• 1
  • 2
2005-05-31, 22:46
Medlem
blaus avatar
cheese tortillachips som dippas i tacosås som man har blandat ut i gräddfil.
Citera
2005-05-31, 23:24
Medlem
Ballonggrevens avatar
Estrella Dillchips med Nacho Cheese-dip + ett bra rött vin.
Citera
2005-05-31, 23:26
Medlem
LadyTieras avatar
Lättsaltade potatischips med tacodip ihopblandad med några matskedar sweet chilli
Citera
2005-05-31, 23:33
Medlem
Madchilds avatar
Något som funkar riktigt bra att dippa i är den färdigsmaksatta cremefraichen. Pepparchips med Paprika/chili-cremefraiche är ruskigt gott faktiskt, dessutom en tjuga billigare än pulverdippen och alltså en extra chipspåse på köpet för den fetlagde..
Citera
2005-06-01, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzymer
Blir inte det lite overkill? Ost dippat i ost? :S Har en sån ostbåge-dip hemma, borde man testa?

Hehe, det kan kanske låta så, men det är inte overkill! Bara utsökt gott! Men, testa annars med sourcream and onion dip, eller dill & gräslök (att dippa ostbågar i alltså)
då får du en god smakupplevelse!
Citera
2005-06-01, 01:40
Medlem
Hur kunde jag glömma???

Pringles sour cream and onion med pinch of pepper + pringles dip HOT = perfekt kombo!
Perfekt en bakisdag, när man vill ha något starkt att äta!
Citera
2005-06-01, 11:09
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Mitt tips är egengjord Tzatsiki, med lättsaltade chips från OLW! *MUMS*
Citera
2005-06-04, 12:33
Medlem
På den tiden jag käkade chips: nachos med en hemmagjord röra. Mmm!
Citera
2005-06-05, 13:39
Medlem
Rosenboms avatar
Nachos med guacamole är ju oslagbart!
Citera
2005-06-06, 02:27
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Lättsaltade potatischips med tacodip ihopblandad med några matskedar sweet chilli

Du har förstått vad det handlar om. Lättsaltade chips och tacodip är det enda jag äter när det komemr till chips & dipa. Men att blanda i sweet chilli har jag aldrig testat förut. Får prova.
Citera
2005-06-06, 12:10
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Något som funkar riktigt bra att dippa i är den färdigsmaksatta cremefraichen. Pepparchips med Paprika/chili-cremefraiche är ruskigt gott faktiskt, dessutom en tjuga billigare än pulverdippen och alltså en extra chipspåse på köpet för den fetlagde..

En tjuga billigare, hur är det möjligt? En påse pulverdipp kostar väl ~10 kr och gräddfilen brukar väl ligga runt 12 kr? Summa 22 kronor alltså och då blir det ju 3 dl, en burk creme fraiche är väl bara 2 eller 2,5 dl?

Rent allmänt så tycker jag att det ska vara vickningschips när man dippar, dipsåsens smak framträder ju bättre om chipsen bara smakar salt och fett. Lövtunna funkar väl, men de veckade chipsen får ju bättre "uppfångningsegenskaper".
Citera
2005-06-07, 07:07
Medlem
catlands avatar
Tortilladip med lättsaltade...

Jag har praoat på OLW, det var sjukt tråkigt - men! Det fanns en ljusglimt - nygjorda ostbågar, fortfarande varma och kletiga. Det är underbart gott! Mmm.

Om ni undrar hur ostbågar görs så kan jag berätta det här. Det är bara en blandning mellan stärkelse och vatten som pressas ut genom något som ser ut liknande mynningen på en minigun:

http://www.montysminiguns.com/frontrotor.jpg

Och i mitten så sitter det en kniv som snurrar, och kapar av dem. Ibland pajar det, och då får man ostbågar som är flera meter.

Från minigunnen så sugs de iväg, in i en stor kammare där de sprutas med varmt ost-klägg, för att sedan åka ut på bandet och ner i påsar. Gissa om jag var där och nallade
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in