2013-05-03, 00:39
Medlem
Såg dessa och funderade att även om det är simpelt så skulle det vara coolt att ha gjort ett par av sina egna skor. Nån som gjort nått mer seriöst försök på egna skor?

http://www.manligt.org/lasso-flat-pa...ina-egna-skor/
Citera
2013-05-03, 01:10
Medlem
Slippers är ju tofflor, skulle inte kalla det för skor då skor för tankarna till något man går utomhus med.
Fula som stryk var de också. Att tillverka egna tofflor är relativt vanligt, min farmor stickade många. Har även sett mönster och beskrivningar att sy dem i valfritt material.
Citera
2013-05-03, 10:25
Medlem
AndrewBernards avatar
Nej, jag har aldrig ens tänkt tanken faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Slippers är ju tofflor, skulle inte kalla det för skor då skor för tankarna till något man går utomhus med.
Fula som stryk var de också. Att tillverka egna tofflor är relativt vanligt, min farmor stickade många. Har även sett mönster och beskrivningar att sy dem i valfritt material.

Jag tror att dem inspirerade honom till ett par riktiga skor och inte ett par tofflor.
Citera
2013-05-03, 12:41
Medlem
Trodde faktiskt att det skulle finnas en gummisula under men det var bra informerat. Då kan man ju börja med ett par inneskor o sen jobba sig utåt
Citera
2013-05-03, 14:04
Medlem
Kaffeskums avatar
Har faktiskt funderat på det lite, ett par mockasiner av valfri modell borde inte vara allt för svårt att tråckla ihop. Tre bitar läder om jag inte tänker helt fel. En camp/båt-sula alt. vibram sheet på det och man har en färdig funktionell och förhoppningsvis efter ett par försök snygg sko.
Frågan är bara var man kan köpa ordentligt läder och sulor. Är det någon som har pejl på detta, hojta till! Skomakare i mellanprisklassen använder nästan uteslutande Horween Chromexcel till denna typ av skor, kanske går att hitta billiga spillbitar eller andrasortering?

Du får hålla oss uppdaterade TS, ska bli intressant att se vad du gör!
Citera
2013-05-04, 13:21
Medlem
Ursäkta mig för OT: Men jag kanske har levt under en stor jävla sten då jag helt missat "Manligt.org - Sveriges största modeforum för män". Manliga tatueringar, James Bond gimmicks i överflöd och ett satans orerande om att alla handlingar en man tar sig för borde leda till sänghalmen, "impa på dejten" osv. Även om de flesta modetidningar som riktar sig till män är ren smörja, så brukar det inte vara riktigt lika illa som liknande tidnigar avsedda för det motsatta könet. Men den här skiten..Nja
Citera
2013-05-06, 23:30
Medlem
Ja det var väll lite OT då detta gällde skor, men för info så hittade jag sidan via facebook och personligen tyckte jag den var bra och den hade humor med glimten i ögat, förutom artiklarna om bilar som inte intresserar mig överhuvudtaget. Åter till ämnet, ingen som hittat nått mer starter kit för ett par ute skor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in