Citat:
Ursprungligen postat av u53rn4m3
Hur har du fått tag på lägenheten? Och 4000 för en etta?! Vart bor du? Centrala stockholm?
Fortsätt leta ny lägenhet, det är ju så att man får svindel över det där priset! Säg inte att det är en källarskrubb med kokvrå också...
Hur som, här hittar du bostadsbidragskalkylen:
http://www.forsakringskassan.se/priv...er/hjalp_hyran Tyvärr tror jag att du tjänar för mycket för bidrag dock, både när det gäller bostadsbidrag och soc.
Men här har du en liten men strikt budget:
4000kr - hyra
300kr - el
55kr - hemförsäkring
[300kr - Internet] Ta det billigaste som finns! Vad det billigaste är skiljer, jag räknar med rejält överslag.
[300kr - transport] Vet inte vad ett busskort i din stad kostar, bor du nära nog att cyckla så är det bara att hoja iväg. Vår, sommar och höst går utmärkt att cyckla så var glad att det är denna årstid och korsa fingrarna att du får något bättre till hösten/vintern.
Resterande 1-2k -mat och förbrukningsvaror som toapapper, diskmedel m.m.
Går utmärkt att leva på detta. Är du smart när det gäller mat och inte äter halvfabrikat eller äter ute (snabbmat/restaurang) så får du någon hundring över till sparande. Spara SÅ MYCKET du kan, rätt vad det är kommer något oväntat.
klockrent svar, precis en sån budget jag behövde få tips på.
Lägenheten kostar 3750 kr/ månad för en 1a, inget ingår då. Det är i göteborg.
Jag skrev i lite snabbt uppgifter på:
http://www.socialstyrelsen.se/hittar.../provberakning
Där verkar det som jag jag ska kunna få bidrag.
Jag ska dela ut tidningar på mitt jobb (mitt första jobb)
Tiderna vi har på oss är typ 3h eller dem flesta verkar bli klar på 3h.
Men jag är inte så snabb och tänker inte stressa och köra så fort som dem alla andra.
Så jag hoppas kunna få möjlighet att dela ut det på 4h. Vilket innebär såklart att jag tjänar 1h extra. 400 kr x 24 dagar = 9600 kr/ månad. Så jag hoppas kunna få dela ut på 4h. Det skulle verkligen behövas.
Internet skulle jag behöva ha ett som är bra, vill kunna spela och ladda ner och sånt, gör lite jobb vid datorn också, tål inte långsamma nät. Har en bra bit till jobbet så kommer ta bilen. Åka buss är inget alternativ. Dessutom är det dyrt med buss och så massa krångel å byten å komplicerat.
Halvfabrikat är precis vad jag äter

orkar inte laga mat så segt men gott

Det är inte så farligt mkt dyrare.
Dessutom spar man disk och massa tid.