• 2
  • 3
2007-01-01, 13:41
Medlem
Un Perros avatar
Hmm, finns det någon god Pizzeria som kör hem på söder i sthlm?
Citera
2007-01-01, 18:41
Medlem
WaRs avatar
http://www.takeaways.se/

Citera
2007-01-02, 18:07
Medlem
Un Perros avatar
Provade pizza söder express. Var sådär. Tog nästan en timme och pizzan var ätbar men inte mer.
Citera
2010-08-07, 17:41
Medlem
saturdayservices avatar
www.onlinepizza.se
Citera
2010-09-26, 17:27
Medlem
Fimparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saturdayservice
www.onlinepizza.se

Beställde just pizza på den siten, jag bor i bromma och gjorde illa foten efter lite rabalder utanför en krog igår. (där av kan jag inte hämta pizzan själv)

När jag väl kämpat igenom alla godsakerna valde jag nu en Panpizza för ovanlighetens skull.
När bekräftelsemailet kom så ser man hur lång tid pizzan kommer att ta för att komma hem till en...

120 MINUTER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! va i helvete...
2 timmar när den pizzerian jag beställde ligger ca 10 min promenad från min dörr.

Jag tänkte sedan avbeställa maten... hade nog funkat jättefint om jag ringde dit, men min mobil försvann igår kväll i allt tumult på krogen och det går inte att avbeställa (jag har letat länge och inget hittat) online...!

Så nu sitter jag SKITHUNGRIG här och väntar på en pizza som ska komma om 2 timmar ( 1tim 40 min kvar nu)

När jag ringt och beställt har det aldrig tagit mer än 40 min.

Är detta acceptabel tid tycker ni?

Inte nog med det... jag betalar oftast kontant, och då säger jag i telefonen att jag betalar med 500/1000 lapp.. tror du dom har växel på det när dom kommer???? NEJ!!

Det e väl inte så svårt... kör pizzan till en adress och ta betalt... känns som även en "berikare" skulle klarat detta, för det är ju stoooor chans att om man pyntar notan på 150:- att man ger resten av busingen i dricks.
Senast redigerad av Fimparen 2010-09-26 kl. 18:00.
Citera
2010-11-20, 17:22
Medlem
MassiveBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fimparen
Beställde just pizza på den siten, jag bor i bromma och gjorde illa foten efter lite rabalder utanför en krog igår. (där av kan jag inte hämta pizzan själv)

När jag väl kämpat igenom alla godsakerna valde jag nu en Panpizza för ovanlighetens skull.
När bekräftelsemailet kom så ser man hur lång tid pizzan kommer att ta för att komma hem till en...

120 MINUTER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! va i helvete...
2 timmar när den pizzerian jag beställde ligger ca 10 min promenad från min dörr.

Jag tänkte sedan avbeställa maten... hade nog funkat jättefint om jag ringde dit, men min mobil försvann igår kväll i allt tumult på krogen och det går inte att avbeställa (jag har letat länge och inget hittat) online...!

Så nu sitter jag SKITHUNGRIG här och väntar på en pizza som ska komma om 2 timmar ( 1tim 40 min kvar nu)

När jag ringt och beställt har det aldrig tagit mer än 40 min.

Är detta acceptabel tid tycker ni?

Inte nog med det... jag betalar oftast kontant, och då säger jag i telefonen att jag betalar med 500/1000 lapp.. tror du dom har växel på det när dom kommer???? NEJ!!

Det e väl inte så svårt... kör pizzan till en adress och ta betalt... känns som även en "berikare" skulle klarat detta, för det är ju stoooor chans att om man pyntar notan på 150:- att man ger resten av busingen i dricks.

Har beställt där många gånger och har aldrig haft problem med varken cash eller tider. Några gånger står det 120 min då det är mycket körningar. Men är oftast bara en maxtid. För det mesta så tar det mindre tid än så. Sedan vet jag dock inte vilken pizzeria du beställde från (bor också i Bromma numera), men min erfarenhet är bara byta pizzeria till nästa gång om du inte är nöjd.
Citera
2012-02-26, 16:43
Medlem
Jag brukar använda Onlinepizza när jag beställer, pågrund av att många pizzabagare har lite svårt att uttrycka sig på svenska..

Vi har väl ett 10-15:tal pizzerior som har hemkörning i Örebro, dom vanligaste pizzorna Margharita, Capricossa och La bussola ligger väl runt 40-57 kr på alla ställen sedan ökar det med 10-20kr beroende på vilken pizza du väljer.

Sedan finns ju Max Hamburgerrestaurang med hemkörning men dom tar 200kr(!!!!) i utkörningsavgift om man inte beställer för minst 180kr. Så då blir ju pizza ett naturligt bättre alternativ enligt mig.

Ska fylla på denna lista när bakfyllan släpper...
Senast redigerad av Fucka 2012-02-26 kl. 16:46.
Citera
2012-02-26, 16:51
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fucka
Jag brukar använda Onlinepizza när jag beställer, pågrund av att många pizzabagare har lite svårt att uttrycka sig på svenska..

Fast problemet kvarstår ju. Visst, beställer man via onlinepizza så minskar risken för missförstånd och felaktigheter. Men sedan ska de ju ringa upp för att säga att de är på väg och kommer vara framme vid dörren om några minuter. De vill då att man kommer ut och hämtar maten. Vissa personer talar inte begriplig svenska i telefon/vid bilen, så det kan ändå vara jobbigt. Tack och lov så går det snabbt.
Citera
2012-10-08, 18:00
Medlem
Nissekatts avatar
Är det omöjligt att få hemkörning i Stockholm utan att behöva handla för minst 150? Tycker det känns väldigt mycket om man bara vill ha en pizza men jag hittar ingen som kör ut i mitt område som har lägre. Jag bor ändå precis utanför staden, 10 minuters promenad så är man innanför tullarna.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in