2013-04-30, 13:02
Bannlyst
Eftersom att jag snart ska flytta, så vill jag gärna ha något medel som kan döda alla bakterier som finns på en toasits.

Att använda rengöringsmedel från en vanlig affär är inget jag vill ha. Jag vill ha starka grejer, som garanterar dödar varenda jävla bajs och kissbakterie.

Vad ska jag köpa? VART kan jag köpa skiten?
Citera
2013-04-30, 13:26
Medlem
H8erfisternators avatar
Alkohol är det i särklass billigaste och effektivaste att bli av med bakterier och virus.

Men om du ska göra rent toaringen skulle jag personligen köpa en ny toaring för en 100-lapp
Citera
2013-04-30, 15:55
Medlem
psyDucks avatar
Gör rent med T-sprit.

Eller så gör du som herrn ovanför sa och köper en ny sits. Det finns billiga varianter.
Citera
2013-04-30, 16:28
Medlem
sommarlovs avatar
Hetta upp med hårfönen!
Vid 140 grader är allt garanterat dött!!

Var försiktig så du inte smälter den, då kanske din toalett ser ut som en döende svan...
Citera
2013-05-01, 00:34
Medlem
wääuus avatar
Klorin är oftast bättre än alkohol. Det finns nästan inga bakterier eller virus som överlever detta.
Citera
2013-05-01, 02:09
Bannlyst
Vart kan man köpa skiten då? apoteket?
Citera
2013-05-01, 12:31
Medlem
wääuus avatar
Ica. Och överallt.
Flaskan ser ut såhär http://www.colgate.se/products/householdcare/_img/bleach/img_hc_klorin_nat.jpg
Citera
2013-05-01, 13:29
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wääuu
Klorin är oftast bättre än alkohol. Det finns nästan inga bakterier eller virus som överlever detta.
Håller med. http://www.vgregion.se/upload/V%C3%A5rdhygien%20Skaraborg/Vilket%20%C3%A4r%20b%C3%A4st%20f%C3%B6r%20desinfek tion%20av%20f%C3%B6rem%C3%A5l%20och%20ytor.pdf säger om alkohol: Alkoholbaserad ytdesinfektionsmedel är effektiva mot svamp, virus med hölje och de flesta
bakterier. Däremot är effekten ringa eller ingen alls mot bakteriesporer (ex. sporer efter
clostridium diff.) och nakna virus (ex. ”kräksjukevirus”, calici).

Klorin tar även kol på dessa tuffa små gynnare.
Citera
2013-05-03, 15:35
Medlem
slitavenburkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Eftersom att jag snart ska flytta, så vill jag gärna ha något medel som kan döda alla bakterier som finns på en toasits.

Att använda rengöringsmedel från en vanlig affär är inget jag vill ha. Jag vill ha starka grejer, som garanterar dödar varenda jävla bajs och kissbakterie.

Vad ska jag köpa? VART kan jag köpa skiten?

Väteperoxid från din lokale färgaffär!!
Citera
2013-05-03, 15:46
Medlem
Får man lov att fråga TS hur h*n mår, eller vad h*n bär på eftersom det inte verkar duga med en vanlig eller extra grundlig toastädning?

Klorin torde finnas i vart & varannat hushåll. Det är ju tusenfallt bättre än alla wc-ankor och "musklade mistrar" i världen.
Citera
2013-05-03, 16:56
Medlem
slitavenburkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badsituation
Får man lov att fråga TS hur h*n mår, eller vad h*n bär på eftersom det inte verkar duga med en vanlig eller extra grundlig toastädning?

Klorin torde finnas i vart & varannat hushåll. Det är ju tusenfallt bättre än alla wc-ankor och "musklade mistrar" i världen.

Men INTE bättre än väteperoxid, detta dödar ALLA bakterier, eller natriumhydroxid(kaustiksoda) funkar oxå om du vill ha det sterilt.. tvättar TS med väteperoxid och sköljer av med alkohol(t-röd = billigaste) är det RENT!
Senast redigerad av slitavenburka 2013-05-03 kl. 16:59.
Citera
2013-05-03, 17:36
Medlem
GalFisks avatar
Fast inte rent nog att äta från. Bitrex
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto