2005-05-29, 19:07
Bannlyst
Tjena, jag har haft stinkbomber som jag köpt färdiga med en gul vätska i som luktar äckligt som in i helvete (ruttet ägg ^ 2) och på innehållsförteckningen så stog det ammoniumsulphide. Detta var packat i ampuller som man skulle spräcka genom att kasta på ställen och det luktade vidrigt

Jag undrar om någon kan någon bra metod för att framställa ammoniumsulfid(om det inte finns färdigt någonstans förståss)

ha det bra

EDIT!!: det var ammoniumsulfid inte ammoniumklorid
2005-05-29, 21:35
Medlem
Phels avatar
2 NH3 + H2S -> (NH4)2S
(använd överskott av NH3)

Men H2S är det som luktar skit, och har man redan det, vill man ju inte göra ammoniumsulfid, för att göra H2S igen... En ond cirkel

Gör man ammoniumsulfid, nerbryts det snabbt om det är i fast form till NH4HS (ammoniumvätesulfid).
2005-05-29, 22:14
Bannlyst
Alternativ:

Gå till ICA och köp "Herdins Remol" (blekningsmedel, vit flaska röd kork) efter det spurtar du bort till färghandlarn eller apoteket och ber om att få köpa väteperoxid, du ska använda dig av så låg procenthalt i väteperoxiden som möjligt, gärna 3%. (Det kommer funka ändå men risken att reaktionen blir för stark och du får frätande medel på dina kläder minskar)

Sen häller du lite väteperoxid i en konservburk och strör lite av Remolen på. Lovar dig, luktar fan..

Finns massa trådar om detta innan. Sök om du vill veta mer.
2005-05-29, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Phel
2 NH3 + H2S -> (NH4)2S
(använd överskott av NH3)

Men H2S är det som luktar skit, och har man redan det, vill man ju inte göra ammoniumsulfid, för att göra H2S igen... En ond cirkel

Gör man ammoniumsulfid, nerbryts det snabbt om det är i fast form till NH4HS (ammoniumvätesulfid).
tack för svaret, läste nyss att inandning av gaserna från ammoniumsulfid kan ha en dödlig utgång så det får nog vara
2009-04-05, 17:39
Medlem
theboy94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chewdog
Tjena, jag har haft stinkbomber som jag köpt färdiga med en gul vätska i som luktar äckligt som in i helvete (ruttet ägg ^ 2) och på innehållsförteckningen så stog det ammoniumsulphide. Detta var packat i ampuller som man skulle spräcka genom att kasta på ställen och det luktade vidrigt

Jag undrar om någon kan någon bra metod för att framställa ammoniumsulfid(om det inte finns färdigt någonstans förståss)

ha det bra

EDIT!!: det var ammoniumsulfid inte ammoniumklorid

Var köpte du stink bomberna?
2009-04-05, 18:21
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Hur tror du han ska kunna svara? Banned, vad kan det betyda tro?

Dessutom, tror du verkligen att han bevakar sina FYRA ÅR GAMLA trådar?

Stinkbomber får du fasen googla fram, om du nu inte klarar av att hitta till den klistrade tråden för köpesfrågor.

Tråd låst

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in