Hej Flashback!
Jag är ganska ny här, men slås av den hårda tonen i forumet. Särskilt hård verkar tonen mot unga, gravida tjejer vara. De blir kallade "horor", "slampor", "drägg" osv till höger och vänster.
Det framgår tydligt under paragraf 1.08 Hot och personangrepp att dessa typer av "tillmälen" är tillåtna. Jag själv anser dock att detta är typisk cybermobbing, men det är naturligtvis bara min åsikt.
Vad jag undrar är - vad är tanken med att tillåta denna typ av frihet? Vad är vinsten? Att de som förolämpar andra på detta sätt inte ska känna obehaget av att få hålla inne med sin önskan att kalla någon för hora/slampa/värdelös idiot, etc etc?
Jag vill bara starta en debatt om huruvida denna hållning verkligen gynnar forumet. Folk är naturligtvis olika känsliga och alla blir självklart inte lika bedrövade som jag när någon kallar en för slampa t.ex. Men detta handlar inte bara om känslor. Det handlar också om den mentala kvaliteten på diskussionerna. Jag tror att om folk visste att de inte fick kalla någon för "idiot" t.ex, så hade de tvingats fälla mer genomtänkta kommentarer, och det hade inte bara ökat stämmningen och trygghetskänslan, men trådarna hade blivit mer kreativa.
Senast redigerad av haxan5urtant1 2013-05-05 kl. 21:53.