2013-05-04, 13:26
Medlem
teflonpannan69s avatar
Varför gör man inte detta? Att säga att man vill utöka polisens resurser är ju givetvis ett slag i luften, ett väldigt abstrakt slag, men det skulle ju behövas ifall man kopplade tjuv/inbrottslarm direkt till polisen. Det här är vanligt att man gör i USA, känner flera som har ett inbrottslarm som är kopplat till sheriffen t.ex. och betalar en mindre avgift för denna tjänst. Vid ''inbrott'' (när larmet går av) åker polisen ut direkt. De två första fellarmningarna är gratis och sedan debiteras man.

Tror ni inte att det här skulle ha en bra effekt mot inbrottsrelaterade brott? Om inte, varför?
Citera
2013-05-04, 13:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
90% av alla larm är väl falsklarm, kanske onödigt att spilla polisens resurser på detta.
Dessutom kommer ju Securitas ganska snabbt redan idag. Då jag själv är dum i huvudet stundvis så har jag dragit igång mitt eget larm av misstag. Securitas kom på 4.5 minuter, vilket väl får ses som bra.
Citera
2013-05-04, 14:08
Medlem
Preatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Varför gör man inte detta? Att säga att man vill utöka polisens resurser är ju givetvis ett slag i luften, ett väldigt abstrakt slag, men det skulle ju behövas ifall man kopplade tjuv/inbrottslarm direkt till polisen. Det här är vanligt att man gör i USA, känner flera som har ett inbrottslarm som är kopplat till sheriffen t.ex. och betalar en mindre avgift för denna tjänst. Vid ''inbrott'' (när larmet går av) åker polisen ut direkt. De två första fellarmningarna är gratis och sedan debiteras man.

Tror ni inte att det här skulle ha en bra effekt mot inbrottsrelaterade brott? Om inte, varför?

Finns flera typer av dessa larm. Oftast är de så kallade polislarmen ett överfallslarm som är en del av ett större larmsystem och instruktionen hos Larmcentralen som får in larmet är att kontakta polisen vid utlöst Öfl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in