2013-05-04, 12:50
Medlem
RemeronDreamss avatar
Lite töntig fråga, under reservhjulet i bakluckan finns det ett dräneringshål på de flesta bilar antar jag, ska det vara helt öppet, eller ska det sitta en propp av något slag där?

(Är en folka Lupo.)
Citera
2013-05-04, 12:57
Avslutad
behöver nog inte vara det. Är väl tanken det ska rinna ut. Vet inte hur just dne bilen ser ut. men på volvo 240 var det dränerhål i reservhjulsbaljorna. Iof rosta det jäkla mycket där.
Citera
2013-05-04, 13:08
Medlem
SansProfits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RemeronDreams
Lite töntig fråga, under reservhjulet i bakluckan finns det ett dräneringshål på de flesta bilar antar jag, ska det vara helt öppet, eller ska det sitta en propp av något slag där?

(Är en folka Lupo.)

Det brukar sitta nån gummiplupp med ett mindre hål i mitten, eller det har gjort det i de bilar jag ägt och rotat där på.
Citera
2013-05-04, 23:31
Bannlyst
På den enda bil jag kollat i så fanns det en plopp.
Citera
2013-05-04, 23:37
Medlem
auto607989s avatar
Dräneringshål är ju för att leda bort vatten och då måste den ju kunna rinna ut nånstans, hur skulle
dräneringen fungerar om den va igenproppad? Den skulle inte fungera alls såklart.

mvh
Citera
2013-05-07, 00:49
Medlem
RemeronDreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto607989
Dräneringshål är ju för att leda bort vatten och då måste den ju kunna rinna ut nånstans, hur skulle
dräneringen fungerar om den va igenproppad? Den skulle inte fungera alls såklart.

mvh

True, men det konstiga är att detta hål (ca 7-8mm i diameter) inte är placerat på den lägsta punkten, dvs. det kommer inte att rinna ut i alla fall. Det förbrylllar mig lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in