En 28-årig man har skottskadats i ett motionsspår i Tierp.
Enligt polisen ska mannen ha träffats av flera skott.
Mannen ska ha träffats av flera skott när han befann sig i ett motionsspår i närheten av Vegavallen i Tierp, skriver polisen på sin hemsida. I nuläget finns ingen misstänkt.
Larmet kom till polisen klockan 16.33 på söndagseftermiddagen.
Åkte förbi där bara en timme innan larmet kom in, det hade varit fotbolls match damlag 14-15års åldern skulle jag gissa på, svarta lagtröjjor. Samt att cirkusen låg precis över vägen, cirka 100m från själva "Vegavallen".
Åkte förbi där bara en timme innan larmet kom in, det hade varit fotbolls match damlag 14-15års åldern skulle jag gissa på, svarta lagtröjjor. Samt att cirkusen låg precis över vägen, cirka 100m från själva "Vegavallen".
Då låter det inte vidare välplanerat dåd kan jag tycka eftersom det borde finnas gott om vittnen.
BO ska ha vart narkotikapåverkad. Skjuten med minst tre skott. Skotten ska ha träffat i magen/bröstet, axeln och ansikte/hals. Utlandsklingande namn på BO.
Senast redigerad av ha77 2013-04-28 kl. 19:06.
– Vi tror att det är ett riktigt vapen men har ingen misstänkt i nuläget.
Han har blivit skjuten med flera skott och snutten TROR att det är ett riktigt vapen, är det gävlepolisen som leder utredningen eller? Hur skjuter man utan ett riktigt vapen, spottar kulorna på BO?
Han har blivit skjuten med flera skott och snutten TROR att det är ett riktigt vapen, är det gävlepolisen som leder utredningen eller? Hur skjuter man utan ett riktigt vapen, spottar kulorna på BO?
Enligt TT är den skjutne mannen känd av polisen sedan tidigare. Christer Nordström bekräftar även för DN att så är fallet, men vill inte tala om för vad.