• 4
  • 5
2013-04-30, 00:54
Medlem
äh gud sa precis till mig att jag var skit i snacket.

tack för det.
Citera
2013-04-30, 00:55
Medlem
Det finns inget
jag bestämmer inget

ni gör vad ni vill

Det tyckte gud lät bättre.
Citera
2013-04-30, 01:05
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Det jag kan tala om för dig är att det finns empiriska belägg att mutationer alltid leder till defekta utfall.
Förklara gärna på vilket sätt mutationer leder till defekta utfall i följande fall "http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2430337/".

Citat:
Vill även tillägga att mutationer inte kan tillföra arvsmassan någon ny information, rätta mig om jag har fel.
Ta en sträng av symboler. Duplicera denna sträng. Mutera den nya strängen. Ny information har skapats.
Senast redigerad av baylife 2013-04-30 kl. 01:07.
Citera
2013-05-01, 14:52
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Varför skulle en strunts i flocken bland sommar strutsar plötsligt få tjock fjäderdräkt? Finns det empiriska belägg på att mutationer orsakar tjock fjäderdräkt? Det jag kan tala om för dig är att det finns empiriska belägg att mutationer alltid leder till defekta utfall. Vill även tillägga att mutationer inte kan tillföra arvsmassan någon ny information, rätta mig om jag har fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Pajboll
Om det var sant borde vi kunna proppa i folk antibiotika eftersom bakterier enligt den tesen inte kan utvecklas och bli resistenta. Vilket dom dock gör. Vilket betyder att du snackar total skit.

Att bakterier blir resistenta har inget med mutation att göra. En gen aktiveras som redan finns i bakterien och resistens uppstår. Sen försvinner resistensen när antibiotikum tas bort. Har ny information tillförts i bakteriens DNA-uppsättning? Svaret är nej.
Senast redigerad av kunskap1 2013-05-01 kl. 14:55.
Citera
2013-05-03, 16:46
Medlem
Citat:
Att bakterier blir resistenta har inget med mutation att göra. En gen aktiveras som redan finns i bakterien och resistens uppstår. Sen försvinner resistensen när antibiotikum tas bort. Har ny information tillförts i bakteriens DNA-uppsättning? Svaret är nej.

Hur tänker du nu? Menar du att bakterier redan har en inbyggd resistens mot all sorts antibiotika? För i så fall måste du medela smittskyddsinstitutet om detta, nu genast!

Forskare arbetar efter teorin att det är slumpmässiga mutationer eller att ickeresistenta bakterier "stjäl" resistent-DNA av andra bakterier som ligger bakom den antibiotikaresistans vi nu ser! Men detta är alltså fel enligt dig, all information finns redan tillgänglig i samtliga bakteriers DNA?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in