2013-05-02, 18:35
Medlem
teflonpannan69s avatar
Varför har moderatorerna i F&J börjar klistra fler trådar? Vad är anledningen till detta egentligen? Nyligen fattade moderatorerna i I&I beslutet att ta bort (nästan) alla klistrade trådar, förutom en översiktstråd. Generellt sätt så verkar de flesta trådar som är klistrade i de olika delforumen vara olika former utav samlingstrådar, men moderatorerna i F&J har börjat klistra ''aktuella'' trådar.

Vad är anledningen till detta? Först var det tråden om Södra Latin, sen om Stefan Löfvens feministsyn och nu om barnbidraget. Det känns enligt mig lite fel att moderatorerna väljer ut trådar (som inte kan ses som samlingstrådar) som de tycker är extra viktiga.
Senast redigerad av teflonpannan69 2013-05-02 kl. 18:39.
Citera
2013-05-02, 18:44
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
.

Min gissning är att det görs för att folk ska hitta trådarna lättare och inte dubbelposta.
Citera
2013-05-02, 20:20
Medlem
SlutaCiteraMigTacks avatar
Vad är F&J kanske en modd kan svara på
Citera
2013-05-02, 20:27
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlutaCiteraMigTack
Vad är F&J kanske en modd kan svara på
Feminism och Jämställdhet.
Citera
2013-05-02, 20:32
Medlem
SlutaCiteraMigTacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Feminism och Jämställdhet.

Tack ,lite jobbigt med förkortningar som I&I också .
Citera
2013-05-02, 21:59
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Varför har moderatorerna i F&J börjar klistra fler trådar? Vad är anledningen till detta egentligen? Nyligen fattade moderatorerna i I&I beslutet att ta bort (nästan) alla klistrade trådar, förutom en översiktstråd. Generellt sätt så verkar de flesta trådar som är klistrade i de olika delforumen vara olika former utav samlingstrådar, men moderatorerna i F&J har börjat klistra ''aktuella'' trådar.

Vad är anledningen till detta? Först var det tråden om Södra Latin, sen om Stefan Löfvens feministsyn och nu om barnbidraget. Det känns enligt mig lite fel att moderatorerna väljer ut trådar (som inte kan ses som samlingstrådar) som de tycker är extra viktiga.

Det är bara ett litet experiment för att se om det slår väl ut. Jag tycker kanske inte de trådar du nämner är extra viktiga trådar, men däremot trådar med en del nyhetsvärde, som du också uppmärksammat.

Vad exakt anser du nackdelarna vara? Någon annan?
Citera
2013-05-02, 22:14
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är bara ett litet experiment för att se om det slår väl ut. Jag tycker kanske inte de trådar du nämner är extra viktiga trådar, men däremot trådar med en del nyhetsvärde, som du också uppmärksammat.

Nä, några egentligen nackdelar finns det väl kanske inte. Men vad jag sett förut så har klistrade trådar oftast varit samlingstrådar.

Egentligen är det väl mer tradition jag pratar om, inga specifika negativa.

Nåväl, lycka till med experimentet.
Citera
2013-05-02, 22:27
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Som alltid när det gäller information är det väldigt lätt att folk inte ser skogen för alla träden. Klistrar du flera trådar så kommer folk i allt större utsträckning att sluta kolla där eftersom man vänjer sig vid var informationen man letar efter brukar finnas och hur det brukar se ut.

Sen hjälper det inte att klistrade trådar i temat Natt är brutalt fula, men det är en annan diskussion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in