2013-04-30, 12:34
Medlem
För att spara soppa flyger man idag så nära den ideala rutten som möjligt. Eftersom den mellan Delhi och Istanbul inte går över Syrien så finns ingen anledning att flyga där. Och om den gick över Syrien så undviker alla seriösa bolag det.
Citera
2013-04-30, 13:10
Medlem
"För övrigt så är det väl rutin att dra upp fönsterskydden vid start/landning? Att bli tillsagd att fälla ned dem mitt under flygning låter lite konstigt enligt mig, och jag undrar vad anledningen kan ha varit."

Har vid flera tillfällen varit med om flygningar då de säger till att fönsterskydden ska dras ned då man flyger från väst mot öst och då det varit en kvällsflygning/nattflygning (som Sydsidan nu gjorde). Men det har inget med säkerhet att göra utan anledningen är att man flyger mot soluppgången och att passagerarna ska få en så normal natt som möjligt.
Citera
2013-05-01, 10:23
Medlem
FatCharlies avatar
När man flyger till och från Dubai så flyger vi i regel över Irak och Bagdad. Vid ett tillfälle för ett par år sedan så flög vi en helt annan rutt som faktiskt tog längre tid (fastän det var samma avgång och flygbolag som jag oftast tar) så jag misstänker att det eventuellt hade något med säkerheten att göra.
Citera
2013-06-03, 17:47
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Vid landning är det vanligt att göra så. När under resan var det?

Nja. Vid landning släcks kabinbelysningen och alla fönstergardiner ska vara öppna, så att flygvärdinnorna vid behov kan kolla ut och kontrollera vingar, motorer etc.
Citera
2013-06-03, 17:48
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DieTrolle
"För övrigt så är det väl rutin att dra upp fönsterskydden vid start/landning? Att bli tillsagd att fälla ned dem mitt under flygning låter lite konstigt enligt mig, och jag undrar vad anledningen kan ha varit."

Har vid flera tillfällen varit med om flygningar då de säger till att fönsterskydden ska dras ned då man flyger från väst mot öst och då det varit en kvällsflygning/nattflygning (som Sydsidan nu gjorde). Men det har inget med säkerhet att göra utan anledningen är att man flyger mot soluppgången och att passagerarna ska få en så normal natt som möjligt.

Ja exakt, men vid start och landning ska de ändå vara öppna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in