2013-05-13, 00:55
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteRhino
Nä och av den orsak skulle jag aldrig köpa en dacia eller daewoo... Men alla bilar skall köras till lite innan dom går som dom ska...

En bra 1911 körer hur bra som helst .. Men då koster dom vanligtvis rund 2500-4000usd .. Men precis som allt annat då koster kvalitet pengar, personligen skulle jag aldrig gå på kompromis med att vapen bara få att få tex pålitlighet, därför är dom vapen jag bär alltid modifierade och custombyggda .. Har en Bob Rodgers 1911 och tror jag på 8-9k igenom bara haft 3 fel med ordentlig fabriksammo.. Har haft fler med handladdade skit

Jag tror vi håller med varandra, en pistol avsedd för självförsvar ska fungera när du behöver den, annars är du död.

1911 kräver mycket pengar, energi och förståelse för att fungera.

Dålig som första pistol.

Dessutom är greppsäkringen en dålig ide
Citera
2013-05-13, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Jag tror vi håller med varandra, en pistol avsedd för självförsvar ska fungera när du behöver den, annars är du död.

1911 kräver mycket pengar, energi och förståelse för att fungera.

Dålig som första pistol.

Dessutom är greppsäkringen en dålig ide

Japp

Och ja därför finns ingen sån på min BR
Citera
2013-05-13, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geirskogul
suck så jag är tillbaks på ruta ett igen det är fan svårare att hitta ett par nya skor som jag gillar
Fast förutom 1911 så funkade Walther P99 , CZ P07 och IMI "Baby Eagle" bra for mig på skjutbanan
och som sagt Glock funkade inte

Var glocken för fyrkantig och stor i omkrets?

Jo köper du en bra 1911 och börjar med att åka ut och dra en massa skott igenom, då kommer den funga bra , alt köpa en begagnat från nån du känner så du vet den kör bra, tyvärr är dom flesta kära i deras 1911 när dom är bra
Citera
2013-05-13, 01:17
Medlem
shponglads avatar
Citat:
suck så jag är tillbaks på ruta ett igen det är fan svårare att hitta ett par nya skor som jag gillar
Fast förutom 1911 så funkade Walther P99 , CZ P07 och IMI "Baby Eagle" bra for mig på skjutbanan
och som sagt Glock funkade inte

Fick du testa någon Smitt&Wesson M&P shield? folk älskar den

Testa definitivt den innan du köper nått, den ligger dessutom långt under din budget, runt 450-500 dollar.

Så kan du köpa ammunition för resten.
Som whiterhino sa så måste du öva som fan annars är det ingen poäng med att ha en pistol.
Senast redigerad av shponglad 2013-05-13 kl. 01:27.
Citera
2013-05-13, 01:24
Medlem
orvarens avatar
Jag erkänner direkt att jag inte har någon STOR vapenkännedom,men en WalterPPK är väl ganska liten?
Citera
2013-05-13, 02:00
Medlem
Geirskoguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Fick du testa någon Smitt&Wesson M&P shield? folk älskar den

Testa definitivt den innan du köper nått, den ligger dessutom långt under din budget, runt 450-500 dollar.

Så kan du köpa ammunition för resten.
Som whiterhino sa så måste du öva som fan annars är det ingen poäng med att ha en pistol.

Ohh han kunde inte få fram en S&W M&P och Beretta PX4 Storm men nästa helg så trodde han att han kunde hitta dom,Och jag har redan skaffat ett års medlemskap på skjutbanan och skrivit upp mig på två nybörjar kurser ,så övning kommer jag att få
Senast redigerad av Geirskogul 2013-05-13 kl. 02:02.
Citera
2013-05-13, 02:02
Medlem
Geirskoguls avatar
Citat:
Var glocken för fyrkantig och stor i omkrets?

Jo köper du en bra 1911 och börjar med att åka ut och dra en massa skott igenom, då kommer den funga bra , alt köpa en begagnat från nån du känner så du vet den kör bra, tyvärr är dom flesta kära i deras 1911 när dom är bra

jo för fyrkantig och klumpig för mina händer ,
Citera
2013-05-13, 02:15
Medlem
Citat:
jo för fyrkantig och klumpig för mina händer ,

Précis som jag sa ... Testede du en slimline? Om det bara var lite för stort kanske en slim går men tvekar , då den bara är lite smalare , och det är den fyrkantiga formen folk har problem med på glock...

Kanske Springfield armory xds 45 micro eller sig p239.. P239 fås i fler olika Caliber .. Vet dock inte om dom är cal-approved...

Bersa bp9cc
Diamondback gör några små singlestack glock liknande pistoler fast rundare i greppet
Ruger lc9

Kanske nån av dom mindre vector dom är rätt runda i handtagen med
Citera
2013-05-13, 03:32
Medlem
Geirskoguls avatar
Citat:
Précis som jag sa ... Testede du en slimline? Om det bara var lite för stort kanske en slim går men tvekar , då den bara är lite smalare , och det är den fyrkantiga formen folk har problem med på glock...

Kanske Springfield armory xds 45 micro eller sig p239.. P239 fås i fler olika Caliber .. Vet dock inte om dom är cal-approved...

Bersa bp9cc
Diamondback gör några små singlestack glock liknande pistoler fast rundare i greppet
Ruger lc9

Kanske nån av dom mindre vector dom är rätt runda i handtagen med

jag provade att hålla i en Glock 26 och en Glock 22 i butiken vet inte om någon av dom är slim line . Sig P239 är Cal-approved i 9mm 40 och 357 SIG och tror jag såg en men kan hyra på skjutbanan , jag provade en Sig p225 som jag gillade men den pistolen var ej Cal-approved så blir svårt att få tag på den,sama med Diamondback inte med på OK listan.
Den enda Cal-approved vector jag sett var en UZI
http://www.atlanticfirearms.com/component/virtuemart/shipping-rifles/california-legal-uzi-rifle-9mm-vector-arms-detail.html?Itemid=0
Citera
2013-05-13, 04:21
Medlem
Citat:
jag provade att hålla i en Glock 26 och en Glock 22 i butiken vet inte om någon av dom är slim line . Sig P239 är Cal-approved i 9mm 40 och 357 SIG och tror jag såg en men kan hyra på skjutbanan , jag provade en Sig p225 som jag gillade men den pistolen var ej Cal-approved så blir svårt att få tag på den,sama med Diamondback inte med på OK listan.
Den enda Cal-approved vector jag sett var en UZI
http://www.atlanticfirearms.com/component/virtuemart/shipping-rifles/california-legal-uzi-rifle-9mm-vector-arms-detail.html?Itemid=0

Då var dom nog inte slim...
P239 är singlestack och rätt smal i greppet...

Heter nog vektor och inte vector jag kommer bara ihåg jag hade en i handen nångång .. Och tror den hade varit bra i en lilla tjejhand .. Cp-1 ser mycket ut som den jag minns...

Synd du inte är i GA då kunde jag skickat dig ner till min kompis shop då kunde du testat nästan allt han brukar ha allt i lager , men det hjälper ju inte dig i CA ..
Citera
2013-05-13, 05:13
Medlem
scoremaxs avatar
Trevligt att du hittat någonting du tycker om!
Mycket bra att du satt upp dig på kurser & bantid.

Vad skall du mata den med för ammo sedan?

Läs gärna en del på m4carbine.net, på "terminal effects"-forumet, dom har en hel del matnyttigt, där finns också en lista på bra tjänsteammunition som fyller FBI:s krav.
Citera
2013-05-13, 06:33
Medlem
Geirskoguls avatar
Citat:
Då var dom nog inte slim...
P239 är singlestack och rätt smal i greppet...

Heter nog vektor och inte vector jag kommer bara ihåg jag hade en i handen nångång .. Och tror den hade varit bra i en lilla tjejhand .. Cp-1 ser mycket ut som den jag minns...

Synd du inte är i GA då kunde jag skickat dig ner till min kompis shop då kunde du testat nästan allt han brukar ha allt i lager , men det hjälper ju inte dig i CA ..

Jo CA är komplicerat när det gäller vapen och det kommer nog bli värre snart har jag hört .Fast om jag har vägarna förbi GA sa lovar jag att sända dig ett PM ska till snart Texas på min första gun show
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in