2013-05-03, 01:07
Medlem
Soberphobics avatar
Hej,

Jag är osäker på om denna tråd har landat rätt, så jag uppskattar om den flyttas till mer lämplig kategori utifall att jag har gjort fel.

Är en relativt högutbildad civilingenjör med två examen (MSc + BSc) och arbetar nu inom en statlig myndighet som projektledare för stora anläggningsprojekt. Just nu hade jag velat ta tjänstledigt ett år för att hjälpa människor i extremt utsatta situationer.

Jag har försökt söka runt lite på nätet på sidor så som till exempel; Röda korset, Amnesty, Rädda Barnen m.m. för att se om det finns någonstans de efterfrågar min typ av kompetens när det gäller humanitära arbetsinsatser i utsatta länder. Har tyvärr hittat väldigt lite.

Har några frågor som någon här kanske kan hjälpa mig med,
1) Vilka organisationer sysslar med arbeten som kan kräva min typ av kompetens?
2) Jag kan tyvärr inte göra detta helt utan betalning då jag kommer ha en del omkostnader kvar här i Sverige och eftersom det är under en tidsbegränsad period (ungefär ett år), så hur avlönad blir man i denna typ av arbetsinsatser?

Har ingen erfarenhet av detta sedan tidigare, så alla tips och råd välkomnas.
Citera
2013-05-03, 10:20
Medlem
HerrVs avatar
http://ingenjorerutangranser.se/start, INUG, finns vid mitt lärosäte. Osäker på om det bara är studenter som arbetar ideellt eller om det även finns färdigutbildade som arbetar med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in