2013-05-03, 17:19
Medlem
Ja, är det samma helvete överallt, eller kan man flytta till en annan stad och helt plötsligt så blir det lite bättre, eller annorlunda?

Så fruktansvärt less på den stad jag bor i, har fått ett jobberbjudande i en annan stad och frågan är ju om det är värt att flytta dit. Eller kommer det vara samma helvete, bara de att jag inte känner nån där?
Citera
2013-05-03, 17:22
Medlem
Beror på vad du menar med helvete. Kommer det innefrån är det ju samma oavsett var du är, kommer det av yttre omständigheter så blir det skillnad.
Citera
2013-05-03, 17:23
Medlem
untrust-uss avatar
Låter ju ändå som du är rätt less på den miljön och omgivning du befinner dig i just nu så jag tycker du ska tacka ja till jobbet och se vart det leder dig! aldrig försent att göra förändring förrän man gett upp
Citera
2013-05-03, 17:40
Bannlyst
För mig har det gatt sa pass langt att jag inte längre star ut vare sig i Finland, Sverige, Danmark, Holland, Tyskland, Spanien, Italien, Frankrike....star inte ut helt enkelt. Sa blir det när man är nomad. Man börjar se allt i ett annat ljus. Men om det bara gäller ett vanligt flytt till ett annat jobb inom samma land...har ju ingen som helst betydelse annat än att om din nuvarande ort är den du är född i da har man en emotionell bindning till den orten, en slags trygghetskänsla som det inte finns nagon anledning att förstöra.

För att vara exakt. Om du är bosatt i det hus du föddes i, om du bor pa en gard dar dina förfäder har bott da tycker jag du skall stanna, men om du är en vanlig bunkerfange da har det ingen betydelse.

Gör vad du vill, det är lika skit överallt, lite omväxling kanske.
Citera
2013-05-03, 17:51
Medlem
Du får ju möjligheten till en ny chans att vara duom inte annat.
Dra, trivs du inte så går inte världen under om du vill åka hem igen, det verkar som om du behöver det.
Människor är skit överallt, det blir väl vad man gör det till.
Citera
2013-05-03, 17:53
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettanporta
Ja, är det samma helvete överallt, eller kan man flytta till en annan stad och helt plötsligt så blir det lite bättre, eller annorlunda?

Så fruktansvärt less på den stad jag bor i, har fått ett jobberbjudande i en annan stad och frågan är ju om det är värt att flytta dit. Eller kommer det vara samma helvete, bara de att jag inte känner nån där?

1. Livet blir vad du gör det till. Om du flyttar till en ny stad och fortsätter tycka att det är synd om dig för att din sociala situation är kass så kommer den bli likadan i den nya staden.
2. Lägg av med drogerna.
3. Har själv flyttat till en helt ny stad där jag knappt känner någon två gånger och det gick hur bra som helst.
4. Var gärna lite mer specifik om vad du tycker är "helvete" samt ge några konkreta frågor så kan jag gärna besvara dom.
Citera
2013-05-04, 03:06
Medlem
Ilimitados avatar
Det är ett likadant helvete överallt ända tills man gör det till ett himmelrike.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in