I höstas ruttnade jag totalt på mitt dåvarande jobb. Började söka nytt lite överallt. Sökte även en utbildning. Fick ett jobb till slut. Det nya jobbet är stressigt men ändå bra. Väldigt schyssta arbetskamrater och jättebra chef. Normalt sett skulla jag nog jobba där i 5-10 år innan jag byter eller klättrar internt. Men nu är det så att jag även kom in på utbildningen, som börjar i december. Och den tänker jag ta.
Jag tror uppsägningstiden är 2 månader. Ska jag vänta till sista möjliga dag eller säga till direkt efter sommaren? Eller redan nu? Jag kommer ändå bli tvungen att lära upp min efterträdare. Jag vill heller inte åka på massa, för dem, kostsamma utbildningar som jag inte kommer ha nytta av efter detta är över. Men hur förklarar jag detta?
Trolla inte, jag försöker minimera skadan för dem genom att ge chefen gott om tid att hitta en ersättare samt lära upp denne. Själv spelar det ingen större roll bara jag inte blir utkickad allt för långt i förväg. Jag har dåligt samvete över detta.