2013-05-05, 12:35
Medlem
Tja. Nu ska jag försöka dra det så kort som möjligt. Jag är en snubbe på 29 bast och skulle vilja ha en mer definierad käklinje. Saken är den att jag blev tunnhårig för något år sen vilket fick till följd att jag fick raka av mig håret, vilket har sänkt mig på utseendeskalan och fått förödande konsekvenser för självförtroendet. Grejen är; kör man rakat så ska man helst ha någorlunda manliga ansiktsdrag vilket jag absolut inte har och jag tror att en kraftigare käke skulle balansera upp mina proportioner i ansiktet bra, för det kan ju tilläggas, proportionerna i ansiktet blir HELT annorlunda när man är skallig. Min fråga är om det finns några killar som gjort kört på fillers-stuket antingen i käken eller kindbenen och vad era erfarenheter i så fall är. Jag är inte heller intresserad av nån jävla moralisk diskussion kring om killar ska hålla på med sånt här eller inte, jag tror jag skulle må bra av det och det känns bra att åtgärda något man stör sig på och blir man nöjd så kan det inte finnas nåt fel i det.
Citera
2013-05-05, 13:08
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Är inte så insatt i hur det fungerar med fillers för markering av käklinje, men testosteron och HGH/tillväxthormon lär vara mer effektivt än fillers som konstant måste underhållas likt restylane i läppar...
Citera
2013-05-05, 13:11
Medlem
Metacognition.s avatar
Tänk på att det går åt en stor volym när man ska fylla så och Restylane är dyrt, även generika. Någon som vet om det är mycket billigare i asien?

Har du funderat på implantat?
Citera
2013-05-05, 13:12
Medlem
ja troligtvis. Men jag läste någonstans att restylane kan användas vid käkbenet. Sen är jag ju inte svinsugen på att få massa tumörer från tillväxthormoner.
Senast redigerad av Davidbrent 2013-05-05 kl. 13:15.
Citera
2013-05-05, 13:13
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
Tänk på att det går åt en stor volym när man ska fylla så och Restylane är dyrt, även generika. Någon som vet om det är mycket billigare i asien?

Vad menar du med billigare i Asien? Knappast hållbart att åka till Asien var 3-6 månad för att fylla på med mer.
Citera
2013-05-05, 13:15
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davidbrent
ja troligtvis. Men jag läste någonstans att reystalane kan användas vid käkbenet. Sen är jag ju inte svinsugen på att få massa tumörer från tillväxthormoner.

Ett enkelt blodprov visar om du är frisk, och HGH är inget du ska köra i all evighet men resultatet består till skillnad från Restylane.
Citera
2013-05-05, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.

Jag funderade på implantat, men jag gillar att effekten av en filler försvinner, om man nu inte skulle vara nöjd med den. Implantat känns för mycket "ingrepp" för min sak, alltså lite för stor risk.
Citera
2013-05-05, 13:59
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Galenika
Vad menar du med billigare i Asien? Knappast hållbl Asien var 3-6 månad för att fylla på med mer.
Jag funderade på om produkten var mycket billigare. Ska man fylla mycket så varför inte? Det beror lite på var man ska fylla. Vissa områden sitter Restylane kvar längre där blodflödet är lägre.
Citat:
Ursprungligen postat av Davidbrent
Jag funderade på implantat, men jag gillar att effekten av en filler försvinner, om man nu inte skulle vara nöjd med den. Implantat känns för mycket "ingrepp" för min sak, alltså lite för stor risk.
Jag förstår definitivt ditt resonemang, men med tanke på den stora volymen fillers det rör sig om så kan man säkert spara pengar på att göra det utomlands. Tänk på att det finns många okvalificerade injicerare även i Sverige så välj med omsorg. Man kan ju passa på att göra massa andra medicinska behandlingar när man väl är bortrest vilket kan göra det ännu mer prisvärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in