2013-05-01, 03:14
Medlem
Hej!
Jag har en liten fundering.
Om jag skulle lägga en eller två delova rana profi med 50 gram flashpowder under en bil, vad skulle hända då? Skulle bilen explodera eller skulle bara vissa delar bli skrot!
Tack på förhand!
Citera
2013-05-01, 04:07
Vad ska du med flashpowder under bilen till?
Citera
2013-05-01, 10:35
Avstängd
Frawjons avatar
Det skulle bli skador, men hela bilen skulle inte flyga i luften.
Citera
2013-05-01, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Det skulle bli skador, men hela bilen skulle inte flyga i luften.

Okej.. Om jag skulle tejpa fast 1 delova på tank locket på bilen ? Eller är det effektivare att lägga den under bilen ?
Citera
2013-05-01, 21:45
Medlem
Knastomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0orgeeen
Okej.. Om jag skulle tejpa fast 1 delova på tank locket på bilen ? Eller är det effektivare att lägga den under bilen ?
D får garanterat en buckla!
Söker du fet Hollywood-explosion får du ha mer och kraftigare saker och gott om bensin strategiskt placerat.
Citera
2013-05-02, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b0orgeeen
Bensin är inte ett sprängmedel och kan inte detonera.
Endast bensinångor är brandfarliga, om det inte var för ångorna skulle du kunna släcka tändstickor genom att sänka ner dom i flytande bensin.
För att få bensin och andra flytande bränslen att explodera behövs 2 laddningar, en som "förgasar" bensinen väldigt snabbt (blandar den med luft), och sen en till som får bensinen/luft blandningen att antända.
Nitrometan är dock ett sprängmedel, så en bomb under en top-fuel dragster skulle kunna bli intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in