2013-04-28, 14:30
Medlem
Skall till USA om 2 veckor och planerar köpa in en iPad til lfamiljen.
Ska främst ha den för att streama film till TVn via apple TV men det jag undrar är:
Går det streama i 1080p? Just nu använder vi dotterns laptop och kopplar via HDMI kabel men den kan vi inte alltid ha eftersom hon använder den också och vår gamla laptop har inte HDMI utgång.

Vilken version bör man då köpa? Ipad mini, vanliga? Minne? Kommer mest använda det till detta och kanske alldaglig internet användning.

Hur är det, bör man köpa Wifi eller 3G ipad och funkar inte wifi på 3g ipaden?

Iphone, kan man köpa olåst och lönar det sig? Har inget emot att köpa en begagnad iphone där men vart skall man vända sig då?
Citera
2013-04-28, 16:02
Medlem
tzjs avatar
Köpråd - Mac: Bärbart --> Surfplattor och läsplattor
/Moderator
Citera
2013-04-29, 21:30
Medlem
DaLorDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kunchai
Skall till USA om 2 veckor och planerar köpa in en iPad til lfamiljen.
Ska främst ha den för att streama film till TVn via apple TV men det jag undrar är:
Går det streama i 1080p? Just nu använder vi dotterns laptop och kopplar via HDMI kabel men den kan vi inte alltid ha eftersom hon använder den också och vår gamla laptop har inte HDMI utgång.

Vilken version bör man då köpa? Ipad mini, vanliga? Minne? Kommer mest använda det till detta och kanske alldaglig internet användning.

Hur är det, bör man köpa Wifi eller 3G ipad och funkar inte wifi på 3g ipaden?

Iphone, kan man köpa olåst och lönar det sig? Har inget emot att köpa en begagnad iphone där men vart skall man vända sig då?

Jag köpte Ipad 1:st gen på min förra USA resa.. köpte en 3G och sen ett 2gig data paket i abonnemang.. Alltså det funkar som ett kontantkort där du köper en data mängd sen kan du köpa mer om det behövs..

Jag var där i tre veckor på en liten roadtrip och ipaden var perfekt resekamrat för att hitta hotell, events och ibland som gps.. (wifi-modellen har ej gps)..

Mitt råd är alltså 3g modellen.. sen om du vill ha mini och hur stor hdd är upp till dig.. men desto mer desto bättre..

Den är nu såld och när jag åker igen i Juni köper jag en ny..

se till att packa upp den och göm kartongen så du slipper tulla momsen när du kommer hem
Citera
2013-04-30, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaLorD
Jag köpte Ipad 1:st gen på min förra USA resa.. köpte en 3G och sen ett 2gig data paket i abonnemang.. Alltså det funkar som ett kontantkort där du köper en data mängd sen kan du köpa mer om det behövs..

Jag var där i tre veckor på en liten roadtrip och ipaden var perfekt resekamrat för att hitta hotell, events och ibland som gps.. (wifi-modellen har ej gps)..

Mitt råd är alltså 3g modellen.. sen om du vill ha mini och hur stor hdd är upp till dig.. men desto mer desto bättre..

Den är nu såld och när jag åker igen i Juni köper jag en ny..

se till att packa upp den och göm kartongen så du slipper tulla momsen när du kommer hem

Såg nu att man kan ju streama netflix via appletv direkt (ett av de främsta skälen till varför jag tänkte köpa ipaden) så kanske bara köper apple tv. Inga problem där om man köper i USA ? Såklart skall kartong och sådant bort så man slipper tull.
Citera
2013-04-30, 03:00
Medlem
Superkaninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kunchai
Såg nu att man kan ju streama netflix via appletv direkt (ett av de främsta skälen till varför jag tänkte köpa ipaden) så kanske bara köper apple tv. Inga problem där om man köper i USA ? Såklart skall kartong och sådant bort så man slipper tull.

Du behöver inte streama Netflix till en Appletv. Appletv:n har redan stöd för Netflix. Alltså det finns redan en Netflix-app. Om du startar din Appletv och inte kan hitta appen, så testa om du kan uppgradera ios på din appletv. Det borde göra susen!

Lycka till!

Angående tullen så brukar det vara lugnt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in