2013-04-28, 22:37
Medlem
knark-o-musiks avatar
Har fått anställning på ICA, nån som vet om dom brukar köra pisstest där eller ska jag helt enkelt skippa lördagsrökat? Nån som har erfarenhet av andra kassa-jobb där dom kanske testar?
Ska hålla mig undan, för säkerhets skull men är lite orolig för att dom kanske gör slumpmässiga tester under anställningen?
2013-04-28, 22:40
Medlem
Denoms avatar
Ja ICA har i regel urinprov vid anställning och sedan slumpmässiga prover.
2013-04-28, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Hur vet du det? Vad händer om man torskar?
2013-04-28, 22:43
Medlem
knark-o-musiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Aha, fan då haha.. Har inte fått nån info om det iaf, när jag sökte på ett annat företag informerade dom iaf om att dom gör tester men det har dom inte gjort här. Aja, blir att lägga knarket på hyllan med andra ord, vill verkligen inte få sparken!
2013-04-28, 22:43
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitelarge
Har diskuterats i tidigare trådar. De kan inte avskeda dig för att du pissar positivt, de kan däremot uppmana dig att söka vård för ditt "missbruk" och ifall du inte följer den uppmaningen får du kicken.
2013-04-28, 22:45
Medlem
Okej det är bra iaf. Men dom rapporterar inte till snuten eller? Hålls det hemligt eller kommer kollegor få reda på det?
2013-04-28, 22:45
Medlem
leifips avatar
Citat:

Om man torskar har dom inte rätt att ge dig sparken. Dom är skyldiga till att betala behandling för dig. Tackar du nej till det kan du räkna med att du inte har ett jobb kvar.

Min gamla flickvän jobbar på en Ica, vet inte om hon fick göra test när hon började. Men hon har vart med om ett par slumpmässiga tester dom åren vi var tillsammans.
2013-04-28, 22:47
Medlem
Okej men då är det ju relativt lugnt. Men jag ska också ta det lugnt med knarket i framtiden isf..
2013-04-28, 22:47
Medlem
knark-o-musiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leifip
Om man torskar har dom inte rätt att ge dig sparken. Dom är skyldiga till att betala behandling för dig. Tackar du nej till det kan du räkna med att du inte har ett jobb kvar.

Min gamla flickvän jobbar på en Ica, vet inte om hon fick göra test när hon började. Men hon har vart med om ett par slumpmässiga tester dom åren vi var tillsammans.
Fan va surt asså Har provanställning första två månaderna så får väl räkna med slumpmässiga tester då antar jag, för att dom ska säkra sig mot att behöva betala nåt...
Är dom inte skyldiga att informera om att dom gör tester på företaget?
2013-04-28, 22:48
Medlem
Det kanske är olika mellan olika butiker? De drivs ju faktiskt som enskilda företag...
2013-04-28, 22:50
Medlem
knark-o-musiks avatar
Citat:
Det kanske är olika mellan olika butiker? De drivs ju faktiskt som enskilda företag...
Jo, får kolla upp det där asså... Min livsstil är typ jobba hårt på vardagar och röka weed och knarka på rave på helger
2013-04-28, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-o-musik
Jo, får kolla upp det där asså... Min livsstil är typ jobba hårt på vardagar och röka weed och knarka på rave på helger
hahaha, jag käkar e och drar ladd någon gång ibland men vill verkligen inte torska på jobbet.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in