2013-05-05, 07:37
Medlem
Hej.
Jag har precis gått av en ca 3 månaders period av tramadol, käkat ca 400-600mg per dag.

Kände att jag verkligen var tvungen att sluta med detta då det enligt mig börjat gå för långt, och jag skippar viktiga grejer för att istället åka till Apoteket o köpa mer tramadol. (Kan tillägga att jag bor i Thailand, så ett stort minus till är ju att det är mycket lätt och billigt att få tag på här!)

Har prövat tidigare att sluta, men får oerhört svårt att sova, samt kallsvettas o mår allmänt dåligt, normala symptom för at jag vet.

Det går ju att få tag på det mesta här i Thailand från apoteken, så min fråga är vad jag kan köpa för att förmildra alternativt slippa detta helvete.

Otroligt tacksamt för minsta lilla hjälp/tips då jag måste klara av att utföra vanliga vardagliga handlingar så som att köra bil eller jobba.

Tack på förhand!!
Citera
2013-05-05, 11:31
Medlem
Phibers avatar
Kolla upp Kratom, används för att tända av opiater och personligen en av mina favorit droger, inte alls lika beroendeframkallande som andra opioider. Vet att Kratom växer vilt i Thailand också, vanligt att folk brukar det där, dock så är jag inte säker på hur lagligt det är nu.
Citera
2013-05-05, 11:41
Medlem
erections avatar
Någon muskelavslappnande benzo exempelvis diazepam kanske kan hjälpa? Ska väll inte vara några problem att fixa det från apoteken (var försiktigt bara så du inte påbörjar ett nytt beroende).
Kanske lägga om kosten och äta saker som innehåller Tryptofan, som hjälper att bygga upp serotonin. Finns exempelvis i banan, ananas, apelsin, äpple, ägg, mjölk, jordnötter osv (googla det).
Motion brukar hjälpa ganska bra också, fast det kanske du ska lugna med de första dagarna.
Citera
2013-05-05, 12:59
Medlem
Trappa ner bara om du bor i Thailand, är ju i princip gratis där. Hade jag varit du och bott i Sverige hade jag nog bitit i det sura äpplet och gått cold turkey men är väl bara att trappa ner då du bor i Thailand...
Citera
2013-05-05, 13:03
Medlem
Audacias avatar
Loperamid får bli mitt tips! Har funkat klockrent för mig när jag fått at på Kodein, Tramadol och Oxikodon!
Citera
2013-05-05, 14:59
Medlem
GlennGBGs avatar
Men om du är där nere och har tillgång till grejerna, varför måste du köra CT istället för en nertrappning? Trappar du ner på 2-3 veckor kommer du garanterat klara dig helt utan problem. Svårigheten är att låta bli att jaga ruset bara, och hålla sig till doserna.
Citera
2013-05-05, 21:58
Medlem
Cybersluts avatar
Gör ett nedtrappningsschema och trappa ner lugnt och fint under någon månad så ska du se att det inte blir speciellt jobbigt alls :-) Mot slutet när du ska klippa helt så kan jag rekommendera Loperamid/dimor (tabletter mot lös avföring) som någon redan nämnt, tar man 6-10 st så lindrar det abstinensymptomen väldigt mycket!
Citera
2013-05-06, 11:37
Medlem
Hej. Och tack för alla tips

Köpte på mig massa loperamide!
Sjukt bra måste jag säga, kom iväg till apoteket först idag, så natten var ett helvete som räddades med många varma duschar under natten !!!

Hur mycket ska man äta ?
Köpte "imodium".
4st 2mg per karta.

Aldrig mer tramadol kan jag bara säga, håller mig till gräs och mushrooms i fortsättningen !

Tack än en gång för alla tips.
Citera
2013-05-06, 11:50
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffe89
Hej. Och tack för alla tips

Köpte på mig massa loperamide!
Sjukt bra måste jag säga, kom iväg till apoteket först idag, så natten var ett helvete som räddades med många varma duschar under natten !!!

Hur mycket ska man äta ?
Köpte "imodium".
4st 2mg per karta.

Aldrig mer tramadol kan jag bara säga, håller mig till gräs och mushrooms i fortsättningen !

Tack än en gång för alla tips.

Hur mycket du ska äta står ovan, det beror också på vad du vill ha ut av det, om du bara vill begränsa eventuella magproblem behövs inte så mycket, vill du mildra generella abstinensbesvär behövs det mer. Jag hade skaffat benzo i ditt läge, diazepam eller något, för att klara att sova och minska den psykiska misären.
Citera
2013-05-06, 13:34
Medlem
Cybersluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Hur mycket du ska äta står ovan, det beror också på vad du vill ha ut av det, om du bara vill begränsa eventuella magproblem behövs inte så mycket, vill du mildra generella abstinensbesvär behövs det mer. Jag hade skaffat benzo i ditt läge, diazepam eller något, för att klara att sova och minska den psykiska misären.

+1, benso är fint att tända av på. Nere i Asien är det enligt mina vänner som varit där och backpackat VÄLDIGT enkelt att få tag på Alpra och Stess
Citera
2013-05-06, 14:52
Medlem
Hej igen.
Mår sjukt mycket bättre nu, känner att mitt enda problem kanske blir att somna.

Iomed att de var frugan som for iväg till pharmacy, så fick jag nog inte riktigt det jag ville, hon fick en poäng för imodium dock

Men för sömnen fick jag något som heter "Siarizine - cinnarizine 25mg".
Försökt googla det, men lyckas inte hitta något vettigt, har ni någon aning om det kommer hjälpa mig att sova, samt hur många jag ska ta?
Har 3 kartor á 10st 25mg.

Sjukt tacksam över den hjälp ni kommit med, utan ert tips om loperamide hade jag velat skjuta mig själv idag med :P
Citera
2013-05-17, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erection
Någon muskelavslappnande benzo exempelvis diazepam kanske kan hjälpa? Ska väll inte vara några problem att fixa det från apoteken (var försiktigt bara så du inte påbörjar ett nytt beroende).
Kanske lägga om kosten och äta saker som innehåller Tryptofan, som hjälper att bygga upp serotonin. Finns exempelvis i banan, ananas, apelsin, äpple, ägg, mjölk, jordnötter osv (googla det).
Motion brukar hjälpa ganska bra också, fast det kanske du ska lugna med de första dagarna.
är coccillana bra att använda när man tänder av?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in