2013-05-02, 19:08
Medlem
Kräftkalass avatar
Ett av många telekom-företag som binder upp kunder till årsprenumerationer som kostar tusetals kronor.

JV Consulting ägs enligt allabolag.se av VD Vilcans, Jonny Stig Harry.
De ringer kunder och uppger att de ringer från "Komplett Energi" (inte ett registrerat företag) som säljer vitaminpaket med omega 3, ginseng och Q10. De frågar om man vill ha 2 veckors konsumtion av gratisprover. Man måste själv ringa upp dem inom två veckor och avbryta, annars blir man bunden till en ettårig prenumeration på 299/månad/prenumeration (säger dem).

Vitaminerna man får hem är kartor med dagvis dosering av Omega3, ginseng och Q10. 3 piller per dag, en karta = en vecka. Gratisprovet är 2 veckor alltså 2 kartor.

Det luriga är, att 299kr som de säger i samtalet och i alla papper är för EN tablett (en prenumeration), och det är ju 3 tabletter per dag, alltså bindar man upp sig på 3 prenumerationer i ett år.

Så, om man inte ringer och avbryter inom två veckor får man hem en faktura på 12 000 kr.
Akta er för lurar-företag som JV Consulting!
Citera
2013-05-02, 19:22
Medlem
Tillämpa din signatur på dom säljare som jobbar där, så har du helt plötsligt löst ekvationen.
Citera
2013-05-02, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ActiveBiz
Tillämpa din signatur på dom säljare som jobbar där, så har du helt plötsligt löst ekvationen.

Vad är det du menar med detta exakt? De ringde mig nyss och godtrogen som man är så lät jag de skicka hem skiten till mig.. Sen kollade jag runt lite på nätet och hittade massa skit om dem.. Att man blir bunden och skit även om man ringer och avbeställer..
Citera
2013-07-04, 13:05
Medlem
Hej,
Informationen från "Kräftkalas" är helt felaktigt och vilseledande, prenumerationen man köper kostar 299kr /mån och då ingår alla tabletter i de priset. Samt så är det felaktig info gällande beställningen, som kund så beställer man 12 månaders prenumeration i de inledande samtalet via en formell orderbekräftelse, därefter har man som konsument lagstadgad 14 dagars ångerrätt, under dessa 14 dagar så bjuder komplett energi på lika många dagars förbrukning. Det skickas hem både provpaket samt allmänna villkor och ett välkomstbrev där allt även står specificerat.

Vid frågor och funderingar kontakta väldigt gärna Komplett Energis kundtjänst:

info@komplettenergi.se
eller
021-133 777

MVH
Komplett Energi
Citera
2013-07-04, 13:14
Medlem
BrigateRosses avatar
Detta är vidrigt. Riksdagen måste göra någonting för att få bort den här typen av företag! Får man en faktura på 12 000:- eller tre stycken på 299: -/ per månad?
Citera
2013-07-04, 17:37
Medlem
Hertigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suspectno1
Hej,
Informationen från "Kräftkalas" är helt felaktigt och vilseledande, prenumerationen man köper kostar 299kr /mån och då ingår alla tabletter i de priset. Samt så är det felaktig info gällande beställningen, som kund så beställer man 12 månaders prenumeration i de inledande samtalet via en formell orderbekräftelse, därefter har man som konsument lagstadgad 14 dagars ångerrätt, under dessa 14 dagar så bjuder komplett energi på lika många dagars förbrukning. Det skickas hem både provpaket samt allmänna villkor och ett välkomstbrev där allt även står specificerat.

info@komplettenergi.se
eller
021-133 777

MVH
Komplett Energi

Jag gissar att alla som har skrivit här också är helt fel ute då . Oseriöst skitföretag som arbetar med mycket tvivelaktiga metoder.

http://vemringde.se/?q=Jv%20Consulting%20AB
Citera
2013-07-10, 17:33
Medlem
Kräftkalass avatar
Det var nyligen en artikel i Metro som handlade om JV Consulting. Jag antar att de konkar snart!
Citera
2013-07-10, 22:05
Medlem
godboys avatar
Citat:
Hej,

info@komplettenergi.se
eller
021-133 777

MVH
Komplett Energi

Tja, VAD är det som gör att ni har det rykte ni har??? Varför skulle jag tro på det? Dessutom försvara sig på Flashback, PATETISKT!!

Mitt råd till alla: KÖP ALDRIG NÅGOT AV TELEFONFÖRSÄLJARE. 99,99% lurendrejeri. Vill JAG ha en produkt söker jag upp den SJÄLV via nätet eller i etablerad butik. Mitt tips är NIX + OM någon idiot ringer lägg på i örat!
Citera
2013-07-11, 11:14
Medlem
sourcecodes avatar
Citat:
Hej,

info@komplettenergi.se
eller
021-133 777

MVH
Komplett Energi

Att ni letar upp denna tråd tyder tyvär på att ni är ett oerhört oseriöst företag.
Men snälla försvara er gärna mer här det kan bli spännande...
Citera
2013-07-12, 01:47
Medlem
Dåliga på att betala ut lön är de också, enligt mina vänner som jobbat där.
Citera
2013-07-12, 04:29
Medlem
rootbits avatar
Detta känns väl inte direkt som ett problem utan lösning. Ge "Jonny Stig Harry" en halvtimmes massage så berättar han säkert öppenhjärtligt om vilka som egentligen ligger bakom denna scam
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in