2013-04-29, 09:04
Medlem
http://interasistmen.se/uteslutningar-avhopp/sd-norrbotten-har-trubbel-i-sandladan/

Det är mycket intressant läsning, men mest intressant tyckte jag var att SD inte anser att misshandel inom partiet ska anmälas utan hanteras internt. Trodde de var ett "lag&ordning + hårdare straff"-parti, men det kanske inte var tänkt de ska gälla dem själva?
Citera
2013-04-29, 09:10
Medlem
endymions avatar
Förvånar mig inte. Har varit på ett sd möte och jävlar i mig vad folk kasta skit på varandra! Kunde nästan teo det var sd vs någo annat parti. Iofs så var det väl bara ett internt möte och inte om sds politik.

Ser väl säkerligen ut så på andra partiers möten också?
Citera
2013-04-29, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endymion
Förvånar mig inte. Har varit på ett sd möte och jävlar i mig vad folk kasta skit på varandra! Kunde nästan teo det var sd vs någo annat parti. Iofs så var det väl bara ett internt möte och inte om sds politik.

Ser väl säkerligen ut så på andra partiers möten också?

Det är möjligt det är så på andra partiers möten, men man hör inte så mycket om det. Även om det parti jag själv sympatiserar mest med (S) verkar ha en del interna konflikter som verkar vara allvarliga i främst stockholmsområdet, så tror jag nog misshandel skulle anmälas.
Citera
2013-04-29, 12:17
Medlem
Z.Z.s avatar
Tolkar det inte som om Kinnunen inte tycker att misshandel ska hanteras internt, vilket det givetvis inte ska, utan försöker förklara hur man tänkte lokalt. Att det är svårt att ha pli på lokala fåntrattar är ingenting unikt för SD.

Däremot är incidenter som "bråk på pizzeria" är så klart dålig reklam som stärker fördomar om partiet. Hoppas att Norrbottens sverigevänner aktar sig för att sätta stollar på sin kommunlista i fortsättningen.
Citera
2013-04-29, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Z.
Tolkar det inte som om Kinnunen inte tycker att misshandel ska hanteras internt, vilket det givetvis inte ska, utan försöker förklara hur man tänkte lokalt. Att det är svårt att ha pli på lokala fåntrattar är ingenting unikt för SD.

Däremot är incidenter som "bråk på pizzeria" är så klart dålig reklam som stärker fördomar om partiet. Hoppas att Norrbottens sverigevänner aktar sig för att sätta stollar på sin kommunlista i fortsättningen.

Jo, din tolkning är nog korrekt av vad kinnunen avsåg.

Däremot verkar det inte vara så att det finns planer på någon anmälan heller, inte har väl preskiberingen gått ut redan? Att anklaga någon för ett rätt allvarligt brott internt i ett parti eller externt mot media utan att göra en polisanmälan tyder på det mer handlar om förtal, och då är det i så fall de som vann maktkampen som är brottslingarna. Det borde definitivt ligga i deras intresse att göra en polisanmälan om det finns någon sanning i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in