2013-05-03, 10:47
Medlem
Räddningstjänsten i Storgöteborg bekräftar att en död person hittats flytande i dockan vid Bockkranen
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....goteborgs-hamn
Citera
2013-05-03, 10:59
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trulls1
Räddningstjänsten i Storgöteborg bekräftar att en död person hittats flytande i dockan vid Bockkranen
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....goteborgs-hamn

Där brukar många dyka upp.
Spännande, undra vem detta kan vara.
Mig veterligen har vi väl inga "färska" försvinnanden.
Senast redigerad av David Prutton 2013-05-03 kl. 11:03.
Citera
2013-05-03, 12:13
Medlem
theMowgs avatar
Självmord genom hopp från nån av broarna som förbinder Hisingen med Göteborg e relativt vanligt
Var själv nere vid Lilla Bommen för ca en månads sen. Det är helg, mitt på dan. Märker att det är lite ståhej på kajen. Folk som spanar ut över älven med kikare. Frågar en man vad det handlar om. Han säger att troligtvis en man precis hoppat från Göta Älvbron. H@n flyter med strömmen till en punkt utanför Operan då h@n försvinner. En liten privat dykbåt e snabbt på plats å cirklar utanför Operan. Även den nästkommande Älvsnabben-färjan hjälper till i letandet. En stund senare kommer även en båt från räddningstjänsten. Men ingen kropp hittas.

Detta skulle kunna vara denna person. Vet dock inte hur lång tid det tar för en kropp att flyta upp till ytan igen.
Mycket tragiskt. Som sagt relativt vanligt, men dom här hoppen är inget tidningarna vanligtvis skriver om.
Citera
2013-05-03, 13:05
Medlem
J-ssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theMowg
Självmord genom hopp från nån av broarna som förbinder Hisingen med Göteborg e relativt vanligt
Var själv nere vid Lilla Bommen för ca en månads sen. Det är helg, mitt på dan. Märker att det är lite ståhej på kajen. Folk som spanar ut över älven med kikare. Frågar en man vad det handlar om. Han säger att troligtvis en man precis hoppat från Göta Älvbron. H@n flyter med strömmen till en punkt utanför Operan då h@n försvinner. En liten privat dykbåt e snabbt på plats å cirklar utanför Operan. Även den nästkommande Älvsnabben-färjan hjälper till i letandet. En stund senare kommer även en båt från räddningstjänsten. Men ingen kropp hittas.

Detta skulle kunna vara denna person. Vet dock inte hur lång tid det tar för en kropp att flyta upp till ytan igen.
Mycket tragiskt. Som sagt relativt vanligt, men dom här hoppen är inget tidningarna vanligtvis skriver om.

Ok! Det tycker jag är ett hett tips!
Citera
2013-05-03, 13:46
Medlem
Strandvaskarna i Göteborg brukar dyka upp vid just Eriksberg - så har det varit i 100tals år.

Jag har låtit mig berätta att det har med flodens bottenbeskaffenhet att göra. Denna klippiga beskaffenhet gör att vissa konstanta och förutsägbara strömmar uppstår - som statistiskt sett leder till ursäkta uttrycket "dödvatten" kring kröken som Eriksberg utgör

Undrar om det påverkar fastighetspriserna att det flyter upp lik varje vår.
Senast redigerad av HDCase 2013-05-03 kl. 13:52.
Citera
2013-05-03, 14:29
Medlem
Torps avatar
Kroppen hade legat i vattnet länge enligt polisen, hur långt gången blir nedbrytningen i vatten efter ca 1 månad?
Citera
2013-05-03, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torp
Kroppen hade legat i vattnet länge enligt polisen, hur långt gången blir nedbrytningen i vatten efter ca 1 månad?

Det beror på mängder av olika faktorer. kolla tex https://www.flashback.org/t1643782

samkör det i din hjärna med fartygspropeller-fiskmåsar-fiskar-samt allmän förruttnelse ....dvs hur ser ett paket bacon ut om du lämnar det öppet i solen i en vecka....
Citera
2013-05-08, 19:14
Medlem
Har det framkommit vem detta var?
Citera
2013-05-08, 19:33
Moderator
ofays avatar
Olyckor>> försvunna personer
Citera
2021-07-04, 15:01
Medlem