2013-04-29, 18:30
Medlem
JellyJansens avatar
Se denna tråd: https://www.flashback.org/t2133384

En moderator låser tråden, samtidigt går en annan moderator in och flyttar den till papperskorgen.

Vilken av moderatorerna gjorde rätt? För båda kan ju inte ha rätt, eller?

OBS: denna tråd handlar inte om att diskutera just dessa moderatorers agerande. Utan tråden handlar om det generella i ämnet.
Senast redigerad av JellyJansen 2013-04-29 kl. 18:41.
Citera
2013-04-29, 18:34
Medlem
idiamin2s avatar
trådens inne håll .tex om det bara e en trolltråd eller trams o den inte till för något o att det fins nån liknande redan so man kan fråga i .
Citera
2013-04-29, 18:38
Medlem
WhyAreYouBrainDeads avatar
Jo båda hade rätt,en trolltråd som ska låsas och slängas i papperskorgen
Citera
2013-04-29, 18:40
Medlem
JellyJansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamin2
trådens inne håll .tex om det bara e en trolltråd eller trams o den inte till för något o att det fins nån liknande redan so man kan fråga i .

Och trådexemplet jag gav, ska den bara låsas eller flyttas till papperskorgen?

Citat:
Ursprungligen postat av WhyAreYouBrainDead
Jo båda hade rätt,en trolltråd som ska låsas och slängas i papperskorgen

Att låsa eller att att lägga den i papperskorgen är olika saker dock. Den förste moderatorn tyckte att den skulle ligga kvar i delforumet men låst, vilket skulle göra tråden sökbar.
Citera
2013-04-29, 18:46
Medlem
WhyAreYouBrainDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JellyJansen
Att låsa eller att att lägga den i papperskorgen är olika saker dock. Den förste moderatorn tyckte att den skulle ligga kvar i delforumet men låst, vilket skulle göra tråden sökbar.

Visst är det två olika saker,men du kan söka i papperskorgen också ,sen så kan ingen skriva inlägg ändå där.
Citera
2013-04-29, 18:51
Medlem
idiamin2s avatar
Citat:
Och trådexemplet jag gav, ska den bara låsas eller flyttas till papperskorgen?

den ska klart låsas den förste moderatorn bedömde rätt där . men samtidigt så tog denandre bort den för det inte skulle bli för många trådar i det delforumet de kunde gort ett delforum för alla låsta trådar så man kunde läsa dem vet int hur länge dem ligger i paperskorgen innan dem försvinner helt o hållet om dem gör det
Citera
2013-04-29, 19:03
Medlem
Citat:
Och trådexemplet jag gav, ska den bara låsas eller flyttas till papperskorgen
Som du ser har vf låst tråden kl. 17:49 och easy_dan skickade tråden till Papperskorgen kl. 17:50 - vilket kan lämna rum för många teorier men att någon av dem skulle gjort fel tycker jag inte.

Har du fler exempel? Annars kan du ju skicka ett PM till vf och easy_dan och fråga vad som egentligen hände "den där måndags eftermiddagen" - jag finner inte just det här ärendet så intressant och avstår därför från att själv skicka PM till dem.
Citera
2013-04-29, 19:37
Medlem
najass avatar
Sannolikt ett fall av s.k. "simultanmoddning", när två mods samtidigt är inne i en tråd och genomför t.ex en papperskorgning. Det händer då och då.
Citera
2013-04-29, 19:44
Medlem
ojns avatar
Det finns inga jättetydliga rutiner för detta, utan moderatorerna gör som de vill. Trådar som innehåller något vettigt (som t.ex. kan vara sökbart av Google) brukar jag låsa. Ren dynga papperskorgar jag. Vad som är dynga baseras helt och hållet på min egen subjektivitet.

Resultatet för användarna är ju ändå detsamma – det går inte längre att skriva i tråden.
Citera
2013-04-29, 19:45
Medlem
ChristianXs avatar
Grundprincipen vad gäller skillnaden mellan en låsning och en papperskorgning är att en tråd som har ett värde för besökarna i forumet låses och kan då hittas i sökningar. Trådar som inte har det värdet kastas i papperskorgen för att inte synas i sökningar.

Ibland händer det dock att två moderatorer agerar samtidigt på en tråd och då kan det som najas säger se lite underligt ut.
Citera
2013-04-29, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Sannolikt ett fall av s.k. "simultanmoddning", när två mods samtidigt är inne i en tråd och genomför t.ex en papperskorgning. Det händer då och då.

Jag tror att du har rätt här och detta är det troligast i detta ämne.nu gissar jag bara och du är modd men detta låter troligast utan tvekan.
Citera
2013-04-30, 09:14
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas

Korrekt, när jag postat mitt inlägg märkte jag att easy_dan korgat tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in