2013-05-05, 23:48
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
3% eller mer. Allt annat är bara blask och kan hällas tillbaka i kossan.
Med andra ord är det mindre än 3% så kan man lika gärna dricka vatten.
Citera
2013-05-05, 23:56
Medlem
Nekro.s avatar
Den gula och blåa mjölken.
Citera
2013-05-06, 00:09
Medlem
AuticaMinores avatar
Arlas laktosfria mellanmjölkdryck är mycket god för den har en lite lenare och sötare smak än de vanligare sorterna, är dock inte laktosallergiker och hoppas att jag inte gör något olämpligt i att köpa en variant som i första hand framställts för de intoleranta.

Getmjölk placerar sig med ganska fet marginal längst ner på min lista, tycker den smakar som get luktar - surt och vämjeligt.

Är det någon mer än jag och alla småtottar som fullkomligt älskar smaksatt mjölk?
Jag menar den som går att köpa färdigblandad på minitetra med en animerad ko som logga och ett tillhörande sugrör, mina favoritsmaker är vanilj och banan, är barnsligt förtjust i dem.
Citera
2013-05-06, 20:27
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 44OnyX44
En sak som är säker är ju att den gröna Klövermjölken utan konkurrens är det äckligaste som någonsin har uppfunnits.
Finns ingen godare mjölk än högpastöriserad. Det ynka som finns i Sverige skulle gärna få vara fetare för mer smak.
Citera
2013-05-06, 22:37
Medlem
Norrmejeriers mellanmjölk slår det mesta!
Citera
2013-05-07, 10:42
Medlem
turkbygges avatar
Skånemejeriers mjölk, oavsett fetthalt. Arlas mjölk smakar så mycket sämre.
Citera
2013-05-07, 10:45
Medlem
MrUnderligs avatar
Den direkt från tanken!
Citera
2013-05-10, 02:45
Medlem
locmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turkbygge
Skånemejeriers mjölk, oavsett fetthalt. Arlas mjölk smakar så mycket sämre.

Håller med om Skånemejeriers mjölk slår de mesta på fingrarna även om ett glas iskall Arla "blå" kan vara riktigt gott
Citera
2013-09-27, 07:40
Medlem
Olegskis avatar
Jag dricker opastöriserat.
Citera
2013-09-27, 07:44
Medlem
Jokes.on.Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Jag föredrar getmjölk framför komjölk...

Provade färsk buffelmjölk i Nepal för ett tag sedan (Fortfarande "spenvarm".) och den var också väldigt trevlig; lite sötaktig och riktigt fet.

jag har testat både färsk o lagrad kamelmjölk men skulle gärna testa buffelmjölk.......förresten pucko gills det som mjölk
Citera
2013-09-27, 07:50
Medlem
Mellanmjölk av valfritt märke
Citera
2013-09-27, 08:23
Medlem
Måttligs avatar
Mellanmjölk av märket Garant som säljs på Willys är min favorit. (1.5-litersförp.)
Inte bara god och fyllig, utan har också en hållbarhet på upp till tre veckor, varför man med fördel kan köpa på sig några förpackningar utan att den blir dålig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in