De lågavlönade som
genuint trivs med sina liv ska vara nöjda. Men faktum är att majoriteten av er inte är nöjda.
Majoriteten av de vuxna som jobbar med lågavlönade jobb är undermänniskor. Det är personer som aldrig riktigt förstått hur livet som intelligent är. Det känns nästan lite taskigt att kalla er undermänniskor då de flesta är snälla och omtänksamma individer vilket är de viktigaste hos oss. Men hade ni varit intelligenta så hade ni förstått varför vi smarta ser ner på er till en viss del.
Personligen så säger jag fuck utbildning så länge jag kan, då jag absolut inte känner för att läsa skolböcker dagarna lång. Jag tror att jag kommer kunna hoppa över utbildningen och förlita mig på min entrepenörsanda. Men ni som faktiskt tar steget att läsa en tung jävla utbildning ska ha all cred i världen.
Citat:
Ursprungligen postat av Ninajahren
De flesta "vuxna" med skitjobb har faktiskt inte valt att sitta fast i dem!

Haha, bull fucking shit. Vill inte hoppa på dig för mycket då jag inte tror att du tänkte igenom den raden innan du skrev. Det finns absolut INGEN annan en än själv att skylla på. Att prata om hur jävla svårt det är att få jobb börjar bli en för vanlig ursäkt. Är man som mig och många andra i tråden del av de smarta så förstår man att individen kan åstakomma exakt vad som helst utan hjälp från någon annan.
Att många av er blir nekade jobb beror inte nödvändigtvis på att ni inte hade klarat av arbetsuppgiften, utan helt enkelt att ni är för ointelligenta för att imponera vid en arbetsintervju.
Många i tråden jämför en snickare som tjänar 32k med en civilingenjör som tjänar 33k och påpekar att alla studieåren var önödiga för att de bara drar in 1k extra i månaden. Ja.. det har ni ju rätt i, men då jämför ni alltså en mycket framgångsrik snickare med en civilingenjör som antingen precis har börjat karrären eller en som inte aktivt klättrar uppåt.
Citat:
Ursprungligen postat av trashbag
På vintrarna kör jag snö sen två år o drar 250:-/h svart i o kan snitta 220h i månaden
O på vår/sommar/ höst jobbar jag med bygg . I framtiden lär jag läsa till plattsättare/ vvs och kommer ha jobb direkt via kontakter så man behöver inte hög utbildning för o dra in pengar...
Och vad i helvete dillar du om? Du har uppenbarligen ett jävla driv och ambitioner, varför försöker du att försvara den grupp som du inte tillhör? Du nervärderar dig själv. Skillnaden på dig och en svensson-snickare är att du blir hans chef.
Som sagt, en VÄLDIGT stor majoritet av Sveriges befolkning är ointelligenta och djävulskt tafatta. Håller du inte med mig? Då är du en utav dem. Så är det.