I användarmappen/användarnam så finns en dold mapp som heter AppData i Win 7. Denna mapp innehåller 3 mappar. Mappen "Local" och "Roaming" är jättestora 5 GB och 7 GB. Kan man radera innehållet eller används det?
Det mesta verkar ligga i Local/Temp mappen och Roaming/Adobe/Common/Media Cache Files mappen.
Senast redigerad av penisen 2013-05-06 kl. 15:01.
Det kan innehålla rätt viktiga filer. Däremot om du hoppar in lite i dom olika mapparna har jag för mig att det finns "temp"mappar som kan bli rätt stora. Dom kan du ta bort utan problem!
I användarmappen/användarnam så finns en dold mapp som heter AppData i Win 7. Denna mapp innehåller 3 mappar. Mappen "Local" och "Roaming" är jättestora 5 GB och 7 GB. Kan man radera innehållet eller används det?
Det mesta verkar ligga i Local/Temp mappen och Roaming/Adobe/Common/Media Cache Files mappen.
Ja, du kan ganska säkert radera %temp% och adobes media-cache. Med "ganska säkert" menar jag att bara skitprogram lagrar något viktigt i %temp%.
Övriga mappar i %appdata% och %localappdata% innehåller en del programinställningar unika för ditt konto och huruvida du vill radera denna information eller ej beror på om du orkar ställa in de program och inställningar igen som finns där.