2013-04-29, 14:15
Medlem
"Polisen tvingade en man som misstänktes för ringa narkotikabrott att lämna urinprov genom kateter. JO slår fast att detta är ”oacceptabelt” eftersom ingreppet inte står i rimlig proportion till det syfte man ville uppnå. Polisen får därför allvarlig kritik."

http://www.dagensjuridik.se/2013/03/tvingades-till-urinprovstagning-genom-kateter-polisen-far-allvarlig-kritik-fran-jo
Citera
2013-04-29, 14:22
Medlem
Det är för jävligt. Polisen skulle gått med på blodprov från början och han borde ha fattat att detta skulle få konsekvenser. Men din trådstart är ganska klen.
Citera
2013-04-29, 14:36
Medlem
Poliserna bör bli åtalade för våldtäkt.
Citera
2013-04-29, 15:09
Medlem
lilZer0s avatar
Väldans vad det väller in sjuka artiklar om både det ena och det andra nu för tiden.

Detta är ju helt sjukt.
Citera
2013-04-29, 15:27
Medlem
Roadrages avatar
Då får man väll hoppas att detta var första och sista gången som detta hände nu när JO har sagt sitt.
Citera
2013-04-29, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilllw00kan
Det är för jävligt. Polisen skulle gått med på blodprov från början och han borde ha fattat att detta skulle få konsekvenser. Men din trådstart är ganska klen.

Hur menar du att den var klen? Frågar för att försöka få till det bättre nästa gång.
Citera
2013-04-29, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spellyr
Hur menar du att den var klen? Frågar för att försöka få till det bättre nästa gång.

Lite egna meningar och en tydlig frågeställning brukar vara trevligt för att få igång diskussionen och inte bara massa oneliners.
Citera
2013-04-29, 18:16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det är lite krav i cannabisdelen för trådstarten, en länk och ett citat från artikeln räcker itne.
Man ska skapa en frågeställning också.

Sen har denna redan lagt upp, sen inte från just denna källa.
Citera
2013-04-30, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är lite krav i cannabisdelen för trådstarten, en länk och ett citat från artikeln räcker itne.
Man ska skapa en frågeställning också.

Sen har denna redan lagt upp, sen inte från just denna källa.

Ok då förstår jag, och ber samtidigt om ursäkt för att jag la upp något som redan har varit uppe. Har i alla fall utvecklat original tråden lite.

Edit, nähä hittar ingen edit knapp.
Senast redigerad av Spellyr 2013-04-30 kl. 16:31.
Citera
2013-04-30, 16:33
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roadrage
Då får man väll hoppas att detta var första och sista gången som detta hände nu när JO har sagt sitt.
Det är inte sista gången, senast i helgen fick jag katet och tvingades att ta urinprov, hände för 2 månader sedan också. Kateter är småmysigt om jag får säga mitt, lite kinky sisådär, speciellt när uniformerade män trycker upp slangen i urinröret.
Även jag handskades med myndigheterna i Dalarna nämnda gånger.
Citera
2013-04-30, 18:56
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Det är inte sista gången, senast i helgen fick jag katet och tvingades att ta urinprov, hände för 2 månader sedan också. Kateter är småmysigt om jag får säga mitt, lite kinky sisådär, speciellt när uniformerade män trycker upp slangen i urinröret.
Även jag handskades med myndigheterna i Dalarna nämnda gånger.
Finns bara en sak att göra, anmäl till JO.

Att sätta kateter är väldigt otrevligt.
Och är gräns på våldtäkt, eller hur man ska uttrycka det.
Det är en grav kränkning på ens personliga integritet.
Äger man inte rätten till sitt kön, då har vi verkligen kommit snett någonstans.

En sak som besvärar mig, du menar poliser utförde att sätta kateter.
Trodde detta var ett medicinsk ingrepp och var helt till sjukvården att utföra.
Citera
2013-04-30, 18:58
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ok då förstår jag, och ber samtidigt om ursäkt för att jag la upp något som redan har varit uppe. Har i alla fall utvecklat original tråden lite.

Edit, nähä hittar ingen edit knapp.
jag aldrig sett just din källa, så kan vara svårt att söka ibland.
Och speciellt om källan är nygjord, så kan man tro att ingen postat den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in