att hämta ut saken igen när du åter har pengar.

Tror det är 3 månader som lånet gäller, och du kan hämta ut saken när du vill. Du behöver alltså inte vänta 3 månader. Om du däremot inte har råd att hämta ut den efter 3 månader, så kan du "omsätta" lånet (förlänga lånet) -och du betalar då en relativt låg ränta & en avgift. Sedan har du 3 nya månader på dig.
Citera
2013-05-07, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BraSma
Om du kan spela något instrument kan du ju alltid köra ett litet gatuframträdande. Skinnflöjt inkluderas ej.

Du kan slå vad med en polare om att springa naken genom ICA om 300 spänn.

Annars, om allt skiter sig, kan du alltid ge henne en fin kostnadsfri present. En romantisk kväll med tända ljus, massage och uppvaktning slår väl aldrig fel? Om man tänker efter så är ju faktiskt såna presenter både roligare att ge bort och att ta emot än att någon skulle betala för en tårta.

Lycka till.

/BraSma

Ja jag kan spela saxofon hyfsat bra. Problemet är dock tiderna som sagt, ingen tycker om väsen mellan 6 och 9 då dessutom inga folk är på stan..

Och jag skulle kunna göra det vadet men eftersom hela orten känner mig tack vare ovanstående och jag har relativt bra rykte så jag vill inte riskera att förstöra det..

Jag håller med om det med massagen men det är sånt jag försöker ge så ofta jag kan och orkar.. Så det kanske inte blir så speciellt, men självklart kommer jag ge henne det på födelsedagen också!
Citera
2013-05-07, 01:19
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Även om jag kan leta pantburkar så har jag för lite tid mellan att jag kommer hem från jobbet och tills jag ska åka till jobbet igen med sömn inräknat där.

Dom i butiken sa att jag kunde sälja den för mellan 2000-2500kr så därför antog jag att det skulle räcka.

Och jag skulle kunna lägga ut trumpeten för 1kr men då riskerar jag också att den säljs för en krona..

Och behovet har jag redan skrivit.. Det är för att jag ska ha råd med en present eller åtminstone en tårta åt min fästmö som fyller år på torsdag..

Du arbetar alltså heltid och har inte 300 kronor? Du har större problem än att få ihop några hundralappar.

Man får vara realist, ingen köper något på blocket utan garantier och kvitton för 75% av marknadsvärdet oavsett vad någon i en butik säger.

Klart du riskerar att sälja trumpeten för 1 krona men sannolikheten är rätt låg eller hur?
Citera
2013-05-07, 01:34
Medlem
BraSmas avatar
Citat:
Ja jag kan spela saxofon hyfsat bra. Problemet är dock tiderna som sagt, ingen tycker om väsen mellan 6 och 9 då dessutom inga folk är på stan..

Och jag skulle kunna göra det vadet men eftersom hela orten känner mig tack vare ovanstående och jag har relativt bra rykte så jag vill inte riskera att förstöra det..

Jag håller med om det med massagen men det är sånt jag försöker ge så ofta jag kan och orkar.. Så det kanske inte blir så speciellt, men självklart kommer jag ge henne det på födelsedagen också!

Du kan ju alltid ta betalt för att sluta spela.

Båda var bara exempel, om du använder fantasin kan du säkert komma på något som lämpar sig bättre.

/BraSma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in