2013-05-06, 20:49
Medlem
Jag har skulder hos kronofogden men är snart färdig där, har ett bra jobb som jag sköter får får okej lön osv. Men om en månad blir min lägenhet uppsagd och vet inte hur jag ska få tag i lägenhet då det är svårt med bet.anm. Vet ni hur man kan gå tillväga?? Börjar känna stress..
Citera
2013-05-06, 21:37
Medlem
sharkbaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80mileswildbre
Jag har skulder hos kronofogden men är snart färdig där, har ett bra jobb som jag sköter får får okej lön osv. Men om en månad blir min lägenhet uppsagd och vet inte hur jag ska få tag i lägenhet då det är svårt med bet.anm. Vet ni hur man kan gå tillväga?? Börjar känna stress..

Leta upp privata hyresvärdar?
Citera
2013-05-06, 21:45
Medlem
pelegrins avatar
Köp en bostadsrätt. Du kan nog låna pengar till den av BlueStep, deras målgrupp är ungefär sådana som du.
Nackdelen är de tar ut en väldigt hög ränta, ungefär dubbelt så mycket som storbankerna.
Citera
2013-05-06, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sharkbait
Leta upp privata hyresvärdar?
Är inte dom lika hårda på det??

Citat:
Ursprungligen postat av pelegrin
Köp en bostadsrätt. Du kan nog låna pengar till den av BlueStep, deras målgrupp är ungefär sådana som du.
Nackdelen är de tar ut en väldigt hög ränta, ungefär dubbelt så mycket som storbankerna.

För jag vill ju nog ta flera lån när jag redan har haft skulder i flera år..
Citera
2013-05-06, 22:03
Medlem
sharkbaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80mileswildbre
Är inte dom lika hårda på det??

Beror helt och hållet på vilken hyresvärd du hittar.

Finns ingen större anledning för en privat hyresvärd att misstro dig så länge du sköter dig och din betalning till honom/henne.

Att hitta privata hyresvärdar är dock mindre lätt. Blir nog en del jagande på nån som känner nån, som känner nån.

Lycka till.
Citera
2013-05-06, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sharkbait
Beror helt och hållet på vilken hyresvärd du hittar.

Finns ingen större anledning för en privat hyresvärd att misstro dig så länge du sköter dig och din betalning till honom/henne.

Att hitta privata hyresvärdar är dock mindre lätt. Blir nog en del jagande på nån som känner nån, som känner nån.

Lycka till.

Hm jahaja! Får väl leta på så gott det går.. Tack för hjälpen!!
Citera
2013-05-06, 22:35
Medlem
Mrstoners avatar
Kolla med den tänkta hyresvärden om provkontrakt om du inte får kontrakt p.g.a betalningsanmärkningar, det brukar inte vara nån omöjlighet hos de flesta kommunala hyresvärdar i alla fall. Speciellt om man kan backa upp det med ett fast jobb dessutom.

Funkar som följande att du får ett kontrakt som varar i t.ex 3 månader, vilket du inte får missa en hyra utan att åka ut. Sedan blir det nog samma visa igen, där efter brukar man få ett tillsvidare kontrakt om man skött sig felfritt.
Citera
2013-05-07, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstoner
Kolla med den tänkta hyresvärden om provkontrakt om du inte får kontrakt p.g.a betalningsanmärkningar, det brukar inte vara nån omöjlighet hos de flesta kommunala hyresvärdar i alla fall. Speciellt om man kan backa upp det med ett fast jobb dessutom.

Funkar som följande att du får ett kontrakt som varar i t.ex 3 månader, vilket du inte får missa en hyra utan att åka ut. Sedan blir det nog samma visa igen, där efter brukar man få ett tillsvidare kontrakt om man skött sig felfritt.

Jaha okej tack! Ska kolla upp det där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in