2013-05-02, 11:47
Medlem
TheBoots avatar
Jag är ganska ofta på startsidan och sveper igenom alla forum för att se om aktuell trådar är nåt intressant. Annars händer det ofta att jag har startsidan tabbad medan jag surfar på andra sidor.
Citera
2013-05-02, 17:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Det har jag aldrig sett. Står det bara att man "läser PM"?
Det står bara:
Citat:
Senaste aktivitet: Idag 17:49
Privata meddelanden @ 17:49
Det är väldigt få sidor som visas som något annat än "startsidan", men jag vet att det står när man söker i medlemslistan också. Om man svarar i ett ämne står det att man svarar, även när man precis har skrivit ett inlägg i en tråd så står det "tittar på ett ämne [ämne med länk]", så fort man går tillbaka till att läsa andra trådar så står det att man kollar på startsidan igen, även fast det inte är startsidan man är inne på. Informationen är inte alls tillförlitlig i det avseendet, det står t.ex. aldrig att du är inne i en tråd så länge du inte precis har svarat i den.

Just det, det står även när man rapporterar inlägg, och när moderatorer modererar.
Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Och även om man är inne i något forum, men inte läser en specifik tråd.
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Så om jag tolkar detta rätt så är det enda som syns egentligen att man klickat på en specifik tråd...?

Inte ens specifika trådar syns så länge man inte svarar/har svarat i dem (i alla fall för vanliga medlemmar).
Senast redigerad av Bitsocker 2013-05-02 kl. 18:11.
Citera
2013-05-02, 18:33
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitsocker
Informationen är inte alls tillförlitlig i det avseendet, det står t.ex. aldrig att du är inne i en tråd så länge du inte precis har svarat i den.
Den är absolut tillförlitlig men ger bara ingen större säkerhet eftersom så många aktiviteter redovisas som startsidan. Trådvisningar är jag dock väldigt säker på aldrig visas som annat än startsidan. Om man däremot svarar på ett ämne (eller ett PM vill jag minnas) så specificeras tråden och att du skriver ett svar.
Citera
2013-05-02, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Den är absolut tillförlitlig men ger bara ingen större säkerhet eftersom så många aktiviteter redovisas som startsidan. Trådvisningar är jag dock väldigt säker på aldrig visas som annat än startsidan. Om man däremot svarar på ett ämne (eller ett PM vill jag minnas) så specificeras tråden och att du skriver ett svar.

Den visar inte vad som faktiskt sker och man ska inte lita på att användaren gör det som står, vilken ände det är som är ansvarig ser jag som irrelevant. Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så visas trådvisningar precis efter att man har svarat i den avsedda tråden, medan man fortfarande är inne i tråden utan att ha klickat sig in någon annanstans.
Citera
2013-05-02, 19:52
Medlem
sven33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitsocker
Det står bara:

Det är väldigt få sidor som visas som något annat än "startsidan", men jag vet att det står när man söker i medlemslistan också. Om man svarar i ett ämne står det att man svarar, även när man precis har skrivit ett inlägg i en tråd så står det "tittar på ett ämne [ämne med länk]", så fort man går tillbaka till att läsa andra trådar så står det att man kollar på startsidan igen, även fast det inte är startsidan man är inne på. Informationen är inte alls tillförlitlig i det avseendet, det står t.ex. aldrig att du är inne i en tråd så länge du inte precis har svarat i den.

Just det, det står även när man rapporterar inlägg, och när moderatorer modererar.

Inte ens specifika trådar syns så länge man inte svarar/har svarat i dem (i alla fall för vanliga medlemmar).

Så har det dock inte alltid varit, vet att för några månader sedan stod det när man var inne på nya ämnen/aktuella ämnen och aktiviteten uppdaterades även när man gick in i trådar/underforum.

Knappast ett jätteproblem men jag tyckte om att man kunde se vad en användare gjorde när man väntade på svar.
Citera
2013-05-02, 23:22
Medlem
Wosps avatar
För mig kan det gå dagar utan att jag besöker startsidan. Länken i mina favoriter går direkt till mina premienationer och den sidan brukar jag sitta och uppdatera med jämna mellanrum. Dom få gånger jag besöker startsidan så brukar det bara vara för att scrolla ner till ett forum, te.x flashback forumet.
Citera
2013-05-03, 00:57
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torp
Ibland när jag är "färdig för stunden" med flashback så brukar jag trycka på headern för att komma till startsidan. Detta är ett betéende som jag praktiserar på de flesta websidor. Antar att det känns bra att "börja från början" igen när man går tillbaka till fliken eller något

Jag gör själv precis samma sak.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in