2013-05-05, 21:32
Medlem
HaRRys avatar
ser att vissa bilar är utrustade med Garageöppnare
har inte portarna olika freqvenser?
eller menar dom "Garageöppnare" nått som man inte får ha
Citera
2013-05-05, 21:49
Medlem
8xxSeriess avatar
Har inte sett själv men det pratades om det på jobbet. Våran bilelekriker sa att fanns olika modeller, som programmeras till porten. Sen finns det ju eftermarknads, universal som du ställer in själv. Frekvensen brukar vara samma på många, det är bara kodningen i signalen som skiljer.
Citera
2013-05-05, 21:50
Medlem
TheMPGs avatar
Du programmerar in din frekvens från originalfjärren till bilens fjärr genom lite knappkombinationer
Citera
2013-05-05, 22:10
Medlem
HaRRys avatar
tackar då vet jag
Citera
2013-05-06, 22:29
Medlem
Även sett en variant där det sitter en knapp i taket vid backspegelfästet som kallas "garageöppnare".
Alltså en fast knapp i bilen som programeras att fungera till garageporten..
Citera
2013-05-07, 00:11
Medlem
det är ett annat bättre ord för laserstörare, brukar finnas på bilar med pulver under huven...
Citera
2013-05-07, 00:18
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaRRy
ser att vissa bilar är utrustade med Garageöppnare
har inte portarna olika freqvenser?
eller menar dom "Garageöppnare" nått som man inte får ha

Jänkebilar har ju något som kallas homelink,som kan styra garageportar,grindar etc,det är några knappar uppe vid backspegeln...
Citera
2013-05-07, 14:42
Medlem
provocative77s avatar
Garageöppnare? Skaffa en fru i stället. Mkt enklare o funkar även vid strömavbrott
Citera
2013-05-07, 15:50
Medlem
Lugini3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av provocative77
Garageöppnare? Skaffa en fru i stället. Mkt enklare o funkar även vid strömavbrott

Dock kräver en sådan mat, det blir dyrt i längden. Om man ofta flyttat är det lättare med en fru då du inte behöver montera ned någonting utan bara sätter frugan i passagerarsätet vid flytt (om frugan får åka i bilen).

OnT ska väl inte vara några problem att lägga in samma frekvens som finns i fjärrkontrollen i någon annan apparat så att garaget öppnar sig med hjälp av bilens elektronik så dy slipper en extra fjärrkontroll om man nu tycker det är jobbigt.
Citera
2013-05-07, 15:54
Medlem
Torps avatar
Lata djävlar. Varje bil har en garageöppnare i form av föraren. Vissa är extrautrustade med snälla passagerare.

Det som ts pratar om däremot betyder bara helt enkelt att det finns någon form av signalsändare, antagligen RF, kopplat och programeringsbart med olika koder i bilen.
Citera
2013-05-07, 19:33
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugini3
Dock kräver en sådan mat, det blir dyrt i längden. Om man ofta flyttat är det lättare med en fru då du inte behöver montera ned någonting utan bara sätter frugan i passagerarsätet vid flytt (om frugan får åka i bilen).

OnT ska väl inte vara några problem att lägga in samma frekvens som finns i fjärrkontrollen i någon annan apparat så att garaget öppnar sig med hjälp av bilens elektronik så dy slipper en extra fjärrkontroll om man nu tycker det är jobbigt.
Man får satsa på rätt modell. Min förra var den där dyra. Men nu provkör jag en frumodell som är självförsörjande. Rätt praktiskt faktiskt
Citera
2013-05-07, 23:18
Medlem
Lugini3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av provocative77
Man får satsa på rätt modell. Min förra var den där dyra. Men nu provkör jag en frumodell som är självförsörjande. Rätt praktiskt faktiskt

Men hur gör du om det är snöstorm och din fru är på arbetet. Inte kan du själv gå ut i snön och förstöra dina nya mockaskor? Eller jobbar hon nära så du kan ringa och förvarna att du är på väg?

Jag hade en fru en gång som jobbade natt. Fungerade perfekt, ingen som störde mig på natten och hon var hemma hela dagen och kunde laga mat till mig och självklart öppna garageporten. Dock fick hon problem med utmattning och ett medfött hjärtproblem gjorde att hon till slut fick kasta in handduken. Jag blev inte så ledsen då jag hade en fet försäkring på henne.

Tror vi landade lite OfT nu men detta är viktiga saker att diskutera, man måste känna till sina alternativ innan man går och köper dyr elektronik.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in