2013-05-05, 23:43
Medlem
Mintztahs avatar
Tjena, vill veta vad ni tycker om den. Nämn så många possetiva/negativa saker som möjligt. Något som brukar strula kanske?

Pratar inte om dom nya utan dom äldre.

Edit: Förutom att dom kostar en del att ha.
Senast redigerad av Mintztah 2013-05-05 kl. 23:52.
Citera
2013-05-06, 16:00
Medlem
Lugini3s avatar
Positivt: Roliga att köra
Negativt: Outhärdliga att äga
Citera
2013-05-06, 22:21
Medlem
Mintztahs avatar
Dåligt med kommentarer
Citera
2013-05-06, 22:23
Medlem
Vilken årsmodell är det som gäller?
Citera
2013-05-06, 22:56
Medlem
Peta_Es avatar
Svårt att svara på då jag aldrig ägt en Rs4, dock kört ett par stycken.
Körglädje - Absolut
Stilpoäng - Absolut

Negativa bitar är servicekostnader vilka enligt uppgift kostar skjortan samt försäkring om du är ung.

Sen är det en Audi, vilka samtliga modeller hade problem med framvagnen före 2000.

Så som ovan talare säger, vilken årsmodell vill du ha mer info om?
Citera
2013-05-06, 23:36
Medlem
Mintztahs avatar
01 är väl årsmodellen jag pratar om. Alltså inte 06+

Bränsleförbrukningen, hur ligger den till?
Senast redigerad av Mintztah 2013-05-06 kl. 23:39.
Citera
2013-05-07, 07:58
Medlem
Räkna med minst 1 liter per mil om du kör landsväg annars blir det helt andra siffror.Har själv ägt en 01:a och det kostar enorma summor att ta hand om en sådan bil.Försäkringen kostar massor om du är ung och bor fel min kostade 12000 helår på mig när jag var 35.
Citera
2013-05-07, 15:44
Medlem
Lugini3s avatar
För att vara tråkig men ärlig så kan man sammanfatta det ganska enkelt som tidigare skrivits. Det är roliga bilar men dyra. Bilarna håller inte speciellt bra, om det beror på dålig kvalitet eller att dom haft ett hårt liv kan man diskutera i all evighet. Personligen skulle jag säga att det beror till stor del på att Audi som märke är kass. Jag har inte haft en RS4 men har haft en S4 och jag kan sakna den ibland men sen tänker jag på hur dyr den var att äga samt hur mycket problem jag hade med den och då lättar sorgen.

Om man ställer frågor som "hur är bränsleförbrukningen" så har man inte fattat någonting och ska absolut inte köpa denna bil.

Om du vill ha något rolig att köra med så rekommenderar jag dig att köpa den, men väg det emot att den kommer vara väldigt dyr att äga och du kommer troligen stöta på en del problem.
Citera
2013-05-07, 18:56
Medlem
Finns massor med positiva saker, främst körglädjen.

Men också negativa. Ska tydligen vara väldigt enkla att sno. Finns/fanns bland annat en "liga" i Stockholms-området som bara snodde Rs4or och S4or.
Citera
2013-05-07, 23:22
Medlem
Lugini3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av craxer
Finns massor med positiva saker, främst körglädjen.

Men också negativa. Ska tydligen vara väldigt enkla att sno. Finns/fanns bland annat en "liga" i Stockholms-området som bara snodde Rs4or och S4or.

Jag tror inte det beror på att dom är lättare att stjäla än någon annan bil, dock är dom självklart ganska eftertraktade både när det gäller att skicka utomlands och för delar.
Citera
2013-05-08, 14:46
Medlem
Krexuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mintztah
01 är väl årsmodellen jag pratar om. Alltså inte 06+

Bränsleförbrukningen, hur ligger den till?
Uppgifter från Transportstyrelsen:

Bränsleförbrukning, blandad körning: 12,0 L/100KM
Bränsleförbrukning, landsvägskörning: 9,0 L/100KM
Bränsleförbrukning, stadskörning: 17,0 L/100KM
Citera
2013-05-09, 12:13
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugini3
Jag tror inte det beror på att dom är lättare att stjäla än någon annan bil, dock är dom självklart ganska eftertraktade både när det gäller att skicka utomlands och för delar.

Sedan är de även väldigt populära att nyttja som flyktbilar vid rån, polisen i Sthlm har ju haft en del biljakter med just S/RS-modeller de senaste åren där ett par bilar rammats och/eller skjutits sönder.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in